Ένα νέο… Fuel Pass απέναντι στην ραγδαία ακρίβεια του diesel κίνησης που κινδυνεύει να αυξήσει τις τιμές στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Με ένα άλλο… Fuel Pass θα επιχειρήσει η κυβέρνηση να ρίξει την τιμή του πετρελαίου κίνησης που η τιμή του εκτοξεύεται πάνω από τα 2 ευρώ και πάνω από την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης.
Συγκεκριμένα, από τις αρχές του Οκτωβρίου, ξεπέρασε για πρώτη φορά μάλιστα, εκείνη της αμόλυβδης. Γιατί ακριβαίνει το πετρέλαιο κίνησης; Καθώς οι περισσότεροι αφήνουν το φυσικό αέριο και στρέφονται στο πετρέλαιο, έχει μεγαλύτερη ζήτηση, αφού χρησιμοποιείται -εκτός από τα συστήματα θέρμανσης- σε πλοία, φορτηγά για μετακινήσεις, σε γεωργικό εξοπλισμό, αλλά και στη βιομηχανική παραγωγή.
Υπενθυμίζεται πως πριν από μερικές μόλις ημέρες, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, είχε βάλει «φρένο» στο ενδεχόμενο ενός τρίτου γύρου Fuel Pass με τη μορφή που το πήραν οι δικαιούχοι τους προηγούμενους μήνες, δηλαδή με αίτηση στο gov.gr και είτε μετρητά είτε με ψηφιακή κάρτα για τα πρατήρια. Αλλά ούτε και ο πρωθυπουργός από τη ΔΕΘ είχε εξαγγείλει κάποιο νέο επίδομα καυσίμων.
Όμως, από τη Βουλή, και δεδομένου ότι τα πράγματα άλλαξαν και ο φόβος να ανέβουν και άλλο οι τιμές στα ράφια εξαιτίας της αύξησης του κόστους των μεταφορών, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της Βουλής την Παρασκευή, είπε πως έγινε «λάθος» και άφησε ανοιχτό ενδεχόμενο για νέα επιδότηση στο diesel κίνησης.
Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα άτυπο επίδομα βενζίνης που θα πάει απευθείας στην αντλία. Αυτό θα οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Όμως ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, το πήγε ένα βήμα παραπέρα και αναφέρθηκε ξεκάθαρα και σε ενδεχόμενο Fuel Pass 3.
Ξεκάθαρη δήλωση Γεωργιάδη για Fuel Pass 3
Στις δηλώσεις του το Σαββατοκύριακο που πέρασε. Είπε χαρακτηριστικά:
«Μέτρα στήριξης στο μέτρο που τα δημοσιονομικά περιθώρια θα μας το επιτρέψουν θα λαμβάνονται. Δεν ξέρω την φύση των μέτρων, μπορεί να είναι ένα fuel pass, ανάλογα με τις τιμές των καυσίμων. Αυτό που μπορώ να σας πω ότι δεν θα είναι, είναι η οριζόντια μείωση των φόρων στα καύσιμα, ούτε ο ΦΠΑ. Αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλο δημοσιονομικό κόστος. Έχουμε ταυτόχρονα δύο θύελλες, η μία είναι ο πληθωρισμός και το δεύτερο είναι οι αγορές. Η κυβέρνηση πρέπει να ισορροπήσει και στα δύο».
Πηγή: ieidiseis.gr