Θεσσαλονίκη: Στον αέρα παραμένει η μεταφορά 1.000 μαθητών στα σχολεία – Έρχεται προσωρινή λύση με τροπολογία

Σε απόγνωση γονείς και μαθητές με το ζήτημα μεταφοράς των παιδιών στα σχολεία – Άγονοι κηρύχθηκαν τέσσερις διαγωνισμοί της Περιφέρειας – Προς προσωρινή λύση με τροπολογία

Σε τεράστιο πρόβλημα έχει εξελιχθεί για γονείς και παιδιά στη Θεσσαλονίκη η αδυναμία να βρεθούν λεωφορεία για τη μεταφορά μαθητών σε σχολεία, με αποτέλεσμα εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες ορισμένα παιδιά να μην έχουν παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα και να κινδυνεύουν να χάσουν τη σχολική χρονιά από απουσίες.

Η 15χρονη κόρη του Παύλου Φερεκίδη, που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού, φοιτά στο Ειδικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά στη Voria.gr, δεν έχει πάει φέτος στο σχολείο ούτε μία ώρα λόγω έλλειψης μέσου μεταφοράς και προσθέτει ότι ούτε ο ίδιος ούτε άλλοι γονείς έχουν λάβει κάποια ενημέρωση για το πότε θα δοθεί λύση.

Ο κ. Φερεκίδης τονίζει ότι με την απουσία των μαθητών στο σχολείο δημιουργούνται δύο πολύ σοβαρά προβλήματα. Αρχικά, το ένα αφορά το επίδομα παιδιού Α21, το οποίο έχει ως αυστηρή προϋπόθεση την επαρκή φοίτηση του παιδιού στο σχολείο. Αυτό, όμως, προφανώς δεν μπορεί να συμβεί όταν δεν υπάρχει μέσο μεταφοράς για να μεταβούν τα παιδιά στο σχολείο ,με αποτέλεσμα οι απουσίες τους να φτάνουν ήδη στα όρια για να χάσουν τη χρονιά. Επιπλέον, το δεύτερο και σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι η ψυχική ηρεμία των παιδιών, ιδίως αυτών με αναπηρία, διαταράσσεται ανεπανόρθωτα.

«Έντεκα χρόνια δουλεύουμε την κόρη μου με λογοθεραπείες, εργοθεραπείες, ψυχοθεραπείες και όλο αυτό κινδυνεύει να χαθεί πλήρως επειδή δεν πηγαίνει στο σχολείο… Η κόρη μου δύο εβδομάδες πριν αρχίσει το σχολείο περίμενε πώς και πώς πότε θα ξεκινήσουν τα μαθήματα. Όλο αυτό το διάστημα έρχεται και μας ρωτάει κάθε βράδυ πριν κοιμηθεί αν ήρθε κάποιο μέιλ από το σχολείο για να δούμε αν αύριο θα πάει και της λέμε όχι», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Φερακίδης.

«Όλα αυτά καταστρέφουν την ψυχική τους ηρεμία και αυτό δεν διορθώνεται αν θα μπει το λεωφορείο την επόμενη εβδομάδα, αφήνει κατάλοιπα. Όσοι δεν έχουν επαφή με παιδιά στο φάσμα του αυτισμού δεν μπορούν να το καταλάβουν. Δυστυχώς, πρέπει να το νιώσεις στο πετσί σου για να το καταλάβεις. Ένα παιδί που είναι στο φάσμα του αυτισμού έχει μία συγκεκριμένη καθημερινότητα, η οποία δεν πρέπει να διαταράσσεται για κανένα λόγο», προσθέτει.

Μεγάλο το πρόβλημα στον δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη

Ιδιαίτερα έντονο φαίνεται να είναι το πρόβλημα στον δήμο Πυλαίας – Χορτιάτη, τόσο στα ειδικά όσο και στα δημόσια σχολεία, σύμφωνα με την Ένωση Συλλόγων Γονέων δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη.

Μιλώντας στη Voria.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης και μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Ιωάννης Βαρβουτάς δηλώνει ότι περίπου τέσσερα με πέντε σχολεία στον Χορτιάτη δεν έχουν λεωφορεία για να μετακινηθούν οι μαθητές ενώ ακόμα και στο Πανόραμα που υπάρχουν κάποια λεωφορεία, «ο ανάδοχος κάνει ό,τι θέλει και δεν λειτουργεί με βάση τη σύμβασή του».

Ο κ. Βαρβουτάς σημειώνει ότι λύση στο πρόβλημα δεν μπορεί να δώσει η περιφέρεια αλλά το υπουργείο Παιδείας, καθώς το ζήτημα που έχει προκύψει είναι κατά κύριο λόγο χρηματικό. «Οι ιδιοκτήτες των τουριστικών πρακτορείων και οι ιδιοκτήτες λεωφορείων ζητούν αύξηση αλλά το υπουργείο δεν κάνει κίνηση να δώσει κάτι παραπάνω και για αυτό δεν θέλουν να αναλάβουν τις μετακινήσεις. Αυτήν τη στιγμή, όμως, μαθητές και γονείς έχουν βρεθεί στη μέση του προβλήματος και της διαφοράς της κυβέρνησης με τους επαγγελματίες του είδους».

Προσωρινή λύση στο πρόβλημα φαίνεται να δίνει τροπολογία

Λύση στο πρόβλημα προσπαθεί να δώσει εδώ και καιρό η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία μάλιστα έχει διενεργήσει συνολικά τέσσερις διαγωνισμούς για να βρεθούν ανάδοχοι που θα αναλάβουν τη μεταφοράς των μαθητών, οι οποίοι όμως κηρύχθηκαν όλοι άγονοι.

Από το 2016 μέχρι πέρσι και ανταποκρινόμενη στις εκκλήσεις των δήμων, της Διεύθυνσης Περιφερειακής Εκπαίδευσης, ακόμη και του υπουργείου Παιδείας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έβρισκε λύση στο σοβαρό αυτό θέμα, λέει στη Voria.gr, η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου.

Όπως αναφέρει η ίδια, φέτος άλλαξε όλο το σύστημα τόσο λόγο ακρίβειας όσο και εξαιτίας της μείωσης του στόλου που προέκυψε από τη μίσθωση λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ για τα δρομολόγια Θεσσαλονίκης – Αθήνας μετά το δυστύχημα των Τεμπών. Η αντιπεριφειάρχης σημειώνει ότι τα τελευταία δέκα χρόνια δεν έχει αλλάξει ο τρόπος αμοιβής των δρομολογίων και ως εκ τούτου δεν υπάρχει ανταπόκριση στους διαγωνισμούς καθώς, όπως αναφέρει, το οικονομικό όφελος για τους επαγγελματίες του κλάδου δεν είναι επαρκές.

Προσωρινή λύση στο πρόβλημα φαίνεται ότι μπορεί να δώσει τροπολογία που κατατέθηκε πριν λίγες μέρες στη Βουλή. «Περάσαμε με τη βοήθεια υφυπουργών, στις 4 Οκτωβρίου μία τροπολογία που μέχρι την άλλη Παρασκευή ευελπιστούμε ότι θα ολοκληρωθεί και θα μπορέσουν οι ανάδοχοι να πάρουν τα δρομολόγια, τα οποία τα έχουμε τεντώσει έτσι ώστε να έχουν ένα επιμίσθιο καλύτερο», αναφέρει η κ. Πατουλίδου.

Στην τροπολογία προβλέπεται ότι σε περίπτωση άγονης διαγωνιστικής διαδικασίας ή διαδικασίας διαπραγμάτευσης για τη μεταφορά μαθητών, οι περιφέρειες θα μπορούν να προβαίνουν στη μίσθωση οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing).

Σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη, φέτος στη Θεσσαλονίκη μεταφέρονται συνολικά 15.500 παιδιά, εκ των οποίων περίπου 1.000 αυτή τη στιγμή δεν έχουν μέσο μεταφοράς για να μεταβούν στο σχολείου τους και από αυτά τα 100 είναι μαθητές και μαθήτριες με αναπηρία. «Το παλεύουμε μέχρι εκεί που δεν πάει», τονίζει χαρακτηριστικά η αντιπεριφερειάρχης.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial