Χρηματοδότηση ύψους 4 εκατ. ευρώ, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης

Σαράντα οκτώ κόμβοι και οδικά τμήματα στον δήμο Θεσσαλονίκης που δέχονται καθημερινά μεγάλο όγκο οχημάτων και έχουν σημαντικές φθορές, κακοτεχνίες, καθιζήσεις και λακούβες, δυσχεραίνοντας την ασφαλή  κυκλοφορία των οχημάτων, πρόκειται να αλλάξουν εικόνα. Ο δήμος Θεσσαλονίκης εξασφάλισε από το Ταμείο Ανάκαμψης, χρηματοδότηση ύψους 4 εκατ. ευρώ, για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, καθώς και σε δρόμους γύρω από σχολεία και από τα πανεπιστήμια.

Πρόκειται για οδικά τμήματα που έχουν ιδιαίτερα επιβαρυμένο κυκλοφοριακό φόρτο – διέρχονται μέσα μαζικής μεταφοράς βαριάς κυκλοφορίας – και επανειλημμένες εκσκαφές από Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας με ελλιπείς αποκαταστάσεις, με αποτέλεσμα τη δημιουργία φθορών, ανωμαλιών – παραμορφώσεων και καθιζήσεων. Σε σημεία που το οδόστρωμα είναι σε σχετικά ομαλή κατάσταση, λόγω φθοράς έχει καταστεί λείο και ολισθηρό.

Μεταξύ των οδών που πρόκειται να προχωρήσουν οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση και την αναβάθμιση των ασφαλτικών οδοστρωμάτων είναι οι κόμβοι Λαμπράκη, Μητροπολίτου Γενναδίου, Εγνατία με Ί. Δραγούμη, Δραγούμη με Λεωφόρο Νίκης, Βενιζέλου με Μητροπόλεως, στο μνημείο Μπεζεστένι, στην Παναγία Φανερωμένη, Βενιζέλου από Λεωφόρο Νίκης έως Ερμού,  Παπάφη από Καυτατζόγλου έως Κλεάνθους, Μπότσαρη από Μ. Αλεξάνδρου έως Κ. Καραμανλή.

Παράλληλα, το τμήμα της οδού Εγνατίας από Καυτατζόγλου έως Εθνικής Αμύνης που εξυπηρετεί τα Πανεπιστήμια της πόλης, με μεγάλο φόρτο πεζών και οχημάτων, καθιστά απαραίτητη για την ασφαλή διέλευσή του και άρση της επικινδυνότητας, την αναβάθμιση του οδοστρώματος.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το δημαρχιακό μέγαρο, σύντομα αναμένεται να προκηρυχθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανακατασκευή κόμβων και τμημάτων του οδικού δικτύου με τις διαβάσεις που θα έχουν «έξυπνα συστήματα ασφαλείας».

Με αναβαθμισμένα αδρανή υλικά οι παρεμβάσεις στους δρόμους

Μάλιστα, όπως σημειώνουν πηγές από τη Διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας οι παρεμβάσεις σχεδιάζεται να γίνουν με αναβαθμισμένα αδρανή υλικά και ασφαλτόμιγμα δηλαδή με τροποποιημένη αντιολισθηρή ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη μελέτη που έχει προχωρήσει, θα πρέπει να γίνει απόξεση του οδοστρώματος σε συνολικό βάθος 10cm και να στρωθεί με ασφαλτική στρώση βάσης 5cm και στρώση κυκλοφορίας 5cm με τροποποιημένη και αντιολισθηρή στρώση ασφαλτικού σκυροδέματος.

Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν και οι απαραίτητες εργασίες διαγράμμισης και δημιουργία έξυπνων διαβάσεων για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας των πεζών που διέρχονται από τους κεντρικούς κόμβους και συλλογή στοιχείων κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο (π.χ. κυκλοφοριακοί φόρτοι) .

Το πρωτοποριακό σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών

Ο κεντρικός δήμος πρόκειται να προβεί στην αναβάθμιση 25 σηματοδοτούμενων διαβάσεων πεζών σε πρότυπες καθώς και στην αναβάθμιση επτά μη σηματοδοτούμενων διαβάσεων πεζών σε πρότυπες.

Το Σύστημα Έξυπνης Διάβασης Πεζών, είναι ένα πρωτοποριακό σύστημα, το οποίο εξασφαλίζει την ασφαλή διέλευση των πεζών στην περιοχή παρέμβασης ειδικά σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας ή σε κακές καιρικές συνθήκες. Συγκεκριμένα, το σύστημα θα ενεργοποιείται με ανίχνευση του πεζού, ώστε να ενισχύεται η προσοχή τόσο των πεζών, όσο και των διερχόμενων από τη διάβαση οχημάτων.

Αποτέλεσμα της ενεργοποίησης είναι ο φωτισμός της πεζοδιάβασης από τις συσκευές σήμανσης τύπου LED, οι οποίες είναι ενσωματωμένες στο πεζοδρόμιο, επιτυγχάνοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα φωτεινής σήμανσής της. Σκοπός του συστήματος είναι οι οδηγοί των οχημάτων να αντιλαμβάνονται καλύτερα και από μεγαλύτερη απόσταση την ύπαρξη πεζών στις διαβάσεις. Παράλληλα, ενεργοποιείται ένα σύνολο έξυπνων συσκευών οι οποίες στοχεύουν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Επιπλέον, σταθεροί αισθητήρες που βρίσκονται εγκατεστημένοι κοντά στις διαβάσεις και λειτουργούν όλο το 24ωρο, θα συλλέγουν συνεχώς πληροφορίες για τα κυκλοφοριακά δεδομένα.

Οι αισθητήρες ανίχνευσης πεζών και οι συσκευές φωτεινής σήμανσης πεζοδρομίου

Κάθε πρότυπη διάβαση πεζών, προκειμένου να λειτουργεί ορθά, επιφέροντας τα επιθυμητά αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια πεζών και οδηγών, θα αποτελείται από υποσυστήματα.

Αισθητήρες ανίχνευσης πεζών

Παρέχουν τη δυνατότητα ανίχνευσης πεζών και ποδηλάτων σε διαβάσεις μέσα από την επεξεργασία εικόνας σε πραγματικό χρόνο, ελέγχοντας έτσι την ενεργοποίηση του εξοπλισμού προειδοποίησης των οδηγών. Τοποθετείται πάνω σε στύλο φωτεινής πινακίδας ή σηματοδότησης και λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα ανεξαρτήτως φωτεινότητας και καιρικών συνθηκών. Η ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων θα γίνεται σε μέγιστη απόσταση τουλάχιστον 10 μέτρων ώστε να εντοπίζονται πριν επιχειρηθεί διάσχιση της διάβασης.

Συσκευές φωτεινής σήμανσης πεζοδρομίου τύπου LED

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης θα προβεί στην εγκατάσταση συσκευών φωτεινής σήμανσης πεζοδρομίου τύπου LED, εκατέρωθεν κάθε διάβασης πεζών, με σκοπό την εφίστηση της προσοχής του πεζού κατά την παραμονή του στο χώρο αναμονής. Όταν ο φωτεινός σηματοδότης των πεζών είναι κόκκινος, οι φωτεινές συσκευές θα εκπέμπουν κόκκινο φως, αποτρέποντας τους πεζούς να διασχίσουν την οδό, ενισχύοντας την ασφάλειά τους. Όταν ο φωτεινός σηματοδότης των πεζών είναι πράσινος, οι φωτεινές συσκευές θα εκπέμπουν λευκό φως επιτρέποντας στους πεζούς να διασχίσουν την οδό.

Οι συγκεκριμένες συσκευές θα επιφέρουν πολύ σημαντική αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας των πεζών και ειδικά των νέων, που συνηθίζουν να περπατούν κοιτώντας την οθόνη του κινητού με αποτέλεσμα να μην αντιλαμβάνονται έγκαιρα τον κόκκινο σηματοδότη πεζών.

Οι φωτεινές συσκευές θα συνδέονται με την μονάδα ελέγχου φωτεινών συσκευών σήμανσης τύπου LED, η οποία θα συνδέεται καλωδιακά και θα δέχεται εντολές από τον φωτεινό σηματοδότη των πεζών. Οι συσκευές φωτεινής σήμανσης τύπου LED πεζοδρομίου θα συνοδεύονται με την κεντρική μονάδα ελέγχου, η οποία θα συνδέεται καλωδιακά και θα δέχεται εντολές από τον φωτεινό σηματοδότη πεζών.

Σύστημα αισθητήρων καταμέτρησης και ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων

Το σύστημα καταμέτρησης και ανάλυσης κυκλοφοριακών στοιχείων θα τοποθετείται στις σηματοδοτικές εγκαταστάσεις και θα αποτελείται από προηγμένης τεχνολογίας αισθητήρες, οι οποίοι θα εντοπίζουν και θα ταξινομούν αξιόπιστα τους χρήστες του δρόμου και θα παρακολουθούν την κυκλοφορία σε πολύπλοκα αστικά περιβάλλοντα. Επίσης, λογισμικό διαχείρισης και ανάλυσης των δεδομένων που συλλέγονται από τις κάμερες, το οποίο θα μετατρέπει τα δεδομένα σε πληροφορίες που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό της κυκλοφοριακής κατάστασης στις οδικές αρτηρίες.

Σημεία Σηματοδοτούμενων Διαβάσεων:

Μ. ΜΠΟΤΣΑΡΗ
ΜΕ ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ ΠΛΗΣΙΟΝ 106ο Νηπ. & 89ο Δ.Σχ. (Νικ. Μάνου) 2
ΜΕ ΔΕΛΦΩΝ Πλησίον 7ο Νηπ. & 90ο Δ.Σχ. 3
με ΣΟΛΩΝΟΣ  3
ΜΕ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ 10ο Νηπ. & 28ο Γυμν. 5
ΜΕ ΚΑΡΑΚΑΣΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – 1ο & 4ο Γυμνάσιο 18ο & 22ο Λύκειο 18ο ΓΕΛ κλπ. 4
ΜΕ ΚΑΝΑΡΗ 92ο Δ.Σχ. 2
ΚΟΛΩΝΙΑΡΗ ΜΕ ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΥ 37ο & 41ο Νηπ. Και 16ο ΓΕΛ & 12ο Γυμν. 3
Π. ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΜΕ ΑΡΚΑΔΙΟΥΠΟΛΕΩΣ 61ο Δ.ΣΧ. & 47,49,57 ΝΗΠ. 59ο Δ.ΣΧ. ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ 3


Σημεία Μη Σηματοδοτούμενων Διαβάσεων:

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 7ο Νηπ. & 90ο Δ.Σχ. 2
ΠΑΠΑΦΗ ΜΕ ΒΑΛΤΕΤΣΙΟΥ 20ο Νηπ. – 26 και 80 Δ.Σχ. – 84ο Νηπ. 2
ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΚΔΑΠ ΠΑΠΑΦΗ 1
ΓΑΛΟΠΟΥΛΟΥ 37ο & 41ο Νηπ. Και 16ο ΓΕΛ & 12ο

Μ. ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΜΕ ΒΑΣ. ΟΛΓΑΣ ΠΛΗΣΙΟΝ 106ο Νηπ. & 89ο Δ.Σχ. (Νικ. Μάνου) 2
31 ΜΕ ΔΕΛΦΩΝ Πλησίον 7ο Νηπ. & 90ο Δ.Σχ. 3
47 με ΣΟΛΩΝΟΣ >> 3
73 ΜΕ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ 10ο Νηπ. & 28ο Γυμν. 5
130 ΜΕ ΚΑΡΑΚΑΣΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – 1ο & 4ο Γυμνάσιο 18ο & 22ο Λύκειο 18ο ΓΕΛ κλπ. 4
ΜΕ ΚΑΝΑΡΗ 92ο Δ.Σχ. 2
ΚΟΛΩΝΙΑΡΗ ΜΕ ΔΡΑΓΟΥΜΑΝΟΥ 37ο & 41ο Νηπ. Και 16ο ΓΕΛ & 12ο Γυμν. 3
Π. ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ ΜΕ ΑΡΚΑΔΙΟΥΠΟΛΕΩΣ 61ο Δ.ΣΧ. & 47,49,57 ΝΗΠ.  59ο Δ.ΣΧ. ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ 3

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ 7ο Νηπ. & 90ο Δ.Σχ. 2
ΠΑΠΑΦΗ ΜΕ ΒΑΛΤΕΤΣΙΟΥ 20ο Νηπ. – 26 και 80 Δ.Σχ. – 84ο Νηπ. 2
ΜΕ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΚΔΑΠ ΠΑΠΑΦΗ 1
ΜΕ ΓΑΛΟΠΟΥΛΟΥ 37ο & 41ο Νηπ. Και 16ο ΓΕΛ & 12ο Γυμν. 2

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Εγνατία – Κ. Καραμανλή    Παπάφη – Εθν. Αμύνης     
1    Σταθμός Μετρό Παπάφη    Παπάφη με Κ. Καραμανλή    Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    
2    Κόμβος με Λαμπράκη        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    
3    Πανεπιστήμια    από Καυτατζόγλου έως Εθν. Αμύνης    Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    

4    Σταθμός Μετρό Εθν. Αμύνης    Εγνατία με Εθν. Αμύνης    Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    

Πρασακάκη – Μητρ. Γενναδίου    
5    Σταθμός Μετρό Αγίας Σοφίας     με Αγίας Σοφίας    Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    
6    Κόμβος με Μητροπολίτου Γενναδίου        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών                        
Χαλκέων έως Ίωνος Δραγούμη     
7    Ναός Παναγίας Χαλκέων    με Χαλκέων    Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    
8    Σταθμός Μετρό Βενιζέλου    με Βενιζέλου    Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    
9    Κόμβος με Ιωνος Δραγούμη    Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    

Ίωνος Δραγούμη Λ. Νίκης – Εγνατία    
10    Κόμβος με Λεωφ. Νίκης        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    
11    Πλατεία Ελευθερίας        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    
12    Κόμβος με Τσιμισκή        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    
13    Ναός Αγίου Μηνά     με Αγίου Μηνά    Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών        
14    Κόμβος με Βασ. Ηρακλείου        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    
15    Κόμβος με Ερμού        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    
16    Κόμβος με Βαλαωρίτου        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    

Βενιζέλου    Λεωφόρο Νίκης έως Ερμού    
17    Κόμβος με Λεωφ. Νίκης        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών        
18    Κόμβος με Μητροπόλεως        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    
19    Κόμβος με Τσιμισκή        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    
20    Κόμβος με Βασ. Ηρακλείου        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών    
21    Κόμβος με Ερμού – Μνημείο Γρ. Λαμπράκη        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    
22    Μπεζεστένι (Μνημείο)    με Δ. Σολωμού     Είσοδος για κεντρική αγορά (Καπάνι)    

ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ        
23    Ναός Παναγίας Φανερωμένης    Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    
24    Συγκρότημα Σχολείων 61ο & 59ο Δ.ΣΧ. – 47ο , 47, 57ο Νηπ.  Από Κλαυδιανού έως Αρκαδιουπόλεως Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
25    Κόμβος με Αρχαιοτήτων  Μεγάλος φόρτος οχημάτων         
26    Κόμβος με Ρήγα Φεραίου Εντονες φθορές από μεγάλο φόρτο οχημάτων και πεζών – έντονες κλίσεις    

ΚΛΑΥΘΜΩΝΟΣ        
27    Ιερός Ναός Αγίων Αναργύρων        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – έντονη κυκλοφορία πεζών    
28    Κόμβος με Ακροπόλεως        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών        
29    Κόμβος με Αγράφων        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών    

 ΠΑΠΑΦΗ Από Καυτατζόγλου έως Κλεάνθους    
30    Κόμβος με Καυτατζόγλου        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών, αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
31    Κόμβος με Λιτοχώρου – ΚΔΑΠ Παπάφη        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
32    Κόμβος με Κ. Καραμανλή        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών, αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
33    Κόμβος με Κατσιμίδη        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
34    Κόμβος με Βαλτετσίου – Πλησίον 80ου Δ.Σχ        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
35    Κόμβος με Ανω Τζουμαγιάς  – Ιερός Ναός Αγίου Φανουρίου        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
36    Κόμβος με Κλεάνθους        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών, αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
Από Κλεάνθους έως Διστόμου    
37    Κόμβος με Μπότσαρη        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
38    Κόμβος με Κανάρη – 92ο Δ.Σχ.        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
39    Κόμβος με Καρακάση ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ – 1ο & 4ο Γυμνάσιο 18ο & 22ο Λύκειο 18ο ΓΕΛ κλπ.        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
40    Κόμβος με Διστόμου – Πάρκα Χώρος Πρασίνου Στρ. Γενναδίου        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
Μπότσαρη    Από Μ. Αλεξάνδρου έως Κ. Καραμανλή    
41    Κόμβος με Μ. Αλεξάνδρου        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών, αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
42    Πάρκο – Κίμωνος Βόγα        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών, αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
43    Κόμβος με Βασ. Όλγας – Πλησίον 106ου Νηπ. & 89ου Δ.Σχ.        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
44    Κόμβος με Χαλκιδικής        Μεγάλος φόρτος οχημάτων και πεζών, αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
45    Κόμβος με Δελφών        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
46    Κόμβος με Μακεδονίας – 90ο Δ.Σχ. & 7ο Νηπ.        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
47    Κόμβος με Σόλωνος        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.    
48    Κόμβος με Κ. Καραμανλή        Φθορές από μεγάλους φόρτους οχημάτων – εντονη κυκλοφορία πεζών. Έξυπνες διαβάσεις και αλλαγή επιφάνειας οδοστρώματος.   

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial