Πώς θα αντιμετωπίσουμε τις ακριβές τιμές των καυσίμων το φετινό Πάσχα.

Φωτιά και λαύρα είναι οι τιμές της αμόλυβδης βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης το φετινό Πάσχα. Υπάρχουν ωστόσο τρόποι να αντισταθμίσουμε ένα σημαντικό μέρος αυτής της πρόσθετης επιβάρυνσης του προϋπολογισμού μας οδηγώντας οικονομικά, επιλέγοντας φθηνά πρατήρια καυσίμων και αφαιρώντας από το αυτοκίνητό μας περιττά αντικείμενα, που το κάνουν πιο βαρύ ή χειροτερεύουν την αεροδυναμική του.

Ελαφρύ δεξί πόδι

Ο τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, σερ Τζάκι Στιούαρτ, έχει πει ότι ‘’The right foot is the light foot’’, δηλαδή ‘’το δεξί πόδι είναι το ελαφρύ πόδι’’, θέλοντας να καταδείξει ότι η κατανάλωση του αυτοκινήτου μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αυτοσυγκράτηση που δείχνουμε στο τιμόνι. Ιδιαίτερα σημαντική είναι αυτή η επισήμανση τις ημέρες του Πάσχα, επειδή διανύουμε πολλά χιλιόμετρα σε αυτοκινητοδρόμους, οι οποίοι μας παρασύρουν να αναπτύξουμε υψηλές ταχύτητες και να σπαταλήσουμε καύσιμα και χρήματα. Σαν γενικός κανόνας ισχύει, ότι δεν πρέπει να υπερβαίνει η ταχύτητα ταξιδιού το 70% της ανώτατης ταχύτητας του οχήματός μας. Αν φτάνει για παράδειγμα το κοντέρ τα 180 χλμ./ώρα, τότε πρέπει να κινηθούμε το πολύ με έως 126 χλμ./ώρα, καθώς οποιαδήποτε άλλη υπέρβαση ανεβάζει υπέρμετρα την κατανάλωση βενζίνης ή πετρελαίου κίνησης.

Προσοχή στην αεροδυναμική

ieconomy2

Οτιδήποτε βάζουμε πάνω στην οροφή του αυτοκινήτου μας αυξάνει την αντίσταση του αέρα και κατά συνέπεια και την κατανάλωση καυσίμου. Γι αυτό προσπαθούμε να αποφύγουμε κάτι τέτοιο παίρνοντας μαζί μας τόσα πράγματα, ώστε να χωράνε όλες οι αποσκευές στο πορτ-μπαγκάζ. Την αντίσταση του αέρα αυξάνουν επίσης τα ανοιχτά παράθυρα, που είναι καλύτερο να τα κλείνουμε όταν κινούμαστε σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Αντίθετα, μπορούμε να τα κατεβάζουμε στην πόλη και να κλείνουμε το ενεργοβόρο αιρ-κοντίσιον.

Στροφές κινητήρα

Η οδήγηση με χαμηλές στροφές του κινητήρα συμβάλλει σε έως 30% εξοικονόμηση καυσίμου και ταυτόχρονα προστατεύει τα κινούμενα εξαρτήματα του μοτέρ από πρόωρη φθορά. Ο οικονομικότερος τρόπος οδήγησης είναι μεταξύ 1.500 σ.α.λ. και 2.500 σ.α.λ., ενώ αν χρειαστεί να επιταχύνουμε το κάνουμε σβέλτα πατώντας αρκετά το γκάζι και με τη μεγαλύτερη δυνατή σχέση στο σασμάν. Έτσι καταναλώνουμε λιγότερη βενζίνη και πετρέλαιο από ό,τι στις αργές επιταχύνσεις με λίγο γκάζι και μεγαλύτερη διάρκεια.

Πίεση ελαστικών

ieconomy3

Η σωστή πίεση ελαστικών είναι σημαντική για να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου. Γι αυτό ακολουθούμε τις οδηγίες του κατασκευαστή ανάλογα και με τον αριθμό επιβατών και το βάρος των αποσκευών, προτείνεται μάλιστα να ρυθμίζουμε την πίεση ελαφρά υψηλότερα από τις εργοστασιακές συστάσεις. Ακόμη και μία ελαφρά χαμηλότερη πίεση του αέρα κατά 0,3 bar από την κανονική προκαλεί αύξηση της κατανάλωσης.

Ξεκαθάρισμα πορτ-μπαγκάζ

Κάθε επιπλέον κιλό απαιτεί ενέργεια για τη μεταφορά του. Άρα ξεσκαρτάρουμε οτιδήποτε υπάρχει μέσα στον θάλαμο επιβατών και στο πορτ-μπαγκάζ, αφού πιάνει χώρο και προσθέτει βάρος στο όχημα. Είναι αποδεδειγμένο, ότι για κάθε 100 κιλά βάρος έχουμε αύξηση κατανάλωσης καυσίμου κατά περίπου μισό λίτρο ανά 100 χιλιόμετρα.

Αποφεύγουμε τα φρεναρίσματα

Με κάθε φρενάρισμα σπαταλάμε ενέργεια και καύσιμα, οπότε πρέπει να οδηγούμε προβλέποντας καταστάσεις και αξιοποιώντας όσο γίνεται περισσότερο τη δύναμη επιβράδυνσης του κινητήρα μας. Αυτό ισχύει για παράδειγμα, όταν βλέπουμε ότι το φανάρι στο βάθος είναι κόκκινο, οπότε δεν έχει νόημα να συνεχίσουμε να πατάμε το γκάζι, ενώ θα πρέπει να σταματήσουμε μετά από λίγα μέτρα.

Επιλέγουμε βενζινάδικο

Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας, φουλάρουμε σε ένα πρατήριο καυσίμων της εμπιστοσύνης μας με χαμηλές τιμές βενζίνης και ντίζελ. Αποφεύγουμε να ανεφοδιαζόμαστε με καύσιμα από πρατήρια στον αυτοκινητόδρομο, επειδή κοστίζει το λίτρο αρκετά ακριβότερα. Άρα χρειάζεται κάποιος σχεδιασμός και ευελιξία, μερικές φορές συμφέρει για παράδειγμα να κάνουμε μία παράκαμψη μερικών χιλιομέτρων για να φουλάρουμε φθηνότερα εκτός αυτοκινητοδρόμου.

Τακτικό σέρβις

Πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων αμελούν το θέμα της έγκαιρης και σωστής συντήρησης, αν και έχει άμεση συνάρτηση με την κατανάλωση καυσίμου. Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί για παράδειγμα, αν καθυστερήσουμε να αλλάξουμε λάδια, μπουζί και φίλτρο αέρα ή σε περίπτωση που χρειάζεται κάποια ρύθμιση ο κινητήρας, για να λειτουργεί στρωτά. Καλό είναι να ενημερωνόμαστε για προσφορές δωρεάν ελέγχου από πολλές εταιρείες και για ειδικά πακέτα συντήρησης παλαιότερων οχημάτων με μειωμένες τιμές για ανταλλακτικά και εργασία.

Πηγή: ieidiseis.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial