AIRBNB στη Θεσσαλονίκη: Λιγότερα καταλύματα με αυξημένες τιμές – Βουτιά 90% στη ζήτηση

Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές, πολύ μεγάλη η πτώση της ζήτησης – Πόσα ακίνητα στη Θεσσαλονίκη διατίθενται πλέον για βραχυχρόνια μίσθωση

Δύο χρόνια πανδημίας ήταν αρκετά για να… αναγκάσουν κάποιους ιδιοκτήτες Airbnb να τα αποσύρουν από δημοφιλείς πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Στη Θεσσαλονίκη η βραχυχρόνια μίσθωση, που έδειξε να αναπτύσσεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα τα τελευταία χρόνια και όπου ακόμη ανακαινίζονται διαμερίσματα προκειμένου να διατεθούν για Airbnb, μοιάζει πλέον μήνα με τον μήνα ξεφουσκώνει. Αυτό πάντως που προκαλεί εντύπωση είναι το γεγονός πως τον πρώτο μήνα του έτους και με τη ζήτηση να είναι σχεδόν ανύπαρκτη οι τιμές μίσθωσης έχουν αυξηθεί σημαντικά έναντι του Γενάρη του 2020, όταν ο κορωνοϊός δεν είχε δείξει τα δόντια του στη χώρα μας.

Όπως λένε ιδιοκτήτες Airbnb ο Γενάρης ήταν ένας απογοητευτικός μήνας, με τον Φεβρουάριο να αναμένεται να κινηθεί σε αντίστοιχα αρνητικά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό πως η ζήτηση έναντι του Γενάρη του 2020 σε κάποιες περιπτώσεις είναι μειωμένη ακόμη και κατά 90%.

Θα πρέπει να σημειωθεί πως η εικόνα αναφορικά με τη ζήτηση σε τουριστικά χειμερινά θέρετρα, όπως είναι πχ. ο Άγιος Αθανάσιος αλλά και νοτιότερα η Αράχωβα, είναι εντελώς διαφορετική. Ωστόσο και σε αυτές τις περιπτώσεις οι καταχωρήσεις ακινήτων σε πλατφόρμες αναζήτησης Airbnb έχουν μειωθεί σημαντικά.

Το αρνητικό για τη Θεσσαλονίκη, στην οποία και τα ξενοδοχεία βρίσκονται αντιμέτωπα με σχεδόν ανύπαρκτη ζήτηση, είναι πως τα καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης, λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν για την αναχαίτιση της επεκτατικής πορείας της μετάλλαξης Όμικρον δεν δούλεψαν ούτε και την περίοδο των εορτών. Είναι χαρακτηριστικό πως υπήρξαν πολλές ακυρώσεις με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να δηλώνουν απογοητευμένοι και αιφνιδιασμένοι από την εξέλιξη της τελευταίας στιγμής.

Προσφορά και ζήτηση

Το ξεκίνημα της νέας χρονιάς βρήκε τη Θεσσαλονίκη με πολύ λιγότερες καταχωρήσεις έναντι του Γενάρη του 2020 με τη μείωση να αγγίζει το 31%. Προ διετίας τον Ιανουάριο τα προσφερόμενα καταλύματα στη Θεσσαλονίκη ήταν περί τα 2.200, σε σχέση με τα 1.517 που είναι σήμερα.

Στο μέτωπο της ζήτησης, συγκρίνοντας τα νούμερα των κρατήσεων και προκρατήσεων του πρώτου διμήνου του έτους η διεθνής εταιρεία αναλύσεων AirDNA, που επεξεργάζεται στοιχεία από πάνω από 10 εκατομμύρια καταχωρήσεις σε 120.000 αγορές σε όλο τον κόσμο, κυρίως από τις μεγάλες παγκόσμιες πλατφόρμες των Airbnb και VRBO, αλλά και μικρότερες, διαπιστώνει μεγάλη πτώση, με τον Φεβρουάριο στη Θεσσαλονίκη ειδικά να είναι σχεδόν… ανύπαρκτος.

Ενδεικτικά η ψαλίδα σε σύγκριση με μία διετία πριν την ίδια περίοδο, όσον αφορά τις κρατήσεις για διανυκτερεύσεις, είναι για τον Φεβρουάριο στο -88% για τη Θεσσαλονίκη (1.206 διανυκτερεύσεις, από 10.038 προ διετίας) και -63% (5.591 διανυκτερεύσεις) αντίστοιχα τον φετινό Ιανουάριο σε σύγκριση με τα νούμερα δύο χρόνια πριν, στο ξεκίνημα του 2020.

Είναι ενδεικτικό ότι παρά τη μειωμένη προσφορά σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης στη Θεσσαλονίκη η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση αγγίζει τα 60 ευρώ, αυξημένη κατά 25% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2020.

Ωστόσο δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που η τιμή ανά διανυκτέρευση είναι στα 37 ή 40 ευρώ.

Η τιμή διαμορφώνεται ανάλογα και με τις παροχές και τη θέση του ακινήτου.

Πάντως όπως λένε γνωστές της εν λόγω αγοράς, ένας λόγος για τις τσιμπημένες τιμές είναι αυξημένο κόστος καθαρισμού για τους ιδιοκτήτες, που κυνηγούν τις καλές αξιολογήσεις από τους επισκέπτες, ώστε να πλασαριστούν στις πρώτες επιλογές των καταλυμάτων όπως αυτές εμφανίζονται στις σελίδες αναζήτησης.

Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες επιλέγουν μεγαλύτερα σπίτια έναντι των μικρότερων διαμερισμάτων, καθώς ταξιδεύουν περισσότερο ως γκρουπ ή οικογενειακά μέσα στην πανδημία, ενώ ένας τρίτος λόγος, ειδικά τους τελευταίους μήνες, σχετίζεται με τη μεγάλη άνοδο στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας και δη στο ρεύμα, με απτοτέλεσμα την αντίστοιχα μεγάλη αύξηση στις λειτουργικές δαπάνες των ιδιοκτητών.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial