Παγώνουν οι νέες μισθώσεις καταστημάτων – Στάση αναμονής από τους επενδυτές
Δεύτερες και…τρίτες σκέψεις στους επενδυτές του retail στη Θεσσαλονίκη, επανασχεδιασμό στρατηγικής βάσει των νέων δεδομένων που προέκυψαν αλλά και σθεναρή αντίσταση των τιμών (επαγγελματικών αλλά και οικιστικών ακινήτων) που συνεχίζουν τις ανοδικές τους πτήσεις στους κεντρικούς δρόμους έχουν σαν συνέπεια οι συνεχιζόμενες πολεμικές συγκρούσεις στην Ουκρανία.
Μετά από ένα μακρύ διάστημα κατά το οποίο καταγραφόταν ζωηρή κινητικότητα στο λιανεμπόριο με την αγορά να παίρνει φόρα, ο προβληματισμός και η ανησυχία φρενάρουν τους επενδυτές με τα σχέδια που υπήρχαν είτε να έχουν παγώσει είτε να παίρνουν μετάθεση για αργότερα, έως ότου διαμορφωθεί το νέο σκηνικό.
Η εξέλιξη αυτή θεωρείται κατά πολλούς αναμενόμενη, αφού η ανασφάλεια αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα οποιασδήποτε επενδυτικής κίνησης, ενώ στο παζλ προστίθεται και το εκρηκτικό θέμα της γενικότερης ακρίβειας των τελευταίων μηνών και του ξέφρενου ράλι των τιμών ενέργειας που ροκανίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών και περιορίζουν σημαντικά την αγοραστική τους δύναμη.
Αν και η Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε τροχιά ταχείας ανάπτυξης με πλήθος βαρύνουσας σημασίας έργων υποδομών και επενδυτικών σχεδίων να βρίσκεται σε τροχιά υλοποίησής ή κοντά στο να ξεκινήσουν να υλοποιούνται, η μακρά αβεβαιότητα που έχει φέρει η πολεμική σύρραξη χαλάει σε ένα βαθμό το ευοίωνο κλίμα.
Δεν λείπουν περιπτώσεις που πάγωσαν συμφωνίες λίγο πριν δώσουν τα χέρια οι δύο πλευρές τόσο στην Τσιμισκή όσο και σε άλλους δευτερεύοντες εμπορικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης. Η εντεινόμενη ανασφάλεια καθηλώνει τους επενδυτές και χαλάει το εύφορο αναπτυξιακό κλίμα.
To «χειρόφρενο» στο άνοιγμα νέων καταστημάτων δεν οφείλεται τόσο στις υψηλές τιμές των ενοικίων (στα σημεία – φιλέτα της οδού Τσιμισκή η τιμή του τμ κυμαίνεται από 90 έως 150 ευρώ) καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις διαπραγματεύσεις οι ενοικιαστές δεν πιέζουν σθεναρά για μείωση τιμών, επιλέγοντας όμως να παγώσουν για την ώρα νέες μισθώσεις.
Οι συζητήσεις για λιγότερα φυσικά καταστήματα και για ενίσχυση των ηλεκτρονικών καταστημάτων φαίνεται να ξαναφουντώνουν ενώ μέχρι πρότινος και μετά την άρση των lockdown είχαν μπει στην άκρη. Προς επίρρωσιν αυτού του γεγονότος μεγάλες πολυεθνικές προχωρούν σε περιοριστικές κινήσεις, μειώνοντας τον αριθμό των καταστημάτων τους.
Πηγή: makthes.gr