Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή της μεγάλης εκκρεμότητας στην κεντρική οδική αρτηρία της δυτικής Θεσσαλονίκης. Το χρονοδιάγραμμα.

Τις επόμενες μέρες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο για την εκπόνηση των μελετών της διαπλάτυνσης του ενός χιλιομέτρου της οδού Λαγκαδά, που αποτελεί τη μεγάλη εκκρεμότητα στη σημαντικότερη οδική αρτηρία της δυτικής Θεσσαλονίκης, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για την οριστική λύση ενός θέματος που ταλανίζει εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες επί 13 χρόνια.

Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ολοκλήρωσε τις διαγωνιστικές διαδικασίες, που είχε αρχίσει τον προηγούμενο Φεβρουάριο, και πλέον προέκυψε ανάδοχος για την εκπόνηση της οριστικής μελέτης κατασκευής του έργου. Τις επόμενες μέρες, σύμφωνα με πληροφορίες, θα υπογραφεί η σύμβαση και θα αρχίσει η εκπόνηση της μελέτης, που υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει περίπου ένα χρόνο.

Με αυτούς τους υπολογισμούς, ο διαγωνισμός για την υλοποίηση της διαπλάτυνσης του δρόμου θα γίνει στις αρχές του 2022 και η ολοκλήρωσή του αναμένεται να διαρκέσει περίπου τρία χρόνια (περίπου το 2025). Οι χρονοβόρες διαδικασίες οφείλονται σε μια σειρά από ζητήματα, που ανακύπτουν σε έργα υποδομής εντός του αστικού ιστού. Όπως εξηγούν στελέχη των τεχνικών υπηρεσιών, θα πρέπει να ολοκληρωθούν κάποιες απαλλοτριώσεις, να δεσμευτεί χώρος για τις εργασίες και επίσης η κατασκευή του έργου να γίνεται με την κυκλοφορία να διεξάγεται και τις δραστηριότητες να λειτουργούν.

Η διαπλάτυνση αφορά στο ένα χιλιόμετρο από τη συμβολή της οδού Λαγκαδά με την οδό Αγίων Πάντων μέχρι το πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά.

«Η οδός Λαγκαδά που είναι η κύρια αρτηρία – έξοδος του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης προς βορρά (Ανατολική Μακεδονία, Θράκη, Βουλγαρία κλπ.), ξεκινά από την πλατεία Δημοκρατίας (Βαρδαρίου) και εκτείνεται μέχρι την Εγνατία Οδό στον Κ4 στο ΤΙΤΑΝ. Από την πλατεία Δημοκρατίας έως την διασταύρωση με την οδό Αγίων Πάντων έχει διαπλατυνθεί, επίσης από το Στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι τον κόμβο ΤΙΤΑΝ διαπλατύνθηκε ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Παραμένει με μικρή διατομή το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, μήκους 1 χλμ. δημιουργώντας τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Η μελέτη περιλαμβάνει το τμήμα από διασταύρωση με οδό Αγίων Πάντων μέχρι κόμβο στο στρατόπεδο Παύλου Μελά, μήκους 1 χλμ. για την διαπλάτυνση του οποίου θα εφαρμοστεί διατομή των τριών λωρίδων ανά κατεύθυνση, εντός της ζώνης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου). To ανωτέρω τμήμα ανήκει στα διοικητικά όρια των Δήμων Θεσσαλονίκης, Νεάπολης – Συκεών, Αμπελοκήπων – Μενεμένης», αναφερόταν στη διακήρυξη της μελέτης.

Η εκκρεμότητα της διαπλάτυνσης του συγκεκριμένου τμήματος της οδού διαρκεί περίπου 13 χρόνια, αποτελώντας ένα από τα μείζονα προβλήματα καθημερινότητας των πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης. «Εμπόδιο» για πολλά χρόνια αποτέλεσαν οι απαλλοτριώσεις, που μπορούν να γίνουν μόνο από την πλευρά των κοιμητηρίων κι όχι από την απέναντι, με αποτέλεσμα να απαιτηθούν πολλές διαπραγματεύσεις και συζητήσεις ετών, ώστε να λυθούν μια σειρά από θέματα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πλέον έχουν ξεπεραστεί αυτά τα ζητήματα, που αφορούσαν κυρίως σε δυο «προβληματικά» σημεία των Συμμαχικών νεκροταφείων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο δήμος Αμπελοκήπων-Μενεμένης προκειμένου να γίνει το έργο, όπως δήλωσε στη Voria.gr ο δήμαρχος, Λάζαρος Κυρίζογλου, παραιτείται όλων των δικαιωμάτων στις εκτάσεις του και δεν ζητά καμία αποζημίωση παραχωρώντας το χώρο για να γίνει η διαπλάτυνση.

Στο ένα χιλιόμετρο της οδού Λαγκαδά, ο δρόμος θα αποκτήσει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, κόμβους σηματοδότησης στην Αγίων Πάντων και στο πρώην στρατόπεδο Παύλου Μελά και δυο ή τρεις (η μελέτη θα το δείξει) μικρότερους κόμβους. Στο πλαίσιο της οριστικής μελέτης θα εξεταστούν επίσης τα κυκλοφοριακά δεδομένα, η φωτεινή σηματοδότηση, ο οδοφωτισμός και οι ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις ελέγχου κυκλοφορίας σε όλους τους κόμβους.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial