Αλλάζει ριζικά η εικόνα μπροστά από το δικαστικό μέγαρο με μια σειρά από εργολαβικές παρεμβάσεις στα πεζοδρόμια εκατέρωθεν της εισόδου του. Ο χώρος γίνεται περισσότερο φιλόξενος για τους πεζούς, αποκτά παγκάκια, δένδρα και ομορφαίνει καθώς αποτελεί πολυσύχναστο σημείο καθημερινά.

Πρόκειται για ένα έργο διαμόρφωσης προσβάσεων και ανάδειξης σημαντικών δημοσίων κτηρίων, που περιλαμβάνει τις αναπλάσεις του Δικαστικού Μεγάρου και της περιοχής πλησίον του Γενί Τζαμί.

Σύμφωνα με τον τεχνικό σύμβουλο του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνου Ζέρβα, Δημήτρη Μήτρου και όσα είπε στην Parallaxi, «το Δικαστικό Μέγαρο βρίσκεται δύο μήνες μπροστά από το χρονοδιάγραμμά του. Η εργολαβία δεν περιλαμβάνει μόνο την περιοχή επί της 26ης Οκτωβρίου την πρόσοψη ουσιαστικά του Δικαστικού Μεγάρου και το απέναντι πεζοδρόμιο. Περιλαμβάνει και μια περιοχή στο Γενί Τζαμί, στο παλιό Αρχαιολογικό Μουσείο, όπου κι εκεί θα υπάρξει μια ανάπλαση και των γύρω δρόμων».

«Άμεσα, μέχρι το επόμενο διάστημα θα τελειώσουμε από την περιοχή των δικαστηρίων και ο εργολάβος θα ξεκινήσει και σε εκείνη την περιοχή», σημείωσε ο κ. Μήτρου.

Ο προϋπολογισμός του έργου με τίτλο: «Διαμόρφωση προσβάσεων και ανάδειξη σημαντικών δημοσίων κτηρίων (Δικαστήρια, Εδμόνδου Ροστάν)», είναι ύψους 1.770.000 ευρώ και περιλαμβανόταν στο εγκεκριμένο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης για το έτος 2019.

Η ανάπλαση του τμήματος της 26ης Οκτωβρίου από την οδό Πολυτεχνείου έως την πάροδο που οδηγεί στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης των Δικαστηρίων είχε ως στόχο την διευθέτηση και την τακτοποίηση της κίνησης των πεζών, της κυκλοφορίας των οχημάτων, της στάσης ΟΑΣΘ και της στάθμευσης υπηρεσιακών οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ., επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ΤΑΧΙ), οχημάτων για ΑμεΑ και δικύκλων.

Συνοπτικά οι παρεμβάσεις που έγιναν με βάση τη μελέτη:

• Μείωση του πλάτους οδοστρώματος στην 26ης Οκτωβρίου και δημιουργία τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας οχημάτων, δηλαδή δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση. Η μείωση του πλάτους οδοστρώματος εξασφαλίζεται με την διαπλάτυνση του πεζοδρομίου έμπροσθεν του Δικαστικού Μεγάρου και την άρση της απαγόρευσης στάθμευσης από την πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών.

• Δημιουργία πλήρως σηματοδοτημένης διάβασης πεζών επί της 26ης Οκτωβρίου.

• Δημιουργία ελεύθερης, συνεχούς ζώνης όδευσης πεζών κατά μήκος όλου του πεζοδρομίου από την πλευρά του Δικαστικού Μεγάρου. Στις απολήξεις της ζώνης όδευσης πεζών, στα σημεία των διαβάσεων διαμορφώνονται ράμπες ΑμεΑ βάσει προδιαγραφών. Οδηγός όδευσης τυφλών διατρέχει όλη την ζώνη όδευσης πεζών και καταλήγει στις ράμπες.

• Διαμόρφωση μίας εσοχής για την στάθμευση δώδεκα υπηρεσιακών οχημάτων της ΕΛ.ΑΣ, δυτικά της κεντρικής κλίμακας, προς την οδό Πολυτεχνείου.

• Διαμόρφωση μίας εσοχής για την στάθμευση δύο οχημάτων για ΑμεΑ. Η συγκεκριμένη εσοχή διαμορφώνεται μπροστά από την ράμπα ΑμεΑ του Δικαστικού Μεγάρου.

• Μετατόπιση της στάσης ΟΑΣΘ προς την πάροδο που οδηγεί στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης των Δικαστηρίων προκειμένου να εναρμονιστεί το έργο με τις υποδείξεις της ΕΛ.ΑΣ και να εξασφαλιστεί η άνετη και ασφαλής αναμονή του μεγάλου αριθμού επιβατών που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη στάση. Πιο συγκεκριμένα η στάση ΟΑΣΘ τοποθετείται σε απόσταση 15 μέτρων από την πάροδο.

• Αύξηση του πρασίνου και γενικά της φύτευσης στο πεζοδρόμιο μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο. Επίσης, μία νέα δενδροστοιχία φυτεύεται στην διαπλάτυνση μπροστά από την κεντρική είσοδο του Δικαστικού Μεγάρου.

• Τοποθέτηση οκτώ καθιστικών στο ευρύ πεζοδρόμιο μπροστά από τον υπαίθριο χώρο στάθμευσης των Δικαστηρίων, στον χώρο που επιστρώνεται με χυτό δάπεδο.

• Για την αντιμετώπιση των επιφανειακών όμβριων υδάτων, διαμορφώνονται κλίσεις στο αναπλασμένο πεζοδρόμιο και κατασκευάζονται φρεάτια υδροσυλλογής όμβριων υδάτων επί του οδοστρώματος, στις εσοχές και στην συμβολή με την οδό Πολυτεχνείου.

• Κατασκευή θύλακα πλάτους 1,80μ από την πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών και συγκεκριμένα μπροστά από την οικοδομή με αριθμό 28 (μετά από υπόδειξη της Διεύθυνσης Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων), για την τοποθέτηση τριών κάδων απορριμμάτων / ανακύκλωσης και ενός κώδωνα ανακύκλωσης γυάλινων συσκευασιών.

• Δημιουργείται χώρος στάθμευσης από την πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών μεταξύ των οδών Παλαιού Σταθμού και Σαπφούς, με δέκα θέσεις στάθμευσης επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ΤΑΧΙ). Οι θέσεις αυτές εγκιβωτίζονται από την γωνιακή διαπλάτυνση στην συμβολή με Σαπφούς και τον παραπάνω θύλακα και διαχωρίζονται με δύο τριγωνικής μορφής κατασκευές.

• Δημιουργούνται είκοσι έξι θέσεις στάθμευσης δικύκλων από την πλευρά των άρτιων οικοδομικών αριθμών, αμέσως μετά την προεξοχή του πεζοδρομίου της διάβασης. Οι θέσεις αυτές διαχωρίζονται από ελαστικά διαχωριστικά.

Επίσης, η ίδια μελέτη προέβλεπε νέα φωτιστικά, φωτεινούς σηματοδότες, που ενεργοποιούνται με κλήση μπουτόν και άλλο αστικό εξοπλισμό.

Δείτε εικόνες από την περιοχή:

Σειρά παίρνει το Γενί Τζαμί (πρώην Αρχαιολογικό Μουσείο) στην Ε’ Δημοτική Κοινότητα

Μόλις πέσει οριστικά αυλαία στο κομμάτι του Δικαστικού Μεγάρου, σειρά θα πάρει το Γενί Τζαμί (πρώην Αρχαιολογικό Μουσείο) στην Ε’ Δημοτική Κοινότητα. Η ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής που περιβάλλει το Γενί Τζαμί συμπληρώνει και ολοκληρώνει το έργο που υλοποιείται από το Ίδρυμα «Νιάρχος», το οποίο επικεντρώνεται επί της Αρχαιολογικού Μουσείου στο Ο.Τ. όπου βρίσκεται το Μνημείο καθώς και στο ακριβώς απέναντι όπου βρίσκονται τα κτίρια της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης.

Η παρούσα μελέτη ασχολείται με την ανάπλαση:

  • της οδού Αρχαιολογικού Μουσείου από την Λεωφόρο Βασ. Όλγας έως την οδό Εδμόνδου Ροστάν και από την οδό Πραξιτέλους έως την οδό Δελφών.
  • της οδού Εδμόνδου Ροστάν από την οδό Αθανασίου Διάκου έως την οδό Αρχαιολογικού Μουσείου.
  • της οδού Πραξιτέλους από την οδό Αρχαιολογικού Μουσείου έως την οδό Αθ. Διάκου.
  • της οδού Ζαΐμη.
  • του πεζόδρομου και του χώρου πρασίνου (ΦΕΚ 110/Δ/21-04-1983) στην συμβολή των οδών Αρχαιολογικού Μουσείου, Δελφών και Ζαΐμη, για το τμήμα ιδιοκτησίας Δημοσίου.

Στην περιοχή επέμβασης εκτός από το Γενί Τζαμί το οποίο είναι χαρακτηρισμένο ως Διατηρητέο Ιστορικό Μνημείο (ΦΕΚ 18/Α/20-1-1938) βρίσκεται ένα ακόμα διατηρητέο κτίριο. Συγκεκριμένα στην συμβολή των οδών Ζαΐμη και Πραξιτέλους το διατηρητέο κτίριο, ιδιοκτησίας του Κέντρου Διαφύλαξης Αγιορείτικης Κληρονομιάς, είναι χαρακτηρισμένο ως Έργο Τέχνης που χρειάζεται ειδική κρατική προστασία σύμφωνα με το Ν1469/1950 (ΦΕΚ 567/Β/17-9-1992).

Οι επεμβάσεις εστιάζονται :

– στην απελευθέρωση-ανάκτηση κατειλημμένων χώρων από την παράνομη στάθμευση με την διευθέτηση της στάθμευσης (αυτοκινήτων, δικύκλων) και την πρόβλεψη θέσεων φορτοεκφόρτωσης και γενικών θέσεων στάθμευσης για ΑμεΑ, και τη διαμόρφωση σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας των οδών που περιβάλλουν τα διατηρητέα κτίρια και χαρακτηρίζονται ως τοπικοί οδοί.

– την διευκόλυνση προσβάσεων για όλους, με την δημιουργία ευδιάκριτων ζωνών κίνησης και στάσης πεζών και τη λήψη μέτρων που επιτρέπουν την αυτόνομη, ανεξάρτητη και ασφαλή διακίνηση των εμποδιζόμενων ατόμων.

– την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής με την επιλογή ανάλογων υλικών επίστρωσης και στοιχείων αστικού εξοπλισμού.

– την βελτίωση του μικροκλίματος με την ενίσχυση και συμπλήρωση των υφιστάμενων δενδροστοιχιών και την αξιοποίηση του κενού, αδιαμόρφωτου χώρου σε χώρου πρασίνου.

Στην μελέτη περιγράφονται οι παρεμβάσεις ανά οδό. Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι:

  • Δημιουργία διαβάσεων επί των κάθετων οδών – Κύπρου, Μπρούφα, Εδ. Ροστάν, Αμαλίας στην συμβολή τους με την Αρχαιολογικού Μουσείου, ώστε να εξασφαλιστεί η εύκολη και ασφαλής κίνηση των πεζών.
  • Στο τμήμα της Εδ. Ροστάν (από την οδό Αθ. Διάκου έως την Αρχαιολογικού Μουσείου) προβλέπεται οδόστρωμα συνολικού πλάτους 5,70μ, προκειμένου να δημιουργηθούν δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μία για κάθε κατεύθυνση.
  • Μετατροπή της Ζαΐμη σε οδό ήπιας κυκλοφορίας
  • Μετατροπή του τμήματος της Πραξιτέλους, από την οδό Αρχαιολογικού Μουσείου έως την οδό Αθ. Διάκου, σε οδό ήπιας κυκλοφορίας Νέα φωτιστικά σώματα επί της Αρχαιολογικού Μουσείου αντικαθιστούν τα υφιστάμενα

Η περιοχή θα αλλάξει εικόνα τόσο με την τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού, όσο και με τα έργα σε δρόμους και πεζοδρόμια. Οι εργασίες θα γίνουν έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία της περιοχής και η ελαχιστοποίηση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

ΠΗΓΗ: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial