Η χθεσινή απογευματινή μπόρα, που ήρθε την τέταρτη ημέρα του… τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, άρα ήταν αναμενόμενη, διέλυσε την πόλη

Καλημέρα σας!

Το μια βροχή θα μας σώσει είναι παλιό, ενδεχομένως… σοφό, αλλά δεν ισχύει για τη Θεσσαλονίκη. Η χθεσινή απογευματινή μπόρα, που ήρθε την τέταρτη ημέρα του… τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, άρα ήταν αναμενόμενη, διέλυσε την πόλη. Οι δρόμοι έγιναν ρυάκια, ποτάμια και χείμαρροι, ενώ όταν το νερό σταμάτησε να πέφτει, η κόλαση στους δρόμους από το κυκλοφοριακό δεν περιγράφεται. Τουλάχιστον στο κέντρο της πόλης αλλά και στον περιφερειακό. Ασφαλώς το νερό που έπεσε ήταν πολύ. Ασφαλώς το ίδιο έργο το έχουμε ξαναζήσει. Εκείνο που κανείς δεν καταλαβαίνει είναι γιατί κάποιος αρμόδιος δεν λέει στους πολίτες για ποιον λόγο συμβαίνει αυτό το χάλι. Το θέμα δεν συνιστά λεπτομέρεια ούτε κλείνει με την απλή διαπίστωση ότι η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη με λίγους και μικρούς δρόμους. Διότι επί δεκαετίες στη Θεσσαλονίκη δεν συζητάμε γι’ αυτά τα πραγματικά σοβαρά, ουσιώδη και θεμελιώδη αλλά επικεντρώνουμε σε άλλα μεγαλόπνοα και… φαραωνικά, τα οποία δήθεν θα ταξιδέψουν την πόλη στο μέλλον. Έχει ακούσει κανείς πολιτικά πρόσωπα να συζητούν για την ανάγκη βελτίωσης και ενίσχυσης των υποδομών; Μάλλον θεωρείται ντεμοντέ, στον 21ο αιώνα, να συζητάμε για το αποχετευτικό δίκτυο και τις σχάρες απορροής, που προφανώς ακόμη κι όταν είναι καθαρισμένες δεν αρκούν. Το μέλλον ανήκει στη Θεσσαλονίκη. Μετά βεβαιότητας. Τώρα ποιο μέλλον και σε πόσο βάθος είναι μια άλλη ιστορία, ανάλογη της φιλοδοξίας και της αισιοδοξίας καθενός. Μέχρι τότε οι δυνατές βροχές, που θα υπάρξουν ξανά και ξανά, θα διαλύουν κυριολεκτικά την πόλη και θα δημιουργούν ένα καθόλου δημιουργικό χάος. Μόνο κέρδος το ξέπλυμα των δρόμων, κάτι είναι κι αυτό…

Τα φώτα στην οδό Ολυμπιάδος

Έγινε παρεξήγηση και δόθηκε εξήγηση, οπότε όλα καλά. Λέγαμε χθες στο Καφέ Αριστοτέλους για τα αναμμένα φώτα του δήμου, μέρα μεσημέρι, την Κυριακή, στην οδό Ολυμπιάδος. Όπως φαίνεται απ’ όσα υποστηρίζουν οι υπεύθυνοι του δήμου Θεσσαλονίκης η φωταψία οφειλόταν σε εργασίες και δοκιμές που επίτηδες έγιναν Κυριακή και πρωινές ώρες, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα. Άρα όλα εντάξει. Διότι η αλήθεια είναι ότι οι πολίτες παραμένουν καχύποπτοι απέναντι σε πρακτικές των δημοσίων φορέων, που συχνά αποδεικνύεται ότι έχουν έλλειμμα ευαισθησίας, οπότε εύκολα παρεξηγούν.

Μποτιλιάρισμα στα δυτικά

Το περασμένο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, το πρώτο τριήμερο του φετινού καλοκαιριού, τα προβλήματα της επιστροφής στη Θεσσαλονίκη είχαν διαφορετικό από τον συνήθη προσανατολισμό. Συνήθως η κίνηση και το μποτιλιάρισμα είναι από την πλευρά της Χαλκιδικής, αλλά αυτή την Κυριακή «υπέφεραν» αρκετοί από τους οδηγούς που επέστρεφαν από την Πιερία, δηλαδή από τη δυτική πλευρά της πόλης. Τα έργα σε αρκετά σημεία του δρόμου (Νέα Έφεσος, Μακρύγιαλος, γέφυρα Αλιάκμονα), αλλά κι ένα ατύχημα στο τούνελ της Κατερίνης, είχαν ως αποτέλεσμα να σχηματιστεί μεγάλη ουρά για τουλάχιστον μία ώρα και να υπάρξει μποτιλιάρισμα σε έναν άξονα που κάτι τέτοιο είναι ασυνήθιστο. Με δεδομένο, πάντως, ότι τα έργα θα συνεχιστούν και το καλοκαίρι –πρόκειται για πολύμηνες παρεμβάσεις- χρειάζεται προσοχή, σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, που ξαφνικά οι τρεις λωρίδες γίνονται μία. Πολύ περισσότερο που τα στοιχεία της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» δείχνουν ότι η κίνηση επανήλθε στα προ του 2020 επίπεδα.

Ειλικρινής συνδικαλιστής

Υπάρχει τουλάχιστον ένας επιχειρηματίας της εστίασης που δεν διαμαρτύρεται για την κίνηση στα μπαρ, τις ταβέρνες και τα εστιατόρια. Τουλάχιστον για το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Πρόκειται για τον αντιπρόεδρο της Ένωσης Εστιατόρων Ψητοπωλών και καφέ μπαρ του νομού Θεσσαλονίκης Αθανάσιο Χρυσάφη, ο οποίος δραστηριοποιείται στην περιοχή του δήμου Θερμαϊκού. Όπως είπε, λοιπόν, μιλώντας στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ3, η εστίαση στην περιοχή των τριήμερο είχε πολύ κόσμο –αν και τα απογευματινά μπουρίνια επηρέασαν τη βραδινή προσέλευση, ενώ οι πελάτες δεν έδειξαν να επηρεάζονται από την ακρίβεια, υπό την έννοια ότι οι καταναλώσεις ήταν οι συνήθεις. Μόνο μην τον ακούσουν οι άλλοι εκπρόσωποι του κλάδου, που τελευταία έχουν εθιστεί στη… γκρίνια, αν και με όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια σε πολλές περιπτώσεις έχουν δίκιο να τα βάζουν με τις καταστάσεις.

Το καλό για την ΕΛ.ΑΣ. να λέγεται

Κάτι καλό γίνεται τελευταία με την Ελληνική Αστυνομία στη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη Κεντρική Μακεδονία. Χθες αναφερθήκαμε στους εκτεταμένους ελέγχους για ηχορύπανση, μία πραγματική μάστιγα για τη Θεσσαλονίκη. Νεότερες πληροφορίες λένε ότι μόνο σε λιγότερο από μία εβδομάδα η τροχαία πραγματοποίησε στην Κεντρική Μακεδονία εκτός Θεσσαλονίκης, δηλαδή σε Ημαθία, Κιλκίς, Πέλλα, Πιερία, Σέρρες και Χαλκιδική, συνολικά 11.880 έλεγχους οχημάτων και βεβαίωσε 3.470 παραβάσεις, από τις οποίες οι 1.094 για υπερβολική ταχύτητα. Από τα νούμερα είναι σαφές ότι αν η αστυνομία θέλει τότε μπορεί να ελέγξει την κατάσταση στους δρόμους. Ξέρει -για παράδειγμα- σε ποια ακριβώς σημεία κάθε νομού οι οδηγοί τρέχουν υπερβολικά, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι ίδιοι, αλλά και όσοι κυκλοφορούν κοντά τους.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial