Λαχαναγορά: Πώς ένα πρόγραμμα ενισχύει οργανώσεις και σώζει την τροφή

Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αρετή από την προσφορά στον συνάνθρωπο μέσα από μικρές ή μεγάλες πράξεις αγάπης. Σ’ αυτό το πλαίσιο εντάσσεται το πρόγραμμα ‘Social Plate’ της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης, το οποίο προμηθεύει με φρούτα και λαχανικά φορείς που ασχολούνται με τον επισιτισμό των ευπαθών ομάδων.

Το ‘Social Plate’ ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2018 μέσα από το πρόγραμμα Interreg Ελλάδας-Βουλγαρίας. Σκοπός του προγράμματος είναι η σίτιση των ασθενέστερων κοινωνικά ομάδων, η παροχή εργασίας σε μακροχρόνια ανέργους και ο περιορισμός απώλειας τροφίμων.

«Μέσα στη Λαχαναγορά βλέπανε ότι περίπου 5 τόνοι τροφίμων πετιόντουσαν κάθε μέρα, οπότε κάτι έπρεπε να γίνει με αυτό. Από αυτούς τους 5 τόνους ένα μεγάλο ποσοστό, είναι βρώσιμα» δήλωσε στην parallaxi η υπεύθυνη του ‘Social Plate’, Νατάσα Μπόμπα. Αφορά φρούτα και λαχανικά που είτε είναι λίγο χτυπημένα, είτε είναι πιο ώριμα, είτε πρέπει να απομακρυνθούν από τα ψυγεία ώστε να έρθει το νέο εμπόρευμα.

Το πρόγραμμα σύμφωνα με την κα Μπόμπα «αφορά όλο τον κόσμο που βρίσκεται σε ανάγκη και βασικά τους φορείς που ασχολούνται με τον επισιτισμό των ευπαθών ομάδων», οι οποίοι παραλαμβάνουν τα προϊόντα και τα διανείμουν κατάλληλα. «Οι φορείς οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια είναι πάρα πολλοί, που έχουν ήδη τους ωφελούμενούς τους. Όταν λέμε φορείς, μιλάμε για Κοινωνικά Παντοπωλεία, συσσίτια Εκκλησιών, ΜΚΟ, ιδρύματα, ΚΕΘΕΑ, οποιονδήποτε μπορεί να έχει ευπαθείς ομάδες κάτω από την ‘ομπρέλα’ του», υπογράμμισε χαρακτηριστικά η ίδια, σχετικά με το ποιοι εντάσσονται στο πρόγραμμα.

Στο ‘Social Plate’ υπάρχουν εγγεγραμμένες πάνω από 70 οργανώσεις με μικρότερη ή μεγαλύτερη βάση, σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, ενώ σύμφωνα με την υπεύθυνη του προγράμματος έχει τύχει να έρθουν και από Δράμα και από Γιάννενα φορείς προκειμένου να πάρουν προϊόντα για συνανθρώπους μας που το χρειάζονται.

Συνήθως οι διανομές είναι καθημερινές, αλλά αυτό εξαρτάται από το πότε θα αποφασίσει ένας έμπορος να αδειάσει την αποθήκη του. «Από τις 23 Απρίλιου του 2018 μέχρι τις 31 Δεκέμβριου του 2020, οι έμποροι έχουν φέρει περίπου 660 τόνους φρούτων και λαχανικών και μετά από διαλογή έχουν παραδοθεί στους φορείς και κατ’ επέκταση στο ‘πιάτο’ του καθενός 464 τόνοι».

Εικόνα: Facebook / Social Plate – Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης ΑΕ Ο COVID-19 και το μέλλον

Ο κορωνοϊός δεν άφησε ανεπηρέαστο το πρόγραμμα. «Είναι αλυσίδα. Από τη στιγμή που τα καταστήματα είναι κλειστά, επηρεάζεται λίγο και η ροή της αγοράς. Αυτό φάνηκε κυρίως στον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020, μετά συνεχίσαμε κανονικά», τόνισε η Νατάσα Μπόμπα.

«Παίζει ρόλο το πόσο μπορούν να κινηθούν οι εθελοντές και ο κάθε φορέας. Εκεί βασίζονται όλα. Είναι όλοι συνδετικοί κρίκοι. Εμείς μπορεί να είχαμε περισσότερα τρόφιμα, μπορεί λιγότερα, αλλά αν δεν υπήρχαν οι εθελοντές που έβρισκαν τρόπο να κινηθούν, θα ήταν όλα πολύ πιο δύσκολα», πρόσθεσε η ίδια τονίζοντας πόσο σημαντικοί είναι οι άνθρωποι που βοηθούν εθελοντικά, στους οποίους στηρίζεται όλο αυτό το δίκτυο.

Το ‘Social Plate’ εξελίσσεται το τελευταίο διάστημα με στόχο «την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης απέναντι σε συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού καθώς και απέναντι στην ανάγκη προστασίας του περιβάλλοντος», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στον επίσημο ιστότοπο.

«Τώρα μπαίνουμε σε μια λογική, όπου θα πηγαίνει SMS σε κάθε φορέα με τα διαθέσιμα προϊόντα, ώστε να δεσμεύουν τις ποσότητες που θέλουν. Έχουν γίνει κάποια δοκιμαστικά και οδηγούμαστε προς την καθολική χρήση της πλατφόρμας» σημείωσε η κα Μπόμπα, ενώ συμπλήρωσε πως «καθημερινά στο socialplate.eu φαίνονται τα διαθέσιμα προϊόντα». Επίσης εκεί μπορεί κάποιος να συνεισφέρει ή να συμμετάσχει στο πρόγραμμα.

ΠΗΓΗ: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial