Τέλος στο “φαινόμενο του μπουκαλιού” στον δρόμο Θεσσαλονίκης – Χαλκιδικής

Τα δύο χαρακτηριστικά σημεία όπου συναντάμε το «φαινόμενο του μπουκαλιού» – Πώς επηρεάζει την κίνηση και στην Ε.Ο. Λαμίας στην Αθήνα

Η ξαφνική «στένωση» της διατομής του οδικού δικτύου στη Λ. Κηφισού δημιουργεί ουρές χιλιομέτρων και διαταράσσει την ψυχική υγεία χιλιάδων οδηγών.

Νεύρα, άγχος, αγανάκτηση, θυμός. Πρόκειται για μόνο μερικά από τα συναισθήματα που διαταράσσουν καθημερινά την ψυχική ηρεμία χιλιάδων οδηγών που κινούνται σε έναν από τους μεγαλύτερους οδικούς άξονες του Λεκανοπεδίου που συνδέει το Φάληρο με τη Μεταμόρφωση, τη Λεωφόρο Κηφισού.

Εδώ και αρκετές δεκαετίες το μποτιλιάρισμα έχει γίνει καθημερινότητα στον συγκεκριμένο δρόμο, δίνοντας «τροφή» σε συγκοινωνιολόγους και πολεοδόμους σχετικά με το τι θα πρέπει να γίνει προκειμένου να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και να εξομαλυνθούν οι μετακινήσεις.

Το «φαινόμενο του μπουκαλιού»

Καταλυτικό ρόλο στην εδραίωση του κυκλοφοριακού χάους στον Κηφισό διαδραματίζει το λεγόμενο «φαινόμενο του μπουκαλιού», μια από τις οδυνηρές καταστάσεις για τη διατάραξη της ψυχραιμίας κάθε οδηγού.

Πρόκειται, δηλαδή, για το καθεστώς στο οποίο οι οδηγοί που κινούνται σε έναν δρόμο με αρκετές λωρίδες κυκλοφορίας, ξαφνικά εισέρχονται σε μια μια πιο στενή οδική λωρίδαΟ δρόμος, δηλαδή, ξαφνικά στενεύει απότομα, με αποτέλεσμα να επέρχεται κορεσμός αυτοκινήτων και η κυκλοφορία να διεξάγεται μετ’ εμποδίων.

Το σημείο στο οποίο βρίσκει πλήρη εφαρμογή το συγκεκριμένο φαινόμενο στην άνοδο προς Κηφισιά και συγκεκριμένα στη Λεωφόρο Αχαρνών στο ύψος του Σκλαβενίτη στο Περιστέρι, όπου ο δρόμος από 4+1 λωρίδες γίνεται ξαφνικά 2, με αποτέλεσμα να προκαλείται μια άτακτη στοίβαξη χιλιάδων αυτοκινήτων, τα οποία αναγκάζονται να κινούνται με σχεδόν μηδενικές ταχύτητες.

Όταν, μάλιστα, «μπουκώσει» το συγκεκριμένο κομμάτι, δημιουργείται μεγάλο πρόβλημα και στα οχήματα που κινούνται σε χαμηλότερα τμήματα του Λ. Κηφισού, με την κίνηση πολλές φορές να ξεκινά από το Φάληρο και τους οδηγούς να υφίστανται αβίωτες καθυστερήσεις.

Μια από τις βασικότερες, λοιπόν, αιτίες για το κυκλοφοριακό χάος στον Κηφισό είναι το γεγονός ότι δεν έχει σταθερή διατομή (αυξομειώσεις στις λωρίδες κυκλοφoρίας) κάτι που δεν επιτρέπει να υπάρχει σταθερή κυκλοφοριακή ικανότητα. Κατά τον Θανάση Τσιάνο, γενικό γραμματέα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, σε ένα σημείο μπορεί να περνούν 5.000 αυτοκίνητα την ώρα, σε ένα άλλο σημείο παρακάτω μπορεί να περάσουν και 4.000 την ώρα.

Ο καλοκαιρινός εφιάλτης των Θεσσαλονικιών

Ο Κηφισός αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής του «φαινομένου του μπουκαλιού», αλλά όχι το μοναδικό. Αντίστοιχα προβλήματα ταλαιπωρούν και τους Βορειοελλαδίτες που εξορμούν κατά τους καλοκαιρινούς μήνες στα παραθεριστικά κέντρα της Χαλκιδικής.

Η κατάσταση γίνεται εφιαλτική κατά μήκος του… στοιχειωμένου «ορφανού χιλιομέτρου» της Ποτίδαιας , δηλαδή στο τμήμα Ν. Μουδανιά – Ποτίδαια που μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως μία οδός διπλής κατεύθυνσης με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας και πλάτος οδοστρώματος 9,00 μέτρων.

Όσοι, λοιπόν, ταξιδεύουν από Θεσσαλονίκη για Χαλκιδική, κινούνται σε έναν δίιχνο αυτοκινητόδρομο. Σε ένα σημείο, όμως, και συγκεκριμένα στο τμήμα Ν.Μουδανιά – Ποτίδαια η διατομή στενεύει σε μια λωρίδα αντί για δύο ανά κατεύθυνση, δημιουργώντας ουρές ΙΧ που κατευθύνονται προς Χαλκιδική.

Αυτή η στένωση του δρόμου το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος θα ανήκει στο παρελθόν μιας θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης και θα έχει παραδοθεί το έργο στην Ποτίδαια. Για τη Λ. Κηφισού, όμως, πότε θα βρεθεί λύση;

Πηγή: carandmoto.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial