Με ένα κλικ πλέον τα ραντεβού για εξετάσεις υποψηφιών οδηγών στη Θεσσαλονίκη

Η νέα ψηφιακή που παρουσίασαν Τζιτζικώστας και Πιερρακάκης αφορά σε 4.500 υποψήφιους οδηγούς μηνιαίως και το επόμενο διάστημα θα εξυπηρετεί 15.000.

Χωρίς γκισέ, χωρίς ουρές, χωρίς ταλαιπωρία, χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί κάθε μήνα στη Θεσσαλονίκη και οι εκπαιδευτές εκατοντάδων σχολών οδηγών, θα μπορούν στο εξής να προγραμματίζουν με ένα κλικ τις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις για την απόκτηση άδειας οδήγησης.

Η ψηφιοποίηση της συγκεκριμένης υπηρεσίας φέρνει ταχύτητα, ευελιξία, άνεση και διαφάνεια, σε συνδυασμό πλέον με τη μικρότερη ταλαιπωρία των πολιτών. Η νέα ψηφιακή υπηρεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που είναι και η πρώτη στην Ελλάδα, η οποία ψηφιοποιεί τη συγκεκριμένη υπηρεσία στις Διευθύνσεις Μεταφορών αρχικά της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια των άλλων έξι Περιφερειακών Ενοτήτων, παρουσιάστηκε σήμερα στην έδρα της διοίκησης της Περιφέρειας, από τον περιφερειάρχη, Απόστολο Τζιτζικώστα και τον υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, παρουσία του υφυπουργού Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρου Καλαφάτη, των αντιπεριφερειαρχών Μεταφορών και Υποδομών, Σωκράτη Δωρή και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Άγγελου Χαριστέα και της διευθύντριας του Γραφείου Μακεδονίας του Πρωθυπουργού, Μαρίας Αντωνίου.

«Με τη νέα εφαρμογή, ο εκπαιδευόμενος οδηγός αλλά και ο εκπαιδευτής, με ένα μόνο κλικ, χωρίς γκισέ, ουρές και μετακινήσεις, μπορούν πλέον να προγραμματίσουν την ημέρα και την ώρα της θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης. Στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης η νέα ψηφιακή υπηρεσία θα εξυπηρετεί ακόμα πιο αποτελεσματικά και με απόλυτη διαφάνεια, κάθε μήνα 440 σχολές οδηγών, 4.500 υποψήφιους οδηγούς θεωρητικών εξετάσεων και 2.500 υποψήφιους οδηγούς οδηγούς πρακτικών εξετάσεων, ενώ σε ολόκληρη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, περίπου 900 σχολές οδηγών και περίπου 15.000 υποψήφιοι οδηγοί θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων θα εξυπηρετούνται κάθε μήνα», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας.

Η εφαρμογή “Booking” επιτρέπει στον εκπαιδευόμενο οδηγό ή τον εκπαιδευτή του να μπορεί μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή να προγραμματίσει την ημέρα και ώρα της θεωρητικής και πρακτικής του εξέτασης χωρίς να απαιτείται η σχετική επίσκεψη στην υπηρεσία, κάτι που αφενός περιορίζει τις περιττές μετακινήσεις και το συναλλασσόμενο κοινό με φυσική παρουσία στις Διευθύνσεις Μεταφορών, αφετέρου εξασφαλίζει ακόμη μεγαλύτερη διαφάνεια στο σύστημα των εξετάσεων.

«Για εμάς είναι πολύ σημαντικό ότι αυτή η νέα υπηρεσία εισάγεται πρώτη φορά στη χώρα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Γιατί αποτελεί μία ακόμα απόδειξη της αποφασιστικότητάς μας να βελτιώνουμε διαρκώς τους τρόπους και τους χρόνους εξυπηρέτησης όλων των πολιτών, των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων, με τελικό στόχο την πλήρη κατάργηση των γκισέ. Καταδεικνύει ακόμα την εξαιρετική και εποικοδομητική μας συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τον Υπουργό Κυριάκο Πιερρακάκη. Δείχνει επίσης, τη σταθερή βούλησή μας να υποστηρίξουμε με όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία που διαθέτουμε την ψηφιακή μετάβαση, τόσο από τους εθνικούς πόρους, όσο και από τους πόρους του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027, που πρέπει να συνδυαστούν και να λειτουργήσουν συμπληρωματικά, με τους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, από τους οποίους τουλάχιστον το 20% θα κατευθυνθεί σε δράσεις και έργα, για την ψηφιακή αναβάθμιση της χώρας. Ακριβώς αυτός είναι ο κρίσιμος ρόλος των Περιφερειών στο Ταμείο Ανάκαμψης. Μπορούμε πρώτον να διασφαλίσουμε ότι τα χρηματοδοτικά εργαλεία θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά και κάθε έργο θα ενταχθεί στο κατάλληλο πρόγραμμα ώστε να μη χαθεί ούτε χρόνος, ούτε πόροι. Δεύτερον, οι Περιφέρειες και οι Δήμοι υλοποιούν το 70% των συνολικών δράσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι Περιφέρειες μετατρέπουν τους απρόσωπους ευρωπαϊκούς πόρους σε μετρήσιμο έργο για τους πολίτες, στα νοσοκομεία, στα σχολεία, στις υποδομές, στο περιβάλλον, στην καινοτομία στις νέες τεχνολογίες και σε πολλούς ακόμα κρίσιμους τομείς», επισήμανε ο κ. Τζιτζικώστας.

Πιερρακάκης

Από την πλευρά του ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι «το γεγονός ότι η νέα υπηρεσία που παρουσιάσαμε σήμερα ξεκινά από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και θα επεκταθεί στην πορεία σε ολόκληρη τη χώρα, αντανακλά τη βούληση της Περιφέρειας και του Απόστολου Τζιτζικώστα να ηγηθεί αυτής της προσπάθειας του ψηφιακού μετασχηματισμού συνολικότερα των Περιφερειών της χώρας μας, της καλύτερης εξυπηρέτησης του πολίτη. Αυτή η νέα υπηρεσία αντανακλά μια ευρύτερη προσπάθεια αλλαγής του τρόπου με τον οποίο το κράτος εξυπηρετεί τους πολίτες. Η πλατφόρμα που βοηθά να κλείνει κάποιος ένα ραντεβού θεωρητικών και πρακτικών εξετάσεων οδήγησης είναι ένα ακόμα βήμα σε μια ευρύτερη προσπάθεια, την οποία περιέγραψε ο κ. Τζιτζικώστας, για την αλλαγή αυτού του τομέα. Ήδη η ανανέωση των αδειών οδήγησης γίνεται ψηφιακά, όπως και πολλά άλλα πράγματα σε αυτόν τον τομέα, που επίσης θα γίνουν ψηφιακά. Θα υπάρχει το ‘Car Wallet΄ όπου θα βρίσκονται το δίπλωμά μας, η άδεια κυκλοφορίας κτλ. κι αυτά αφορούν μόνο σε έναν τομέα πολιτικής. Όταν είχαμε ξεκινήσει την πλατφόρμα του εμβολιασμού, η ιδέα ήταν να περάσουμε ένα μήνυμα για το πώς μπορεί να αλλάξει η εξυπηρέτηση του πολίτη από το κράτος, ένα μήνυμα για το πώς μπορούμε να έχουμε ένα κράτος φιλικό, αρωγό κι όχι εμπόδιο. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι ένα μέσο για να πετύχουμε αυτό. Είναι κάτι που δεν μας απομακρύνει, αλλά μας φέρνει πιο κοντά. Κερδίζουμε έτσι χρόνο, κερδίζουμε ζωή. Κι όσα βλέπουμε και κι από τη μεταξύ μας σχέση Υπουργείου – Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας είναι μόνο η αρχή».

Ερωτηθείς για την εξέλιξη της ψηφιοποίησης υπηρεσιών, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι «το gov.gr ξεκίνησε με 501 υπηρεσίες και σήμερα έχει ξεπεράσει τις 1.300. Που σημαίνει ότι ψηφιοποιείται μια υπηρεσία την ημέρα στην τελευταία διετία».

Καλαφάτης

Ο κ. Καλαφάτης δήλωσε: «Δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν να προχωρήσει ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους για να καλύψουμε το χαμένο έδαφος και να βγούμε μπροστά. Η δέσμευση αυτή γίνεται πράξη. Η πανδημία όχι μόνο δεν καθυστέρησε την προσπάθεια αυτή, αλλά αποτέλεσε πρόκληση και αιτία για να γίνουν πιο γρήγορα βήματα. Κι αυτό το διαπιστώσαμε όλοι από τον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκε η εμβολιαστική επιχείρηση ‘Ελευθερία’. Ήδη απολαμβάνουμε καλύτερες δημόσιες υπηρεσίες και έτσι ενδυναμώνεται περαιτέρω η σχέση κράτους – πολίτη, αλλά και με την Αυτοδιοίκηση. Μια πρωτοβουλία όπως η σημερινή, που ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία, τη Μακεδονία, εξυπηρετεί και συμβάλλει στην περαιτέρω εδραίωση αυτής της σχέσης εμπιστοσύνης. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτή η πρωτοβουλία ξεκινάει από εδώ, διότι δείχνει και την βούληση και θέληση του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, αλλά και την άψογη συνεργασία που έχει με τον Κυριάκο Πιερρακάκη. Παρά τις αλλεπάλληλες εξωγενείς προκλήσεις, παρά τα μεγάλα προβλήματα που προκαλούν οι ενεργειακές ανατιμήσεις, παρά τις δυσκολίες που επιφέρει η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ένα είναι το βέβαιο: ότι μπαίνουμε σε μια νέα εποχή. Κι εμείς ήδη κάνουμε αυτό που οφείλουμε: Αλλάζουμε ταχύτητα, αλλάζουμε ρυθμούς».

e-Περιφέρεια

Ο κ. Τζιτζικώστας τόνισε επίσης ότι μέσα στην πανδημία η τεχνολογία υπήρξε ο πιο ισχυρός σύμμαχος της διοίκησης της Περιφέρειας δίνοντας παραδείγματα μετατροπής της σε e-Περιφέρεια, προκειμένου να περιοριστεί η ανάγκη φυσικής παρουσίας πολιτών σε περιφερειακές υπηρεσίες. Συγκεκριμένα:

-Υποστηρίχθηκε αποτελεσματικά η τηλεργασία 1.600 εργαζόμενων.

-Αναβαθμίστηκαν οι ψηφιακές υποδομές για την εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρήσεων με ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, ταχύτητα και διαφάνεια.

-Ετέθησαν σε λειτουργία τέσσερις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που εξυπηρετούν 12.000 πολίτες, όπως έκδοση και ανανέωση αδειών οδήγησης, κατάθεση δικαιολογητικών για απόκτηση ιατρικής ειδικότητας, αλλά και εξειδικευμένες υπηρεσίες για επιχειρήσεις και φαρμακεία.

-Εντάχθηκε στο πρόγραμμα ‘Αντώνης Τρίτσης’ η ψηφιοποίηση των αρχείων των Γενικών Διευθύνσεων Μεταφορών και Ανάπτυξης, με προϋπολογισμό 8,6 εκ. ευρώ.

-Χρηματοδοτήθηκε η ψηφιακή αναβάθμιση όλων των Επιμελητηρίων και των Πανεπιστημίων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial