Τι έχασε από το 1943 η Θεσσαλονίκη, γιατί καθυστερεί το Μακεδονικό σήμα και τι δείχνουν τα στοιχεία για τις καταθέσεις στην Ελλάδα.

•Σήμερα ο καφές μας είναι του… δρόμου. Μετά από ένα τριήμερο αργιών η δουλειά απαιτεί τρέξιμο από το ένα σημείο στο άλλο και το καφεδάκι είναι take away, κάτι που θυμίζει έντονα την καθημερινότητα στις αμερικάνικες μεγαλουπόλεις, όταν το πρωί -εκεί κοντά στην ώρα που ανοίγουν τα γραφεία- όλος ο κόσμος τρέχει να προλάβει μ’ έναν χάρτινο κυπελάκι στο ένα χέρι και μια χαρτοσακούλα με κάτι φαγώσιμο στο άλλο. Καλή εβδομάδα…

•Σαν χθες, 15 Μαρτίου του 1943, ξεκίνησε η οργανωμένη από τους Ναζί μεταφορά των Εβραίων της Θεσσαλονίκης στο Άουσβιτς. Μέσα σε πέντε μήνες στο στρατόπεδο του θανάτου μεταφέρθηκαν με τουλάχιστον 19 τρένα 50.000 άνθρωποι, εκ των οποίων μετά το τέλος του πολέμου επέστρεψαν τσακισμένοι περί τις 2.000. Η ανθρώπινη τραγωδία ανείπωτη. Τα ερωτήματα πολλά. Τελευταίο ίσως απ’ όλα: Πώς θα ήταν η οικονομική και επιχειρηματική ζωή στη Θεσσαλονίκη εάν δεν είχε συμβεί αυτό το ομαδικό έγκλημα; Σίγουρα διαφορετική. Ενδεχομένως και πιο ενδιαφέρουσα.

•Χοντραίνει από την πλευρά των γειτόνων της Β. Μακεδονίας η ιστορία με το σήμα των μακεδονικών προϊόντων που προωθεί η Ελλάδα, ώστε να κατοχυρώσει την ελληνική τους ταυτότητα, θέμα που στην ουσία άφησε ανοιχτό η Συμφωνία των Πρεσπών. Ενώ, λοιπόν, το Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της ΕΕ που βρίσκεται στο Αλικάντε της Ισπανίας, στο οποίο η Ελλάδα υπέβαλε προς κατοχύρωση το σήμα «Macedonia the Great» βρισκόταν σε φάση να εξετάσει την ένσταση που είχε υποβληθεί από μονάδα παραγωγής μπύρας των Σκοπίων με τον διακριτικό τίτλο «Makedonsko», κατά της κατοχύρωσης του σήματος στον Σύνδεσμο Εξαγωγέων – ΣΕΒΕ, η εταιρεία της Β. Μακεδονίας υπέβαλε προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, κατά κάποιο τρόπο στο Πρωτοδικείο της ΕΕ, εναντίον του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας, επειδή το Αλικάντε αρνήθηκε να της κατοχυρώσει τον τίτλο «Makedonsko». Κάπως έτσι και μέχρι την έκδοση της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου οι διαδικασίες στο Αλικάντε παγώνουν, το λιγότερο για ένα χρόνο. Παιχνίδια καθυστέρησης…

•Επί της ουσίας, όπως διαβεβαιώνουν νομικοί παράγοντες, δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα καθυστέρησης εάν η Ελλάδα αποφασίσει να προωθήσει διαφημιστικά το σήμα στις αγορές του κόσμου, κάτι για το οποίο απαιτούνται δύο προϋποθέσεις: Πρώτον, η υιοθέτηση του σήματος από ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις, κάτι στο οποίο εμφανίζεται αρκετή απροθυμία και δεύτερον, την εξεύρεση κονδυλίων προβολής, θέμα που έχει κολλήσει μεταξύ του υφυπουργείου Μακεδονίας Θράκης, του υπουργείου Ανάπτυξης και του υπουργείου Εξωτερικών. Το μόνο ενθαρρυντικό σε αυτή τη φάση είναι ότι έχει ζητήσει να ενημερωθεί επί του θέματος το γραφείο του πρωθυπουργού, στο οποίο θα παραδοθεί σήμερα σχετικό σημείωμα…   

•Επειδή οι αριθμοί λένε πάντα την δική τους αλήθεια, που συχνά έχει βαρύνουσα σημασία γενικότερα σημειώστε: Το 2009 οι καταθέσεις των ελληνικών νοικοκυριών στις ελληνικές τράπεζες ήταν 197,4 δισ. ευρώ. Το 2014, μεσούσης της κρίσης και της ύφεσης στην ελληνική οικονομία, είχαν υποχωρήσει στα 134,6 δισ. ευρώ. Το 2016 -όλοι θυμόμαστε τι συνέβη στη χώρα το 2015- ήταν μόλις 101,1 δισ. ευρώ, παρά τους περιορισμούς των capital controls. Στα τέλη του 2020, με όλη την ανασφάλεια και τους καταναλωτικούς περιορισμούς που επέφερε η πανδημία, διαμορφώθηκαν στα 126,8 δισ. ευρώ. Αυτοί οι αριθμοί σημαίνουν πολλά τόσο για το τραπεζικό σύστημα όσο και για τη χρηματοδότηση της πραγματικής οικονομίας, που σημαίνει ρευστότητα και ανάπτυξη.

Αποτυπώνουν, επίσης, ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών στην οικονομία κερδίζεται σταδιακά, ενώ εύκολα μπορεί να χαθεί εξαιτίας μιας κρίσης. Ας το έχουν αυτό υπόψιν τους οι… μαθητευόμενοι μάγοι της οικονομίας, που έχουν βρεθεί στις κυβερνητικές καρέκλες και στα έδρανα της Βουλής, αλλά επιμένουν να επιδιώκουν τους πολιτικούς τους στόχους στους δρόμους και στις πλατείες.

•Η αρμόδια επιτροπή διαγωνισμών της ΕΥΑΘ ολοκλήρωσε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας -μαθαίνουμε- τον έλεγχο των τυπικών δικαιολογητικών της μοναδικής προσφοράς για την ανακατασκευή του κεντρικού της κτηρίου στην οδό Εγνατίας, στο Σιντριβάνι, και τις επόμενες ημέρες θα γίνει γνωστό το οικονομικό σκέλος και να φανεί εάν το έργο θα προχωρήσει.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial