Μπορεί η διοίκηση Σκόρδα να επιβάλει πρόστιμα σε οδηγούς και υπαλλήλους του ΟΑΣΘ, γιατί δεν κάνουν τα απαραίτητα rapid tests, αλλά την ίδια ώρα πολλά λεωφορεία του Οργανισμού κυκλοφορούν χωρίς εξαερισμό και με πληρότητες που υπερβαίνουν το 80% τις ώρες αιχμής ενώ πολλά λεωφορεία δεν διαθέτουν ούτε καν αντισηπτικά.

Οι εικόνες καθημερινά στις στάσεις των λεωφορείων είναι αδιάψευστοι μάρτυρες για την κατάσταση που επικρατεί στα δρομολόγια και στις γραμμές των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Η διοίκηση του Οργανισμού μέσω του Γ. Σκόδρα μπορεί να διατείνεται ότι κυκλοφορεί στις γραμμές του ΟΑΣΘ, συμπεριλαμβανομένων και των ΚΤΕΛ, περί τα 500 λεωφορεία, αλλά στον αστικό ιστό της πόλης και κυρίως στις πυκνοκατοικημένες περιοχές στις ώρες αιχμής γίνεται το «πατείς σε πατώ». Στην πόλη άλλωστε κυκλοφορούν περί τα 300-32Ο λεωφορεία η πλειοψηφία των οποίων είναι ενοικιαζόμενα μέσω leasing και δεν πληρούν τις προδιαγραφές που απαιτούν τα μέτρα προστασίας για την πανδημία. Οι ειδικοί έχουν επανειλημμένα προειδοποιήσει ότι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς είναι εστίες μετάδοσης και μόλυνσης από τον κορονοϊό, αλλά η κυβέρνηση, το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών του κ.Καραμανλή και η διοίκηση του κ. Σκόδρα στον ΟΑΣΘ, ενδιαφέρονται κυρίως για την επικοινωνία και όχι την ουσία.

Επί παραδείγματι ο ΕΟΔΥ προτείνει αυστηρή τήρηση των μέτρων πρόληψης στα ΜΜΜ με συνεχή εξαερισμό και καθαρισμό του αέρα στους κλειστούς χώρους. Όπως τονίζεται από τον ΕΟΔΥ «στις στάσεις και σταθμούς επιβίβασης και σε χώρους αναμονής επιβατών πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αφίσες για την υπενθύμιση της αναγκαιότητας τήρησης της απόστασης τουλάχιστον ενός μέτρου (όταν χρησιμοποιείται μάσκα), των μέτρων υγιεινής, της υγιεινής των χεριών, της αποφυγής επαφής με ασθενείς και της σωστής χρήσης της μάσκας». Επίσης ο ΕΟΔΥ τονίζει πως πρέπει να υπάρχει «διασφάλιση του αερισμού της άμαξας του τραίνου, μετρό, λεωφορείου ή τρόλεϊ μέσω ανοιχτών παραθύρων κάθε τύπου (πχ οροφής) και με ανεμιστήρες. Αποφυγή χρήσης ανακυκλωμένου αέρα μέσα σε αυτά».

Στη Θεσσαλονίκη όμως πάρα πολλά λεωφορεία δεν διαθέτουν παράθυρα για εξαερισμό του χώρου και οι επιβάτες χρησιμοποιούν μία μόνο πόρτα για την επιβίβαση και αποβίβαση. Σύμφωνα με τον κανονισμό για τις αστικές συγκοινωνίες, το 17% των πλαϊνών των λεωφορείων πρέπει να ανοιγοκλείνουν ώστε να υπάρχει επαρκής εξαερισμός. Στα λεωφορεία όμως που προμηθεύεται μέσω leasing ο ΟΑΣΘ δεν υπάρχουν παράθυρα ούτε για δείγμα, με αποτέλεσμα επιβάτες και εργαζόμενους να αναπνέουν κυρίως ανακυκλωμένο αέρα. Τελευταία, στα συγκεκριμένα τυφλά λεωφορεία, έχουν ανοίξει στα πλαινά κάποια «φινιστρίνια», τα οποία σίγουρα δεν επαρκούν ενώ τα μηχανήματα καθαρισμού του αέρα δεν έχουν τοποθετηθεί, διότι προφανώς έχουν κριθεί ως περιττή πολυτέλεια.

Ο συνωστισμός και το στριμωξίδι είναι συχνό φαινόμενο στις στάσεις του ΟΑΣΘ. Όμως παρά τις συστάσεις του ΕΟΔΥ, δεν υπάρχει καμία αφίσα ή ταμπέλα που να ενημερώνει και να επισημαίνει την ανάγκη αυστηρής τήρησης των μέτρων πρόληψης και προστασίας. Η μόνη ειδοποίηση που υπάρχει στις στάσεις του ΟΑΣΘ είναι η σύσταση, σε μορφή trailer, για τη χρήση μάσκας, στον φωτεινό πίνακα με τα δρομολόγια και το χρόνο αναμονής. Εκεί που έπρεπε να υπάρχει μηχανισμός με αντισηπτικό, δεν υπάρχει τίποτα…

Και δεν είναι μόνο τα “τυφλά”, χωρίς εξαερισμό ή μηχανήματα καθαρισμού του αέρα λεωφορεία, ούτε ότι σε πολλές γραμμές δημιουργείται το αδιαχώρητο. Σε πολλά λεωφορεία δεν υπάρχουν αντισηπτικά, ούτε καν οι μηχανισμοί για τα αντισηπτικά. Σε γραμμές π.χ. όπως το 52 προς τη Σίνδο που εξυπηρετεί τα ΤΕΙ αλλά και σε άλλες, όπως στην γραμμή 38 της Ευκαρπίας και στην 64 προς το Φίλυρο δεν υπάρχουν μηχανισμοί για τα αντισηπτικά. Οδηγοί έχουν αναφέρει το γεγονός στους σταθμάρχες και το έχουν γράψει στα δελτία βλαβών, αλλά οι αρμόδιοι του Οργανισμού δεν δείχνουν καμία ευαισθησία. Μάλιστα οι υπεύθυνοι στις αξιολογήσεις τους αποφαίνονται ότι «το λεωφορείο δύναται να εργαστεί» ή ότι «θα κληθεί για έλεγχο». Επίσης πληροφορίες αναφέρουν ότι στους ελεγκτές κομίστρου, που κυκλοφορούν εντός των λεωφορείων δεν παρέχονται μάσκες υψηλής προστασίας ενώ τα γάντια είναι δυσεύρετα.

Με αυτά τα δεδομένα οι αρμόδιοι, δηλαδή ο υπουργός Μεταφορών Κ. Καραμανλής και φυσικά και η διοίκηση του ΟΑΣΘ πρέπει να απαντήσουν σε συγκεκριμένα ερωτήματα: Σε ποιες γραμμές, σε πόσες στάσεις και σε πόσα λεωφορεία του κρατικού σήμερα ΟΑΣΘ τηρούνται τα μέτρα που έχει ορίσει ο ΕΟΔΥ για εξαερισμό, μέτρα προστασίας και ενημέρωσης; Γίνεται σε μία πόλη όπου δεν υπάρχει κανένα άλλο μέσο μαζικής μεταφοράς να μη τηρούνται τα μέτρα πρόληψης και προστασίας στα ΜΜΜ που η ίδια η πολιτεία έχει ορίσει και ζητά με αυστηρότητα να εφαρμόζονται;

Πρόσφατα ο ΟΑΣΘ επιχορηγήθηκε με 25 εκατομμύρια από το κρατικό ταμείο, χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων; Πόσα από αυτά τα χρήματα έχουν προϋπολογισθεί για την προστασία επιβατών και εργαζομένων από τον θανατηφόρο ιό;

Την ώρα πάντως που συμβαίνουν όλα αυτά, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αντί να φροντίσει ώστε να διασφαλιστεί με τον καλύτερο δυνατό η υγεία των επιβατών και των εργαζομένων λειτουργεί σχεδόν τιμωριτικά προς τους εργαζόμενους, επιβάλλοντας εξοντωτικά πρόστιμα για τη μη διενέργεια των rapid test. Και ενώ οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τη μη επαρκή χορήγηση μασκών και γαντιών στους οδηγούς, η διοίκηση επιβάλει 300 ευρώ πρόστιμο για κάθε εβδομάδα που δεν έγιναν τα rapid test. Έχουν επιβληθεί πρόστιμα μέχρι και 1200 ευρώ σε περίπου 300 εργαζόμενους, με το σωματείο να κατηγορεί τη διοίκηση για εισπρακτική τιμωριτική λογική. Όπως τονίζεται από στελέχη του σωματείου, η διοίκηση επέτρεψε στους συγκεκριμένους εργαζόμενους να εργάζονται για περισσότερο από ένα μήνα χωρίς κανένα έλεγχο με αποτέλεσμα τα κρούσματα εντός του Οργανισμού να αυξάνονται.

Πηγή: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial