Από τον Προαστιακό της Αθήνας, ο οποίος είναι τηλεδιοικούμενος, θα ξεκινήσει εκτός απροόπτου η σταδιακή επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου, ο οποίος παραμένει «παγωμένος» από το μοιραίο βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου. Η όσο το δυνατόν ταχύτερη επανεκκίνηση της λειτουργίας του Προαστιακού πιθανότατα και από τα τέλη της επόμενης εβδομάδας εφόσον αυτό καταστεί εφικτό, ήταν ένα από τα βασικά ζητήματα που συζητήθηκαν μεταξύ των σιδηροδρομικών και του υπουργού Επικρατείας με αρμοδιότητες μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη κατά την πρώτη συνάντηση των δύο πλευρών μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία.

Ακολούθως θα γίνει η επανεκκίνηση των εμπορικών δρομολογίων καθώς οι πιέσεις που ασκούνται στην κυβερνηση γι΄αυτό είναι τεράστιες και τα κόστη και οι ρήτρες δυσθεώρητες. Στόχος είναι και οι επιβατικές αμαξοστοιχίες στο βασικό άξονα της χώρας να επαναδρομολογηθούν το συντομότερο δυνατό εφόσον δοθούν τα απαραίτητα εχέγγυα ασφαλείας. Ούτε η κυβέρνηση, αλλά ούτε και οι σιδηροδρομικοί επιθυμούν για πολύ καιρό κλειστό τον σιδηρόδρομο, για δύο κυρίαρχους λόγους:

  • Οι επιβάτες βρίσκονται ήδη σε σοκ και είναι δύσκολο να πειστούν να ξαναταξιδέψουν με τρένο, κάτι που θα καθιστά όλο και πιο απίθανο η διατήρηση του σιδηροδρόμου κλειστού επί μακρόν καθώς το μέσο κινδυνεύει να υποκατασταθεί μόνιμα στη συνείδηση των πολιτών.
  • Εχουν ήδη αρχίσει να «φουντώνουν» οι προσπάθειες κλοπής εξοπλισμού καθώς η κυκλοφορία των τρένων αποτελεί και ένα μέσο φύλαξης του δικτύου από κλοπές ακόμα και από δολιοφθορές.

Σε κάθε περίπτωση η επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου θα γίνει μόνο εφόσον καλυφθούν οι συνθήκες ασφαλούς κυκλοφορίας των τρένων, όπως διαβεβαιώνουν όλες οι πλευρές.

Οι βασικές προτάσεις και άμεσα μέτρα που κατέθεσαν στο υπουργείο οι σιδηροδρομικοί την Πέμπτη και θα έχουν εξεταστεί έως τις αρχές της επόμενης εβδομάδας οπότε και θα πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση, είναι οι εξής:

  • Μείωση των δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη στο μισό, δηλαδή από 8 ζεύγη σε 4
  • Αμεση λειτουργία του Προαστιακού της Αθήνας καθώς λειτουργεί η τηλεδιοίκηση, ενώ παράλληλα υπάρχει ανάγκη εξυπηρέτησης του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».
  • Μείωση της ταχύτητας στα μη τηλεδιοικούμενα τμήματα του δικτύου κατά περίπου 15% – 20%. Σιδηροδρομικές πηγές επισημαίνουν ότι εξετάζεται η μείωση από τα 160 στα 130 χλμ την ώρα στα επιβατικά και στα περίπου 100 από 120 στα εμπορευματικά τρένα.
  • Στελέχωση κάθε βάρδιας από 2 σταθμάρχες σε όλους τους κεντρικούς σταθμούς.
  • Ενίσχυση των βαρδιών των κλειδούχων, όπου δεν υπάρχουν αυτόματα συστήματα.
  • Ενιαίο Κέντρο Παρακολούθησης Κυκλοφορίας με την ευθύνη του ΟΣΕ και εγκατάστασή του μαζί με τους ρυσθιστές κυκλοφορίας, το ΣΚΑ (Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών) για παρακολούθηση και επέμβαση όπου απαιτείται και έχοντας εικόνα της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.
  • Επαναφορά των αρμοδιοτήτων του προιστμένου αμαξοστοιχιών.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Εθνους» η γραμμή ακόμα και στο σημείο του τραγικού δυστυχήματος είναι έτοιμη καθώς οι βλάβες δεν ήταν σοβαρές. Ωστόσο η ηλεκτροκίνηση απαιτεί κάποιες μέρες ακόμα για να αποκατασταθεί καθώς έχει σπάσει μια βάση. Η αποκατάσταση ενδέχεται να έχει ολοκληρωθεί έως την προσεχή Τετάρτη ή Πέμπτη.

Ενα ακόμα πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη μηχανών καθώς κατά το τραγικό δυστύχημα καταστράφηκαν 3 μηχανες, δύο που βρίσκονταν στο εμπορικό τρένο και μία στην αμαξοστοιχία Intercity.

Την ίδια στιγμή, όπως μεταφέρουν στο «Εθνος» σιδηροδρομικοί, η διακοπή του σιδηροδρόμου για μεγάλο διάστημα θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα. Υπάρχουν ήδη αναφορές απόπειρας κλοπών και αφαίρεσης εξοπλισμού από διάφορα σημεία του δικτύου κυρίως στην επαρχία.

Ο κ. Γεραπετρίτης έχει ανακοινώσει ήδη ότι τις προσεχείς ημέρες θα εισαχθεί ρύθμιση προς ψήφιση στη Βουλή για την αυστηροποίηση των ποινών για κλοπές, δολιοφθορές και καταστροφές στο δίκτυο. Οι σιδηροδρομικοί, πάντως, επισημαίνουν ότι εφόσον η κυβέρνηση επιθυμούσε να σταματήσει στο πλιάτσικο στο δίκτυο, θα μπορούσε εύκολα να το κάνει και να εντοπίσει τους ενόχους ακολουθώντας την αντίστροφη διαδρομή: «Κυνηγάμε κόσμο να μην μπει μέσα και πάρει τον αγωγό επαφής, στη Θήβα, στη Λιβαδειά, στη Λαμία, στη Λάρισα. Λένε για τους Ρομά που κλέβουν το δίκτυο. Ολοι αυτοί όμως σε τέσσερα χυτήρια πουλάνε. Κι αυτά είναι γνωστά. Αν κάνουμε την αντίστροφη διαδρομή, θα φτάσουμε στους ενόχους», λένε χαρακτηριστικά άνθρωποι που δουλεύουν στον σιδηρόδρομο.

Η χθεσινή συζήτηση, πάντως, χαρακτηρίστηκε και από τις δύο πλευρές, εποικοδομητική: «Η δέσμευση του υπουργείου είναι ότι για να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να υπάρχουν όλα τα εχέγγυα κι απ΄την πλευρά της Πολιτείας και απο μας για την ασφαλή λειτουργια του σιδηροδρόμου», επεσήμανε εξερχόμενος από τη συνάντηση ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Γιάννης Ντίτσας.

Αναφερόμενος στα εχέγγυα ασφαλείας που συζητήθηκαν, ο ίδιος σημείωσε πως «ζητήσαμε ό,τι ζητούσαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια και δυστυχώς δεν εισακουγόμασταν από κανέναν: να υπάρξει σε πρώτη φάση τουλάχιστον η ασφαλεια που υπήρχε και πριν, να γίνει ακόμα πιο αστηρή γιατί διαφορτικά δεν μπορούμε κι εμείς να πούμε ότι θα ανοίξει ο σιδηρόδρομος. Αυτά είναι όμως αποφάσεις, τις οποίες θα πάρει το υπουργείο και η κυβέρνηση. Εμείς δεν είμαστε απέναντι σε τιποτα, αρκεί αυτά που έχουμε βάλει και καταθέσει στο τραπέζι να υλοποιηθούν».

Το υπουργείο από την πλευρά του σε μία λιτή ανακοίνωση ανέφερε ότι «Υπήρξε μια πολύ σοβαρή και εποικοδομητική συζήτηση και συμφωνήθηκε να οριστεί νέα συνάντηση, άμεσα, για τη συνέχισή της και την ασφαλή επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου».

Πηγή: ethnos.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial