Η θέση εμπόρων και επαγγελματιών ότι η δημιουργία 150 θέσεων στάθμευσης στην πλατεία Ελευθερίας θα τονώσει την αγορά είναι τελείως εσφαλμένη.

Τους επαίνους των επαγγελματιών και εμπόρων του κέντρου της Θεσσαλονίκης απέσπασε η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης για την απόφασή της να μετατρέψει εκ νέου την πλατεία Ελευθερίας σε πάρκινγκ.

Στις ανακοινώσεις τους, τόσο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο, όσο και ο Εμπορικός Σύλλογος, τονίζουν ότι η κίνησή αυτή θα τονώσει, κατά την κρίση τους, την κίνηση στην αγορά καθώς θα επιτρέψει το καταναλωτικό κοινό να προσεγγίσει το κέντρο, δίχως να προβληματίζεται για το πού θα σταθμεύσει.

Αφήνω κατά μέρος την ουσία της υπόθεσης, τους πολλούς λόγους για τους οποίους η απόφαση της διοίκησης του δήμου είναι παντελώς εσφαλμένη, τόσο για την μετατροπή της πλατείας εκ νέου σε πάρκινγκ, όσο και για την πρόθεσή της να κατασκευάσει υπόγειο πάρκινγκ στη συνέχεια κάτω από την πλατεία, λόγους που έχω παραθέσει σε προηγούμενα άρθρα μου, και περιορίζομαι αποκλειστικά και μόνο στο σκεπτικό των εκπροσώπων της αγοράς.

Η θέση των εμπόρων και επαγγελματιών του κέντρου της Θεσσαλονίκης ότι η δημιουργία 150 θέσεων στάθμευσης στην πλατεία Ελευθερίας, θα τονώσει την αγορά είναι τελείως εσφαλμένη. Οι θέσεις αυτές ισοδυναμούν με περίπου 600 έως 700 σταθμεύσεις ημερησίως από τις οποίες ένα μικρό μόνον μέρος πρόκειται να αφορά ανθρώπους οι οποίοι θα τις χρησιμοποιήσουν προκειμένου να κάνουν τα ψώνια τους.

Επιπλέον, όποιος θέλει να κάνει τις αγορές του από τα καταστήματα του κέντρου, θέλοντας μάλιστα να χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητό του, έχει και σήμερα δυνατότητα να σταθμεύσει, είτε στο πάρκινγκ του λιμανιού είτε στο πολυώροφο, τα οποία απέχουν από εκατό έως διακόσια μέτρα από την πλατεία Ελευθερίας. Συνεπώς, για όποιον θέλει να ψωνίσει από το κέντρο, χρησιμοποιώντας ως μέσο μετακίνησης το ΙΧ του, η μη λειτουργία πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας δεν είναι λόγος αποτρεπτικός.

Αλλά και στην υποθετική περίπτωση που θα μπορούσε να βρεθεί τρόπος να διασφαλιστούν εκατοντάδες νέες θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της πόλης, πιστεύουν οι έμποροι και επαγγελματίες ότι αυτό θα αύξανε την εμπορική κίνηση; Το πιθανότερο είναι ότι θα γινόταν ακριβώς το αντίθετο γιατί κάτι τέτοιο θα επιδείνωνε έτι περαιτέρω το κυκλοφοριακό πρόβλημα, ωθώντας έτσι, τους καταναλωτές προς τα μεγάλα εμπορικά κέντρα τα οποία βρίσκονται εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος.

Αντί λοιπόν, οι έμποροι και οι επαγγελματίες να πανηγυρίζουν για την προσέλκυση περισσότερων αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης, θα ήταν περισσότερο χρήσιμο και αποδοτικότερο, οι ίδιοι να εγκαταλείψουν την κακή συνήθεια να χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητά τους για να προσέρχονται στα καταστήματά τους, καταλαμβάνοντας εκατοντάδες θέσεις στάθμευσης οι οποίες, σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν διαθέσιμες για τους καταναλωτές. Όπως επίσης, να πάψουν να αρνούνται πεισματικά η τροφοδοσία της αγοράς να γίνεται εκτός ωραρίου λειτουργίας της αγοράς ώστε να μετριάζεται κάπως ο κυκλοφοριακός φόρτος.

Όσο για τη διοίκηση του δήμου, οι αντιλήψεις της και οι πρακτικές της ως προς τη διαχείριση του δημόσιου χώρου, από τα πασαλάκια που ξηλώθηκαν και την κατάληψη των πεζοδρομίων από τα τραπεζοκαθίσματα, ως την πλήρη παράδοση της ΔΕΘ στο real estate, δείχνουν ότι είτε δεν έχει αντιληφθεί τη δεινή θέση της Θεσσαλονίκης η οποία βρίσκεται στην 30ή θέση ανάμεσα σε 1.000 πόλεις από 31 χώρες με την υψηλότερη θνησιμότητα λόγω απουσίας πράσινων χώρων (μελέτη του Ινστιτούτου Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης) είτε απλώς το προσπερνά θέτοντας άλλες προτεραιότητες, με το βλέμμα στις επόμενες εκλογές.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial