Λόγω επικινδυνότητας μειώνονται τα όρια ταχύτητας στο δρόμο για το αεροδρόμιο, προς Πεύκα, προς Πανόραμα και προς Βασιλικά.

Σε μειώσεις των ορίων ταχύτητας σε δρόμους, που εξυπηρετούν πολύ μεγάλο αριθμό πολιτών και διέρχονται από κατοικημένες περιοχές της Θεσσαλονίκης, ενέκρινε στη σημερινή της συνεδρίαση η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για το δρόμο του αεροδρομίου «Μακεδονία» και για μια σειρά από επαρχιακές οδούς, που ενώνουν τους οικισμούς στις παρυφές του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης με αυτό.

Δρόμοι με πολλή κίνηση, όπου αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες, που τους καθιστούν επικίνδυνους, μπήκαν στο στόχαστρο των αρμόδιων υπηρεσιών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και υιοθετήθηκε η λύση της μείωσης του ορίου ταχύτητας, προκειμένου να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα, να ενισχυθεί η οδική ασφάλεια και να προστατευτούν οι κάτοικοι των περιοχών από τις οποίες διέρχονται.

Η Μητροπολιτική Επιτροπή, που έχει την αρμοδιότητα επίβλεψης και συντήρησης των συγκεκριμένων δρόμων αποφάσισε στη σημερινή της συνεδρίαση τη μείωση των ορίων ταχύτητας σε τέσσερις άξονες και σε 17 συγκεκριμένα οδικά τμήματα.

Το επόμενο διάστημα θα τοποθετηθεί η νέα ειδική σήμανση (πινακίδες ορίων ταχύτητας) και θα αρχίσει άμεσα η ισχύς των νέων χαμηλών ορίων ταχύτητας. Η έγκριση των νέων ορίων ταχύτητας ήταν ομόφωνη στη Μητροπολιτική Επιτροπή και έχουν και την έγκριση της Τροχαίας.

Δρόμοι και σημεία

Οι μειώσεις των ορίων ταχύτητας, σύμφωνα με την απόφαση, θα ισχύσουν στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αεροδρομίου «Μακεδονία» και συγκεκριμένα σε τρία σημεία, επειδή ο δρόμος περνά από τον οικισμό του Φοίνικα κι από σειρά εμπορικών δραστηριοτήτων, που είναι πολυσύχναστες, αλλά κι από περιοχές με χαρακτηριστικά αστικοποίησης (εντός σχεδίου περιοχής στοιχεία, όπως πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, πολλά φανάρια και διασταυρώσεις, μεγάλη πυκνότητα στάσεων αστικών λεωφορείων κ.ά.). Τα τρία σημεία όπου θα ισχύουν νέα μειωμένα όρια ταχύτητας είναι στη διασταύρωση με την οδό Μαρίνου Αντύπα, στα Πράσινα Φανάρια και στη στροφή του Αεροδρομίου. Τα νέα όρια ταχύτητας κυμαίνονται από 50 χλμ./ώρα έως 70 χλμ./ώρα.

Ο δεύτερος δρόμος όπου θα μειωθούν τα όρια ταχύτητας είναι η επαρχιακή οδός Θεσσαλονίκη – Πεύκα – Ασβεστοχώρι – Χορτιάτης. Ο δρόμος έχει επικίνδυνες διαδοχικές στροφές, όπου συμβαίνουν πολλά τροχαία ατυχήματα, η όλη περιοχή αν και εκτός σχεδίου έχει έντονη οικιστική ανάπτυξη και οι οικισμοί που εξυπηρετεί κι από τους οποίους διέρχεται ο δρόμος έχουν χαρακτηριστικά αστικού ιστού. Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι είναι μεγάλοι, υπάρχουν επίσης πολλές στάσεις για τα αστικά λεωφορεία και δημιουργούνται στενώσεις στο δρόμο, διότι έχει μικρό πλάτος. Το όριο ταχύτητας μειώνεται σε έξι σημεία στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Νερόμυλων, την οδό Κατίνας Παξινού, τον οικισμό Αγ. Βασιλείου, το σημείο του καταστήματος υγρών καυσίμων πριν την οδό Δ. Σολωμού, το σημείο των ελιγμών εντός του οικισμού Χορτιάτη και το σημείο όπου τελειώνει ο δρόμος. Τα νέα όρια ταχύτητας κυμαίνονται από 40 χλμ./ώρα έως 50 χλμ./ώρα.

Ο τρίτος δρόμος με μειώσεις ορίων ταχύτητας είναι η επαρχιακή οδός Θεσσαλονίκης – Πανοράματος – Στροφής προς Χορτιάτη. Επικίνδυνες διαδοχικές στροφές με πολλά ατυχήματα, έντονη οικιστική ανάπτυξη και μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος είναι οι αιτίες που υπαγορεύουν τις μειώσεις. Τα σημεία στα οποία θα μειωθεί το όριο ταχύτητας είναι πέντε και αφορούν στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Πρασακάκη, με την οδό Ηρώων (είσοδος οικισμού Πανοράματος), στην έξοδο του οικισμού Πανοράματος, το σημείο πέρατος των συνεχόμενων στροφών και τη διασταύρωση με την επαρχιακή οδό 2. Το νέο όριο ταχύτητας σε όλα τα σημεία είναι 50 χλμ./ώρα.

Ο τέταρτος δρόμος με μειώσεις ορίων ταχύτητας είναι από τη διασταύρωση της 27ης επαρχιακής οδού προς Μηχανιώνα με τον δρόμο προς Νέο Ρύσιο – Ταγαράδες – Σουρωτή – Βασιλικά και τη διασταύρωση με τον δρόμο προς την Αρναία. Μειωμένο πλάτος του δρόμου με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, χωρίς έρεισμα σε μεγάλο μήκος, σε εκτός σχεδίου περιοχή με έντονη οικιστική ανάπτυξη όμως, με επικίνδυνες στροφές όπου συμβαίνουν πολλά τροχαία ατυχήματα, μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος, συχνή κίνηση λεωφορείων και πολλές στάσεις, είναι τα χαρακτηριστικά που υπαγόρευσαν τη μείωση των ορίων ταχύτητας. Η μείωση αφορά σε τρία σημεία: από την αρχή του δρόμου ως το σημείο πριν από τη διασταύρωση της άνω διάβασης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, από το σημείο πριν ως το σημείο μετά τη διασταύρωση αυτή και από το σημείο μετά τη διασταύρωση ως την διασταύρωση με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου. Τα νέα όρια ταχύτητας κυμαίνονται μεταξύ 40 χλμ./ώρα και 50 χλμ./ώρα.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial