Οι αυξήσεις που καταγράφονται σε βασικά είδη διατροφής στα σούπερ μάρκετ αλλά και υπηρεσίες «καίνε» την τσέπη των καταναλωτών, με την ακρίβεια να μην δείχνει σημάδια αποκλιμάκωσης
Αυξήσεις μέχρι και 45% έχουν καταγραφεί σε βασικά είδη που πωλούνται σε σούπερ μάρκετ. Οι αυξήσεις αυτές που καταγράφονται σε βασικά είδη διατροφής και υπηρεσίες «καίνε» την τσέπη των καταναλωτών, με την ακρίβεια να μην δείχνει σημάδια ούτε αποκλιμάκωσης αλλά ούτε και σταθεροποίησης.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, έχουν αυξηθεί τα εξής προϊόντα έως και 45% από τον Μάρτιο έως τον Αύγουστο:
- Αλεύρι (1 κιλό): Μάρτιος 1,28 ευρώ – Αύγουστος 1,86 ευρώ, αύξηση 45%
- Ψωμί για τοστ (500 γρ.): Μάρτιος 1,85 ευρώ – Αύγουστος 2,20 ευρώ, αύξηση 18,9%
- Γάλα (1 λίτρο): Μάρτιος 1,38 ευρώ – Αύγουστος 1,82 ευρώ, αύξηση 31%
- Μακαρόνια (500 γρ.): Μάρτιος 0,97 ευρώ – Αύγουστος 1,20 ευρώ, αύξηση 23,7%
Ανατιμήσεις «φωτιά» στα ράφια των σούπερ μάρκετ
Για τον Αύγουστο σημειώθηκε αύξηση από 4% έως 20% σε αρκετά προϊόντα:
- Αλλαντικά
- Τυροκομικά
- Γαλακτοκομικά
- Στιγμιαίος Καφές
- Αυγά
- Χαρτικά
Νέο κύμα ακρίβειας τον Σεπτέμβριο
Ωστόσο, οι ανατιμήσεις δεν σταματούν εδώ, καθώς έρχεται νέος κύκλος αυξήσεων τον Σεπτέμβριο σε:
- κρουασάν, τσουρέκια και κέικ έως και 20%
- τυριά έως 12%
- σαπούνια & υγρά πιάτων έως 9%
- ζυμαρικά έως 8%
- καθαριστικά και μαλακτικά ρούχων έως 8%
- ρύζι 5%
«Δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση στο ράλι τιμών»
Μιλώντας στο MEGA το πρωί της Τετάρτης (24/8), ο πρόεδρος Συλλόγου μικρών και μεσαίων σούπερ μάρκετ Ελλάδος Γιώργος Πηλίδης, σημείωσε: «Η συνεχόμενη αύξηση που παρατηρείται οφείλεται κυρίως στην ενεργειακή κρίση, που φέρνει μία αλυσιδωτή κρίση, η οποία επηρεάζει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό το ράλι τιμών έχει ξεκινήσει από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο και δεν προβλέπεται αποκλιμάκωση».
Για τον χειμώνα, ο κ. Πηλίδης έκανε την πρόβλεψη ότι τα πράγματα δεν πρόκειται να έχουν καλή πορεία, καθώς ήδη το κόστος του ρεύματος στα μικρά σούπερ μάρκετ έχει αυξηθεί 3 φορές πάνω. Ακόμη, συμβούλευσε τους καταναλωτές να κάνουν έρευνα αγοράς πριν ψωνίσουν και να επιδιώκουν τις προσφορές.
Πηγή: reader.gr