Πλημμύρες: Οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο ξεπερνούν τα 150 – 160 εκατ. ευρώ
Δίχως την παραμικρή υπερβολή, ο σιδηρόδρομος βούλιαξε στα λασπόνερα. Σε τμήμα του κεντρικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης αλλά και στους δύο κάθετους, στο Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλο- Καλαμπάκα, οι ζημιές είναι απίστευτα μεγάλες. Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, «στα 43 χρόνια που δουλεύω στο σιδηρόδρομο, σε διάφορα μέρη του κόσμου, τέτοια καταστροφή δεν έχω ξαναδεί».
Και όπως δείχνουν οι φωτογραφίες που δημοσιεύει το makthes.gr, οι ζημιές δεν αφορούν μόνο στην επιδομή του δικτύου, αλλά και στην υποδομή. Υπάρχουν γέφυρες που έχουν υποσκαφή θεμελίων, υπάρχουν φορείς με καλωδιώσεις της σηματοδότησης/ τηλεδιοίκησης και του GSM-R (ραδιοκάλυψη), που έχουν καταστραφεί σε μεγάλο μήκος.
Ο σταθμός Δομοκού εξαφανίστηκε από το σιδηροδρομικό χάρτη
«Το τμήμα του ETCS από Μεζούρλο Λάρισας μέχρι Πλατύ, είναι ακέραιο, αλλά νοτιότερα, από τον Κραννώνα μέχρι το Δομοκό, η καταστροφή είναι ασύλληπτη ενώ ο Δομοκός, σα σταθμός, έχει εξαφανιστεί από το σιδηροδρομικό χάρτη. Η αρχική εκτίμηση για την αποκατάσταση της σηματοδότησης στο τμήμα από Δομοκό μέχρι Κραννώνα, σε αυτά τα 50 χλμ. διπλής γραμμής, είναι κοντά στα 20-25 εκατομμύρια», είπε ο κ. Τερεζάκης.
Μειωμένα και τα έσοδα του ΟΣΕ
Οι αναγκαστικές παύσεις στις σιδηροδρομικές μεταφορές, μετά το δυστύχημα των Τεμπών και, τώρα, λόγω των πλημμυρών στη Θεσσαλία, δηλαδή για μία περίοδο που συνολικά υπολογίζεται, με τις τωρινές εκτιμήσεις, στους τρεις μήνες, θα κοστίσει στον ΟΣΕ πάνω από 7 εκατ. ευρώ, εξ’ αιτίας των μειωμένων εσόδων από τέλη χρήσης δικτύου. Να σημειωθεί ότι ο ΟΣΕ, το έτος, κανονικά, εισπράττει από τους χρήστες του δικτύου (σιδηροδρομικές επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών) περί τα 30-32 εκατ. ευρώ.
Ο σιδηρόδρομος σε Μακεδονία και Θράκη
Όμως ο σιδηρόδρομος δεν μετράει πλήγματα μόνο από τις πλημμύρες, μετράει και από τις πυρκαγιές στη Θράκη. Θα πρέπει λοιπόν να καταγραφεί και η έκταση των ζημιών στο δίκτυο, μεταξύ Κομοτηνής και Αλεξανδρούπολης.
Το ΣΔΙΤ για τον βόρειο άξονα
Παράλληλα όμως, θα τρέξουν και τα ήδη προγραμματισμένα έργα της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου με ΣΔΙΤ, με πρώτο το ΣΔΙΤ ανάταξης του βόρειου σιδηροδρομικού άξονα και συντήρησής του σε βάθος 20ετίας, για ύψος ποσού 420 εκατ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός του συγκεκριμένου πακέτου έργων, αυξήθηκε από τα 300 εκατ. ευρώ, στα 420 εκατ και, τα έτη συντήρησης από τα 15, στα 20.
Μόλις ολοκληρωθούν οι συζητήσεις με την Ε.Ε. που αφορούν στην πρόσθετη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πλήρη ανάταξη της γραμμής από το Στρυμώνα ως την Αλεξανδρούπολη και από το Πλατύ μέχρι τη Φλώρινα δυτικά και, την πολυετή συντήρησή του από τον ανάδοχο.
Σημειώνεται ότι τα ΣΔΙΤ της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου είναι τρία, με τα άλλα δύο να αφορούν το κύριο δίκτυο μέχρι τα σύνορα και, το δίκτυο της Αθήνας ( Αεροδρόμιο- Κόρινθος- Κιάτο- Αίγιο).
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό. ΕντάξειΌχιΠολιτική Απορρήτου