Oι κίνδυνοι από τα δύο πάρκινγκ χωρίς… πρόσβαση πάνω στη θάλασσα και τα δίκια των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ για την απεργία της Πέμπτης

Στη Θεσσαλονίκη -ως γνωστόν- δεν υπάρχουν πολλές θέσεις στάθμευσης. Δεν υπάρχουν καν πολλά πάρκινγκ, κάτι επίσης γνωστό. Εκείνο που μάλλον δεν είναι γνωστό είναι ότι υπάρχουν «τυφλά» πάρκινγκ. Δηλαδή χώροι στάθμευσης σε σημεία που δεν διέρχεται, ούτε καταλήγει κάποιος κανονικός δρόμος. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται πάνω στη θάλασσα, στη Νέα Παραλία, στο ύψος ανάμεσα στις οδούς Μπότσαρη και Καλλιδοπούλου. Σε εκείνο το σημείο λειτουργούν δύο επιχειρήσεις εστίασης (καφέ – μπαρ, εστιατόριο), που ανήκουν στο κλειστό κλαμπ των σχετικά λίγων επιχειρήσεων του είδους στην πόλη, οι οποίες βρίσκονται πάνω στη θάλασσα. Κάτι που είναι προνομιακό για τις ίδιες και πολύ καλό για τους θαμώνες, που μπορούν να αγναντεύουν τον Θερμαϊκό και συγχρόνως να βλέπουν τη Θεσσαλονίκη από τη θάλασσα. Το πρόβλημα -για όσους το θεωρούν πρόβλημα, διότι δεν έχουν όλοι τις ίδιες ευαισθησίες- είναι ότι αυτές οι επιχειρήσεις διαθέτουν κανονικά πάρκινγκ για τους πελάτες τους, χωρίς όμως επί της ουσίας να υπάρχει οδική πρόσβαση. Στην πράξη υπάρχει ένα πέρασμα, ένας ημι-πεζόδρομος, κάτι μεταξύ πεζόδρομου και δρόμου πολύ χαμηλής κυκλοφορίας, που συνδέει τη λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου με το πλακόστρωτο της Νέας Παραλίας και δύο ανοιχτούς χώρους στο πίσω μέρος των μαγαζιών που ονομάστηκαν πάρκινγκ.

Η χρησιμότητα αυτού του περάσματος είναι προφανής για την τροφοδοσία των δύο καταστημάτων εστίασης, αλλά και την εξυπηρέτηση του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου. Κάτι που σημαίνει μετρημένα στα δάχτυλα αυτοκίνητα την ημέρα και μάλιστα σε συγκεκριμένες ώρες. Και καθόλου αυτοκίνητα τα βράδια. Μόνο που τα δύο αυτά πάρκινγκ χρησιμοποιούνται κανονικότατα για αυτοκίνητα πελατών, τα οποία μπαινοβγαίνουν όλη την ημέρα και τη μισή νύχτα, επιβαρύνοντας τον ημι-πεζόδρομο και ταυτόχρονα διασχίζοντας κάθετα το πλακόστρωτο της παραλίας, ανάμεσα σε πεζούς, παιδιά, σκυλιά και ποδήλατα. Μάλιστα οι επιχειρήσεις αντιλαμβανόμενες το πρόβλημα και την επικινδυνότητα -τουλάχιστον η μία από αυτές- έχουν επιστρατεύσει ερασιτέχνες τροχονόμους. Νέα παιδιά που φορούν το γνωστό φωσφορίζον γιλέκο, που αφενός ρυθμίζουν την είσοδο και έξοδο στον ημι-πεζόδρομο και αφετέρου προσέχουν να μη γίνει ατύχημα στο πλακόστρωτο της παραλίας, ρυθμίζοντας την κίνηση αυτοκινήτων, πεζών, παιδιών, σκυλιών και ποδηλάτων. Τις ημέρες και ώρες που η κίνηση είναι αυξημένη, όπως τα βράδια του Σαββάτου και τα πρωινά και μεσημέρια της Κυριακής το… μποτιλιάρισμα είναι μεγάλο και οι κίνδυνοι ατυχήματος σημαντικοί. (οι φωτογραφίες που δημοσιεύει σήμερα η Voria.gr είναι αποκαλυπτικές). Αλλά ας αφήσουμε τα ατυχήματα, ας δεχθούμε ότι οι πάντες, από τους ερασιτέχνες τροχονόμους μέχρι τους οδηγούς, τους πεζούς, τα παιδιά, τα σκυλιά και τους ποδηλάτες είναι υπεύθυνοι και προσεκτικοί. Η τριτοκοσμική αυτή εικόνα δεν ενοχλεί κανέναν; Επειδή οι θαμώνες που κάθονται έναντι λίγων ευρώ στα τραπέζια και κοιτούν προς τη θάλασσα και το λιμάνι ή προς το Μέγαρο Μουσικής από την μία πλευρά και προς τον Λευκό Πύργο από την άλλη πρέπει να φτάνουν… καβάλα μέχρι την πόρτα; Και μία ακόμη ερώτηση: Έχει αναρωτηθεί κανείς ότι αν συμβεί κάποιου είδους τροχαίο περιστατικό στο συγκεκριμένο σημείο οι ασφαλιστικές εταιρείες θα το αναγνωρίσουν και θα το καλύψουν;

Τα υπόλοιπα της κουζίνας

Μέχρι το τέλος του χρόνου σε όλη την Κεντρική Μακεδονία θα έχουν τοποθετηθεί με ευθύνη των 38 δήμων της περιοχής καφέ κάδοι, όπου θα συλλέγονται τα οργανικά απορρίμματα, δηλαδή τα υπόλοιπα της κουζίνας. Οι δήμοι θα εξοπλιστούν, επίσης, με ειδικά απορριμματοφόρα οχήματα και κατάλληλους κλαδοτεμαχιστές, ώστε να επιτύχουν την εκτροπή των οργανικών απορριμμάτων από την ταφή. Συγκεκριμένα πρόκειται για 35.000 κάδους, οι οποίοι θα κατασκευαστούν σε μονάδα παραγωγής στην Ξάνθη, 43 ή 44 ειδικά οχήματα και 38 κλαδοτεμαχιστές. Πρόκειται για συνολική δαπάνη 10 εκατ. ευρώ -εννοείται από ευρωπαϊκά προγράμματα-, ώστε να γίνουν βήματα ορθολογισμού στη διαχείριση απορριμμάτων, να προαχθεί η κυκλική οικονομία και να παράγεται εδαφοβελτιωτικό για τις ανάγκες της γεωργίας και της κηπουρικής. Αν και είναι σαφές ότι η οικολογική συνείδηση των πολιτών της χώρα μας έχει ωριμάσει σημαντικά, το στοίχημα είναι να πειστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις ότι ακόμη και στα απορρίμματα χρειάζεται οργάνωση. Για να δούμε…

Το δίκιο των εργαζομένων

Εάν όσα υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ είναι ακριβή τότε η 24ωρη απεργία της προσεχούς Τετάρτης είναι δικαιολογημένη. Όπως λένε τα υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών δεν κάνουν δύο πράγματα: Πρώτον, δεν υπογράφουν τη συλλογική τους σύμβαση, που συμφωνήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, οπότε υπάρχουν διάφορες επιπτώσεις, όπως -για παράδειγμα- τα παιδιά των εργαζομένων του ΟΑΣΘ δεν μπορούν να αξιοποιήσουν κατασκηνωτικά προγράμματα, κάτι που -όπως λένε- έγινε και πέρσι και πρόπερσι. Δεύτερον, δεν εκδίδουν την απαιτούμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση, που θα επιτρέψει στους εργαζομένους του Οργανισμού να εισπράττουν υπερωρίες και να ασφαλίζονται με βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα. Για το πρώτο δε συζητάμε, είναι αυτονόητο ότι οι συμφωνίες οφείλουν να τηρούνται, ειδικά από το κράτος. Όσο για υπερωρίες και τα βαρέα ένσημα όσοι δικαιούνται πρέπει να τα παίρνουν. Αν η απαίτηση είναι για γενική ρύθμιση που αφορά το σύνολο των 1.600 εργαζομένων η συζήτηση αλλάζει. Σε κάθε περίπτωση η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού για μεθαύριο είναι δεδομένη, παρά το ότι -σύμφωνα με τη νομοθεσία, θα κυκλοφορεί στους δρόμους το ένα τρίτο των λεωφορείων ανά διαδρομή. Επίσης οι εργαζόμενοι αποφάσισαν -προς τιμήν τους- να μην προχωρήσουν σε καμία κινητοποίηση τις ημέρες των Πανελλαδικών εξετάσεων, προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα μετακίνησης σε κανέναν υποψήφιο.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial