Πτώση Antonov: Όλη τη νύχτα συνεχίστηκαν οι έρευνες – Τα 38 λεπτά που οδήγησαν στην τραγωδία

Όλη τη νύχτα συνεχίστηκαν οι έρευνες γύρω από το σημείο που κατέπεσε το αεροσκάφος Antonov, το βράδυ του Σαββάτου, σημαίνοντας συναγερμό στις Αρχές και στους κατοίκους της περιοχής.

Στη διάρκεια της νύχτας το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς συνέχισε με τον εντοπισμό και τη σήμανση πυρομαχικών που έχουν διασκορπιστεί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επί τόπου εξουδετέρωσή τους, κάτι που θα κριθεί από το κλιμάκιο.

Για τον λόγο αυτό κριθηκε αναγκαίο να παραμένει σε ισχύ μέχρι νεωτέρας η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών στις αγροτικές περιοχές των Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, το πρωί της Δευτέρας ο γγ του Δήμου Παγγαίου κ. Καλλινικίδης δήλωσε ότι πρόκειται για μια πρωτόγνωρη και σοκαριστική κατάσταση η πτώση ενός αεροπλάνου και μάλιστα με πυρομαχικά.

Τόνισε ότι πρώτο μέλημα των ανθρώπων του δήμου ήταν μην προσεγγίσει ο κόσμος το σημείο που έπεσε το αεροσκάφος.

Όπως είπε, στις 7 το πρωί θα ξεκινήσει η εκκαθάριση περιοχής που έχει πρόβλημα ο ΔΕΔΔΗΕ με αποτέλεσμα να υπάρχει ηλεκτροδότηση σε δύο οικισμούς.

Αργά χθες το βράδυ έγινε γνωστό ότι ανασύρθηκαν οι οκτώ σοροί των Ουκρανών που επέβαιναν στο αεροσκάφος Antonov. Οι σοροί μεταφέρθηκαν στο Γενικό Nοσοκομείο Κομοτηνής για να υποβληθούν σε ιατροδικαστική εξέταση, ενώ στη συνέχεια θα παραδοθούν στις ουκρανικές αρχές.

Εξάλλου, φαίνεται πως έχει βρεθεί και αντικείμενο που πιθανολογείται ότι είναι το ένα μαύρο κουτί του αεροσκάφους, που γεννά την ελπίδα ότι θα δώσει απαντήσεις στις αιτίες που οδήγησαν στην πτώση του αεροσκάφους σαν φλεγόμενη μπάλα.

Tα 38 λεπτά που οδήγησαν στην τραγωδία
Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι για το δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ).

Σύμφωνα με την ΥΠΑ, το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods).

Σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Στον Ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροπλάνο στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών – Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

«May Day, φωτιά στον κινητήρα 4»
Στις 22:42 πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα αναφέροντας: may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα. Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Πηγή: thestival.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial