«Πράσινα ταξί»: Επιφυλακτικοί οι ιδιοκτήτες στη Θεσσαλονίκη – Ποια είναι τα βασικά εμπόδια

Επιφυλακτικοί ως προς την αγορά ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων είναι οι ιδιοκτήτες ταξί στη Θεσσαλονίκη οι οποίοι, αν και τάσσονται υπέρ της της κρατικής επιδότησης και της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, θεωρούν ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις και υποδομές ώστε να προχωρήσουν σε υποβολή αίτησης και αγοράς.

Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα «πράσινα» ταξί και το πρόγραμμα της επιδότησης που ξεκίνησε την Δευτέρα 9 Ιανουαρίου, υπάρχει προς το παρόν μόνο σε επίπεδο ερωτήσεων με τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Επιβατηγών Αυτοκινήτων Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο ΕΡΜΗΣ» Κλήμη Λεοντιάδη να εκτιμά στο ThessToday.gr ότι ένα μικρό ποσοστό των οδηγών θα προχωρήσει σε υποβολή αίτησης. «Κάθε οικονομική βοήθεια προς τους επαγγελματίες είναι θετική, όπως και θετικοί είμαστε για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αλλά είμαστε ακόμη επιφυλακτικοί με την συγκεκριμένη επιδότηση», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λεοντιάδης εξηγώντας παράλληλα τους λόγους.

Το υψηλό κόστος αγοράς

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου, το κόστος αγοράς ενός επαγγελματικού ηλεκτροκίνητου οχήματος ανέρχεται στις 45.000-50.000 ευρώ και το ύψος της επιδότησης που δικαιούται ο ιδιοκτήτης φτάνει περίπου τις 22.500 ευρώ (40% επιδότηση) με αποτέλεσμα να βάλει τα υπόλοιπα χρήματα από την τσέπη του. «Είναι υψηλά τα ποσά για να αγοράσουμε ένα ηλεκτρικό ταξί το οποίο είναι άγνωστο για τον κλάδο μας τη στιγμή που τα ήδη υπάρχοντα ταξί είναι δοκιμασμένα πριν την αγορά τους», τόνισε ο κ. Λεοντιάδης.

Η έλλειψη υποδομών

Η έλλειψη υποδομών σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης στις πιάτσες ταξί της Θεσσαλονίκης είναι ένα από τα κύρια εμπόδια που δεν ωθούν τους ιδιοκτήτες να προμηθευτούν τα ηλεκτρικά. «Πού θα φορτίζουμε το ηλεκτρικό ταξί;», διερωτήθηκε ο κ. Λεοντιάδης και όπως επισήμανε «δεν είμαστε έτοιμοι να εισάγουμε ηλεκτρικά ταξί, όταν δεν υπάρχει επαρκής αριθμός σημείων φόρτισης στις πιάτσες. Ακόμη και η φόρτιση στις οικίες μας είναι δύσκολη καθώς θα πρέπει να έχουμε πυλωτές ή κλειστό πάρκινγκ». Μικρή είναι, παράλληλα, και η αυτονομία τους που παίζει καθοριστικό ρόλο για τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί καθώς μετρούν ημερησίως 400-500 χλμ. με μια πλήρης φόρτιση να χρειάζεται 5 με 6 ώρες.

Τα υπόλοιπα ερωτηματικά

Μερικά ακόμη ερωτηματικά που έχουν οι ιδιοκτήτες ταξί αφορούν την αξιοπιστία των ηλεκτροκίνητων της κάθε αντιπροσωπείας, αν έχουν δοκιμαστεί και κατά πόσο υποστηρίζονται τεχνολογικά από τα συνεργεία αυτοκινήτων. «Ως οδηγοί ταξί ζητάμε να έχουμε αξιόπιστες μπαταρίες, με μεγαλύτερη αυτονομία, μικρότερο κόστος στην αγορά αλλά και συνεργεία που μπορούν να ανταπεξέλθουν στα ηλεκτρικά ταξί», διευκρίνισε ο κ. Λεοντιάδης.

Το 30%-40% των ταξί είναι φιλικό προς το περιβάλλον

Τα ταξί στη Θεσσαλονίκη που είναι φιλικά προς το περιβάλλον (φυσικό αέριο, υβριδικά) αντιπροσωπεύουν το 30% με 40% του συνολικού στόλου. Το ποσοστό αυτό μάλιστα, σύμφωνα με τον πρόεδρο των ταξί, θα ήταν ακόμη μεγαλύτερο αν δεν καθυστερούσαν οι παραγγελίες για την αγορά των υβριδικών με συνέπεια οι επαγγελματίες να στρέφονται ξανά στο πετρέλαιο.

Οι δικαιούχοι για τα «πράσινα» ταξί

Οι αιτήσεις υποβάλλονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα https://prasinataxi.gov.grκαι αφορά τους εξής δικαιούχους:

  • Όλοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων ΤΑΞΙ κατηγορίας ElJR05 και παλαιότερης, με βάση την άδεια κυκλοφορίας.
  • Ιδιοκτήτες θεωρούνται όσοι κατέχουν το 100% της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων μεριδιούχων επί της αδείας (συνιδιοκτήτες/συγκύριοι), η αίτηση υποβάλλεται από το σύνολο των δικαιούχων.
  • Κάθε ωφελούμενος δικαιούται την αγορά ή σύναψη χρονομίσθωσης (leasing) ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου μηδενικών εκπομπών ρύπων C02 (BEV), ανά άδεια.
  • Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να προβούν σε απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος ΤΑΞΙ. Το ποσό επιδότησης για την απόσυρση συνυπολογίζεται στο τελικό ποσό του οικολογικού bonus.
  • Η ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας των δαπανών, ορίζεται η 1η Δεκεμβρίου του 2021, από τις οποίες εξαιρούνται οι δαπάνες που αφορούν την προκαταβολή για την παραγγελία του οχήματος.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ
Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial