Το μέλλον της Ελλάκτωρ και το γεφύρι… της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού |  in.gr

Τα νέα projects που έχει σε εξέλιξη η Εγνατία Οδός αναμένεται να δημιουργήσουν νέα δεδομένα στη Βόρεια Ελλάδα και να διευκολύνουν τις μεταφορές από και προς το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η αρχή θα δοθεί με τον διαγωνισμό που αφορά τον άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο και από κει και πέρα, σε σειρά προτεραιότητας μπαίνουν άμεσα η σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό (με παράκαμψη της κίνησης στην πόλη), η ολοκλήρωση του τμήματος Μουδανιά – Ποτίδαια, ο άξονας Θέρμη – Γαλάτιστα και ο κάθετος άξονας που θα οδηγεί από την Εγνατία, στον κόμβο της Ξάνθης, προς τα σύνορα με τη Βουλγαρία.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, εντός του καλοκαιριού, θα παραδοθεί το τμήμα που βρίσκεται σε εκκρεμότητα στην Ποτίδαια, ένα σημείο που δημιουργεί τεράστια προβλήματα τις ώρες και τις μέρες αιχμής. Την ίδια περίοδο εκτελούνται έργα βελτίωσης σε πολλούς κάθετους άξονας στο τμήμα που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τη Χαλκιδική.

Ανάσα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Δίχως καμία αμφιβολία, η σύνδεση του λιμανιού στην συμπρωτεύουσα με τον ΠΑΘΕ και στην Εγνατία Οδό είναι το σημαντικότερο από τα οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα. Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει από την προηγούμενη χρονιά και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2023. Όπως επισημαίνεται, πρόκειται για ένα δύσκολο έργο σε τεχνικό επίπεδο, το οποίο περιλαμβάνει ένα νέο αυτοκινητόδρομο με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση και μια γέφυρα με μήκος στα 1,5 χιλιόμετρα περίπου. Με την ολοκλήρωσή του, η σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ θα γίνεται σε λίγα λεπτά.

Θέρμη-Γαλάτιστα

Πρακτικά πρόκειται για ένα έργο με το οποίο βελτιώνεται στο μέγιστο βαθμό η διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη στον Πολύγυρο. Ήδη έχουν παραδοθεί τα πρώτα 5 χιλιόμετρα του σύγχρονου αυτοκινητόδρομου και οι εργασίες προχωρούν με διαπλάτυνση του υφιστάμενου δικτύου. Η ολοκλήρωσή και η παράδοσή του στην κυκλοφορία θα γίνει μέχρι το τέλος της χρονιάς που διανύουμε.

Κάθετος άξονας Ξάνθη-Σύνορα

Ο Κάθετος ΄Αξονας “Ξάνθη-Εχίνος-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα” θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας και θα επιφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη, λόγω των εμπορικών και γενικότερων δραστηριοτήτων που θα αναπτυχθούν, τόσο στην πόλη της Ξάνθης και σε ολόκληρη τη Θράκη όσο και στην ενδοχώρα της Βουλγαρίας (Σμόλιαν, Φιλιππούπολη, κ.λπ.). Η Διακρατική Συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών, καθόρισε για όλο τον άξονα, τόσο σε Ελληνικό όσο και Βουλγαρικό έδαφος, τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά της οδού, όπως τυπική διατομή (πλάτους 7,5 μ./10,5 μ.) και ταχύτητα μελέτης 60 χλμ./ώρα. Εντός της Ελληνικής επικράτειας, το μήκος του άξονα ανέρχεται σε 49 χλμ. περίπου.

Πρόκειται για έργο περίπου 50 εκατ. ευρώ που βελτιώνει περαιτέρω το επίπεδο οδικής ασφάλειας. Τα χαρακτηριστικά του κάθετου άξονα είναι ως ταχείας κυκλοφορίας.

Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial