Τα σενάρια επιστημονικής φαντασίας του παρελθόντος που κυρίως ο κόσμος διάβασε μέσα από βιβλία ή είδε σε ταινίες όπως π.χ. “1984”, ο “Ρόμποκοπ” ή “Ο Εξολοθρευτής” αποτελούν πλέον μέρος του σήμερα και πολύ περισσότερο του αύριο.

Ο Άλεξ Γατόπουλος, δημοσιογράφος και αναλυτής πολεμικών θεμάτων, εξηγεί πως η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence) έχει περάσει από το εμπορικό και βιομηχανικό τομέα και κατευθύνεται με αστραπιαίους ρυθμούς στην “τέχνη του πολέμου”.

Από την Amazon στις στρατιωτικές επιχειρήσεις

Μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη, οι αυτόματες συσκευές και η μελέτη των μηχανών να είναι τρία διαφορετικά πεδία ωστόσο κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση: Στον μιμητισμό της ανθρώπινης σκέψης. Με λίγα λόγια οι μηχανές αποκτούν έναν τρόπο “περιορισμένης” σκέψης ‘ωστε να είναι σε θέση να εργαστούν πάνω σε ανθρώπινα θέματα όπως η ανάλυση δεδομένων, η αναγνώριση φωνής, πατέντες, λήψη αποφάσεων κτλ.

Αυτά τα εργαλεία βέβαια δεν είναι σημερινά. Εταιρείες κολοσσοί όπως η Amazon και η Google έχτισαν τις εμπορικές τους αυτοκρατορίες μαζεύοντας δεδομένα ώστε να “προβλέπουν” τις ανάγκες των πελατών τους.

Τώρα όμως η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται στο στρατό, στοχεύοντας στην δημιουργία επιθετικών λογισμικών, αυτόνομες μηχανές και data crunchers. Όπως επισημαίνει ο κ. Γατόπουλος, πριν στηθεί ένα πεδίο μάχης και πριν πέσει η πρώτη σφαίρα προηγείται η περισυλλογή δεδομένων του αντιπάλου.

“Στρατιωτική” Τεχνητή Νοημοσύνη

Περίπου πριν από μία δεκαετία, το πιο διάσημο όπλο Τεχνητής Νοημοσύνης με το όνομα “Stuxnet” κατάφερε-μεταξύ άλλων- να εισχωρήσει στην μονάδα επεξεργασίας ουρανίου στο Ιράν. Έχοντας την ικανότητα να κρύβει τα ίχνη του μπόρεσε να καταστρέψει εξ αποστάσεως ένα ολόκληρο σύστημα.

Αν και για την εποχή του ήταν κάτι το “μοναδικό”, σε σχέση με την τωρινή και μελλοντική ανάπτυξη παρόμοιων πολεμικών όπλων τεχνητής νοημοσύνης θεωρείται άκρως ξεπερασμένο. Οι σημερινοί “ιοί” δεν έχουν μόνο την ικανότητα να καταστρέφουν αλλά και να συλλέγουν χρήσιμα δεδομένα, τα οποία επιστρέφουν στους δημιουργούς τους.

Αλγόριθμοι εναντίον ανθρώπων

Το πρόγραμμα αλγορίθμων “Alpha Go” είχε προκαλέσει έκπληξη ακόμα και στους ίδιους τους κατασκευαστές τους, όταν το 2016 αναμετρήθηκε με τον πρωταθλητή Lee-Se dol σε ένα κατά κοινή ομολογία πολύ δύσκολο παιχνίδι, το επωνομαζόμενο “Go”.

Προς μεγάλο σοκ όσων παρακολουθούσαν το τουρνουά, το πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης “Alpha Go” νίκησε τον Lee-Se dol και κατέπληξε τους πάντες με τις κινήσεις του κατά τη διάρκεια της αναμέτρησης.

Πηγή:cityportal.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial