Οδηγοί λεωφορείων και ταξί στη «μάχη» της «λεωφορειολωρίδας»

Η ενεργοποίηση των καμερών μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στο κυκλοφοριακό

Οδηγοί λεωφορείων και ταξί στη «μάχη» της «λεωφορειολωρίδας»

H επαναλειτουργία των καμερών στις λεωφοφειολωρίδες στη Θεσσαλονίκη μπορούν να αλλάξουν την εικόνα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, περιορίζοντας την παραβατικότητα. Η αποτελεσματικότητα του μέτρου πάντως προκαλεί διαφορετικές αντιδράσεις στις δύο κυρίαρχες ομάδες επαγγελματιών που δίνουν καθημερινά τη δική τους «μάχη» στους δρόμους της πόλης. 

Ένθερμοι οι περισσότεροι οδηγοί ταξί με την εκ νέου ενεργοποίηση των καμερών στις λεωφορειολωρίδες, δύσπιστοι για την ουσιαστική λύση του προβλήματος οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων της πόλης.

Πλέον τα ιδιωτικά αυτοκίνητα που δεν τηρούν το ωράριο λειτουργίας 6:30 – 20:30 από την Δευτέρα έως και την Παρασκευή, θα καταγράφονται από τις κάμερες και οι ιδιοκτήτες τους αυτόματα θα επιβαρύνονται με το πρόστιμο των 100 ευρώ.

2-MtKJS.jpg

«Πρέπει να συνυπάρχουμε λεωφορεία και ταξί για να μπορούμε να εξυπηρετούμε τον κόσμο. Εμείς νομίμως μπαίνουμε στις λεωφορειολωρίδες όταν έχουμε πελάτη εκτός κάποιων ωρών και περιμένουμε την ανανέωση από το υπουργείο στις 31 Δεκεμβρίου. Σε όλες τις χώρες και τα ταξί μπαίνουν στις γραμμές ταχείας κυκλοφορίας» τονίζει ο πρόεδρος του Σωματείου ταξί Θεσσαλονίκης «ο Ερμής», Κλήμης Λεοντιάδης.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης είναι χρόνιο και οι εικόνες γνώριμες. Διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα, παρκαρισμένα σε ράμπες και στις γραμμές που περνάνε αποκλειστικά τα λεωφορεία. Πολλές λεωφορειογραμμές έχουν μετατραπεί σε μόνιμες θέσεις πάρκινγκ αναγκάζοντας τους οδηγούς των λεωφορείων να κάνουν ελιγμούς για να καταφέρουν να περάσουν.

«Τα ΙΧ δεν είναι σωστό να μπαίνουν στην λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας. Το ταξί πρέπει να μπαίνει γιατί παίρνει και πελάτες που έχουν κινητικά προβλήματα, που θα τους αφήσει αλλιώς; Θέλει αυτό το άτομο για παράδειγμα να κατεβεί Τσιμισκή 72, δεν πρέπει να μπει στην λεωφορειολωρίδα;» σημειώνει ο κ. Χρήστος, ιδιοκτήτης ταξί.

Οι περισσότεροι οδηγοί ταξί φαίνεται να είναι ευχαριστημένοι με την επαναλειτουργία των καμερών σε δρόμους που συναντάται κίνηση όπως είναι η Τσιμισκή, η Αγγελάκη και η Μητροπόλεως. Μπορεί να απαγορεύεται η διέλευση των ταξί χωρίς πελάτη 6:30 με 9:30 και 14:00 με 17:00, όμως δηλώνουν πως αφού οι ιδιώτες οδηγοί θα σκέφτονται το πρόστιμο των 100 ευρώ δεν θα δημιουργείται δυσκολία στην λωρίδα των λεωφορείων και έτσι και οι πελάτες των ταξί θα φτάνουν γρήγορα στον προορισμό τους.

«Εμάς σαν επαγγελματίες θα μας βοηθήσει βεβαίως, διότι αφού μπορούμε να μπαίνουμε εμείς εκτός κάποιων ωρών μέσα θα το εκμεταλλευτούμε. Θα είναι θετικό καθώς ο ιδιώτης θα φοβάται να μπει και εμείς θα πηγαίνουμε πιο γρήγορα» λέει ο κ. Θεόδωρος, οδηγός ταξί και προσθέτει: «Οι πελάτες διαμαρτύρονται αν εσύ πηγαίνεις στην κανονική ροή ενώ έχεις το δικαίωμα να μπεις στην λεωφορειογραμμή. Ο πελάτης σου λέει εγώ πληρώνω, θέλω να πάω πιο γρήγορα».

Το πρόστιμο ίσως βοηθήσει στην πειθαρχία πολλών οδηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, δεν είναι όμως λίγοι αυτοί που έχουν βρει «κόλπα» για να αποφύγουν τις κάμερες. Ορισμένοι παρκάρουν σε σημείο μακρινό που δεν έχει ορατότητα η κάμερα και άλλοι ακριβώς πίσω από αυτές ώστε να μην εντοπίζονται. Το μεγαλύτερο πρόβλημα σημειώνεται λοιπόν στα αυτοκίνητα που παρκάρουν στις γραμμές των λεωφορείων και όχι στην είσοδο τους σ’ αυτές. Οι οδηγοί των λεωφορείων αναγκάζονται να περάσουν στις υπόλοιπες λωρίδες για να αποφύγουν τα σταθμευμένα αυτοκίνητα προκειμένου να μην καθυστερήσουν τα δρομολόγια.

3-Z6rrX.jpg

Δύσπιστοι οι οδηγοί λεωφορείων

Δυσπιστία υπάρχει από μέρος των οδηγών των λεωφορείων για την τήρηση από τους υπόλοιπους οδηγούς και την μακροπρόθεσμη διατήρηση της επαναλειτουργίας των καμερών. Τονίζουν πως σκοπός είναι να μην υπάρχει παρακώλυση της κυκλοφορίας του αστικού την στιγμή που διέρχεται και όχι το πρόστιμο εκ των υστέρων. Αποτελεσματική σίγουρα θα ήταν ο επί τόπου έλεγχος της τροχαίας καθώς τότε η λύση θα ήταν άμεση τουλάχιστον στους δρόμους με μποτιλιάρισμα.

«Στην πράξη θα δούμε τι γίνεται, με το να λέμε ενεργοποιήθηκαν δεν μου λέει τίποτα. Εγώ ξέρω ότι σήμερα το πρωί που ξεκίνησα στις 6:50 πήγαινα δεξιά – αριστερά στην Βασιλίσσης Όλγας. Ήταν γεμάτο παρκαρισμένα, ξεφορτώνανε φορτηγά, χαμός» λέει ο κ. Μιχάλης, οδηγός αστικού λεωφορείου και συμπληρώνει «όταν παρκάρει κάποιος και η τροχαία βγάζει πινακίδες δεν κερδίζεις κάτι, πρέπει να το σηκώσει ο γερανός. Αν υπήρχε αστυνόμευση θα λυνόταν το πρόβλημα».

Μεγάλο πρόβλημα και ενώ υπάρχουν κάμερες έχει η Βασιλίσσης Όλγας όπου και τώρα οδηγοί παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους όχι μόνο στις λεωφορειολωρίδες αλλά ακόμα και στα πεζοδρόμια. Εκτός από τους μόνιμα παρκαρισμένους είναι και αυτοί που σταθμεύουν προσωρινά τα αυτοκίνητά τους με αναμμένα αλάρμ για να κάνουν τα ψώνια τους όπως συμβαίνει στην Λεωφόρο Στρατού. Στην Γεωργίου Παπανδρέου υπάρχει σειρά από παρκαρισμένα αυτοκίνητα σε όλη την γραμμή των λεωφορείων κάνοντας την κατάσταση μόνιμη.

4-6m7tB.jpg

Τσιμισκή και Μητροπόλεως παρατηρούνται λίγες παραβάσεις ενώ στην Αγγελάκη είναι η μόνη λεωφορειογραμμή που τηρείται αν όχι απ’ όλους σίγουρα πάντως τους περισσότερους. Ένα πρόβλημα που θα πρέπει να διευθετιθεί πάντως είναι η επαναδιαγράμμιση των λεωφορειογραμμών ώστε να είναι εμφανείς και ο καθαρισμός των δέντρων που καλύπτουν πολλές κάμερες και πινακίδες που ενημερώνουν τους διερχόμενους οδηγούς.

Όπως τονίζει ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας «Οι κάμερες είναι κάτι που θα έπρεπε να υπάρχει σε όλες τις λεωφορειολωρίδες. Ένα λεωφορείο μεταφέρει 100 ανθρώπους και πρέπει να φτάνει στην ώρα του, γι’ αυτό πρέπει να εξασφαλίσουμε την ταχύτητα. Σαφέστατα θα πρέπει να γίνουν από την αρχή διαγραμμίσεις καθώς σκοπός είναι να ενημερώνουμε τον οδηγό και να πληρώνουν πρόστιμο όσοι οδηγοί εν γνώσει κάνουν παράβαση. Υπάρχει δυσπιστία από τους οδηγούς, μακάρι όμως να τηρηθεί και να μην κρατήσει δύο μήνες».

Πηγή: makthes.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial