Η πόλη μέσα από τα μάτια ξένων-Τα σημεία που αγαπούν, οι γεύσεις που δοκιμάζουν, τι τους αρέσει και τι όχι.

Πως βλέπει τη Θεσσαλονίκη ένα group από τουρίστες

Θεσσαλονίκη. Η μοναδική ελληνική πόλη που κατάφερε να ενταχθεί στο Δίκτυο Δημιουργικών Πόλεων Γαστρονομίες της Unesco. Η πόλη που πολλοί τουρίστες επιλέγουν για τις χειμερινές και καλοκαιρινές διακοπές τους. 

Βέβαια όπως είναι λογικό όσοι επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη για λίγες μέρες με όσους ζουν καθημερινά σ’ αυτήν μπορεί κάποιες φορές να βλέπουν εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. 

Καθημερινά από κεντρικά σημεία περνάνε δεκάδες ομάδες τουριστών που ξεναγούνται στα πιο γνωστά σημεία της πόλης. Όμως πως βλέπουν στην πραγματικότητα τη Θεσσαλονίκη; Γιατί την επιλέγουν; Ποια είναι τα σημεία που αγαπούν να επισκέπτονται; Ποιες γεύσεις δοκιμάζουν; Τι τους αρέσει και τι όχι;

Εμείς αφού ψάξαμε και ρωτήσαμε, ενημερωθήκαμε πως ανάμεσα στα πιο δημοφιλή σημεία της πόλης για τους τουρίστες, όσο περίεργο και αν ακούγεται, είναι οι Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου και στη συνέχεια ακολουθεί το σήμα κατατεθέν της, ο Λευκός Πύργος. Το γεγονός επιβεβαιώνει και ο ξεναγός Κωνσταντίνος Σφήκας, ο οποίος χαρακτηριστικά αναφέρει:

«Ο νέος κόσμος πηγαίνει στις Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου και χωρίς καμία αμφιβολία αυτό είναι το νέο σύμβολο της πόλης. Ο Λευκός Πύργος πάει σε δεύτερη θέση και υπάρχει μία πολύ μεγάλη προσπάθεια από τον δήμο να αλλάξουν τα δεδομένα και να έχουμε άλλα πιο σημαντικά μνημεία, τα οποία θα προβάλλονται. Η Ροτόντα ας πούμε είναι ένα μέρος που επισκέπτεται πολύς κόσμος παρά την αύξηση του εισιτηρίου. Επίσης τα μουσεία, στις μεγάλες ζέστες ή όταν βρέχει, είναι ιδανικά. Το πιο σημαντικό για την πόλη είναι οι εκκλησίες. Η Θεσσαλονίκη είναι γνωστή ως πόλη UNESCO για τις εκκλησίες, τα βυζαντινά τείχη, την Ροτόντα, το βυζαντινό λουτρό.

Επομένως όταν με ρωτάνε “για ποιο λόγο έρχεσαι στη Θεσσαλονίκη;”, η απάντηση μου είναι για τις εκκλησίες. Βέβαια αυτό το target group αφορά μεγαλύτερο κόσμο. Οι νεαρότεροι το βλέπουν ως μία τρίτη επιλογή μετά από την διασκέδαση και φυσικά όλο το κομμάτι που έχει να κάνει με το καλό φαγητό»

Γιατί οι τουρίστες έρχονται στη Θεσσαλονίκη;

Τι είναι αυτό που κάνει τους ταξιδιώτες να έρχονται στη Θεσσαλονίκη στις διακοπές τους; Ο κ. Σφήκας εξηγεί πως πρόκειται για έναν σχετικά καινούργιο προορισμό, ο οποίος αν τυχόν κάποιος έχει διαβάσει τη Βίβλο καταλαβαίνει ότι έρχονται άνθρωποι που έχουν σχέση με τον Απόστολο Παύλο. 

«Οι πιο νέοι άρχισαν να έρχονται από την στιγμή που έχει γίνει μία θαυμάσια καμπάνια από τα προηγούμενα χρόνια επί δημαρχίας Μπουτάρη και η πόλη άνοιξε όχι μόνο προς τους Ρώσους, Τούρκους και Εβραίους αλλά γενικότερα προς τα έξω. Φυσικά υπάρχουν και οι low budget αεροπορικές εταιρείες και όσο να’ ναι υπάρχει ένα κύμα και από στόμα σε στόμα πηγαίνει η πληροφόρηση στον κόσμο να επισκεφθούν έναν νέο προορισμό γιατί τα cullinary tours της πόλης είναι πραγματικά μοναδικά»

Από καφέ-λουκούμι και μπουγάτσα μέχρι τσίπουρα και ούζα

Το καλό φαγητό στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα δυνατά της χαρτιά. Ανέκαθεν χαρακτηριζόταν «γαστρονομική πρωτεύουσα» κι αυτό αποδίδεται κυρίως στο ότι αποτέλεσε σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών, που άφησαν το γευστικό τους στίγμα, αλλά και μια βαριά παρακαταθήκη. 

Όπως επισημαίνει ο κ. Σφήκας πριν από αρκετά χρόνια οι ξεναγοί θέσπισαν και έχει γίνει πια καθεστώς, το food tour στη Θεσσαλονίκη για τους τουρίστες που φτάνουν στην πόλη. 

«Ακόμα και οι νέοι μπαίνουν στη διαδικασία να περάσουν και να δουν όλη την γκάμα σ’ ένα 4ωρο, το οποίο περιλαμβάνει καφέ-λουκούμι, βότανα, μπαχάρια, έπειτα τσίπουρα-ούζα, ελιές. Ακολουθούν μπουγάτσες και στο τέλος καταλήγουμε σ’ ένα μικρό εστιατόριο που μπαίνουν στη διαδικασία να δοκιμάσουν τις τοπικές γεύσεις. Αυτό το 4ωρο είναι ένα αληθινό και πετυχημένο hit»

pexels-samson-katt-5225255.jpg

Τι αγαπούν και τι όχι οι τουρίστες στη Θεσσαλονίκη

Οι νέοι απολαμβάνουν όσο τίποτα τις βόλτες στη Νέα Παραλία. Την ίδια ώρα, όπως έχουν μεταφέρει σε ξεναγούς της πόλης που συζητούν μαζί τους είναι μία απογοήτευση να βλέπουν την εγκατάλειψη που υπάρχει εκεί που τους ιθύνοντες.

«Είναι άσχημο να βλέπουμε τους διάφορους κήπους να παραπαίουν, ενώ θα έπρεπε να είναι η βιτρίνα στο παραλιακό μέτωπο. Υπάρχει έλλειψη από δημόσιες τουαλέτες λόγω covid και υπάρχει βρωμιά. Επίσης υπάρχει έλλειψη πρασίνου, δεν αρκεί το πάρκο του Ξαρχάκου. Ο ελλιπής φωτισμός σε μία πόλη με 1 εκ. κατοίκους που φέρνει ελλιπή ασφάλεια. Έτσι αν κάποιος τουρίστας χάσει το διαβατήριο ή το πορτοφόλι του, μόνο πετυχημένο δεν θα θεωρεί το ταξίδι του. Επίσης πρόβλημα αποτελούν και οι συγκοινωνίες που δεν θεωρούνται ικανοποιητικές», δηλώνει ο κ. Σφήκας.

Η Άνω Πόλη και το δυτικό κομμάτι της Θεσσαλονίκης

Φυσικά πέρα από το κέντρο στις επιλογές των τουριστών είναι και η Άνω Πόλη, όπου ο κόσμος ανεβαίνει με μία μπίρα στο χέρι και κάθεται εκεί. Από την άλλη το δυτικό κομμάτι ο κόσμος δεν το επισκέπτεται, όμως αυτό επρόκειτο να αλλάξει όπως τονίζει ο κ. Σφήκας με την καμπάνια με τα 29 σύμβολα της πόλης.

«Ξαφνικά ο κόσμος θα αρχίσει να αντιλαμβάνεται πως και εκεί υπάρχουν κτίρια πρώτης γραμμής, όπως οι Δώδεκα Απόστολοι, η Αγία Αικατερίνη, ο Προφήτης Ηλίας. Είναι δουλειά των ξεναγών και της δημοτικής αρχής να προβάλλει τους θησαυρούς μέσα στην πόλη με κάθε δυνατό τρόπο. Αυτό θα μπορέσει να δώσει ζωή σ’ αυτά τα μέρη. Ό,τι ανοίγουν κάποια καλά εστιατόρια στις παρυφές της πόλης επίσης βοηθάει στην προβολή της Θεσσαλονίκης», καταλήγει.

Πηγή: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial