Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών
Ειδική ομάδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχει αναλάβει να σκανάρει καθημερινά facebook, instagram και TikTok, προκειμένου να εντοπίζει αναντιστοιχίες πολυτελούς βίου και χαμηλών εισοδημάτων ή ζημιών που δηλώνονται στην εφορία.
Η προβολή του γάμου ενεργοποίησε το ειδικό λογισμικό και την ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ που σκανάρει τα social media. Με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου, οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν έναν τους συντελεστές του γάμου και της δεξίωσης που ακολούθησε.
Newsroom
Ειδική ομάδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχει αναλάβει να σκανάρει καθημερινά facebook, instagram και TikTok, προκειμένου να εντοπίζει αναντιστοιχίες πολυτελούς βίου και χαμηλών εισοδημάτων ή ζημιών που δηλώνονται στην εφορία.
Η προβολή του γάμου ενεργοποίησε το ειδικό λογισμικό και την ομάδα ελεγκτών της ΑΑΔΕ που σκανάρει τα social media. Με τη βοήθεια του ειδικού αλγορίθμου, οι ελεγκτές άρχισαν να εντοπίζουν έναν έναν τους συντελεστές του γάμου και της δεξίωσης που ακολούθησε.
Τα δώρα γάμου εντάσσονται στον Κώδικα Φορολογίας Δωρεών, όπως αυτός ισχύει με τον Ν.2961/2001.
Ο νόμος αναφέρει ξεκάθαρα στο άρθρο 38 ότι υποκείμενο του φόρου είναι ο δωρεοδόχος, δηλαδή αυτός που δέχεται τη δωρεά, άρα στη λίστα γάμου, το ζευγάρι ή ο υπόχρεος σύζυγος. Άρα το ζευγάρι, εφόσον δεχτεί τις δωρεές της λίστας γάμου, π.χ. στην τράπεζα ή στην τσέπη, θα πρέπει να τις δηλώσει. Αρά λοιπόν τα χρήματα σε λίστες γάμου ή σε φακελάκια δεν ξεφεύγουν από το «μικροσκόπιο» της εφορίας
Πώς η ΑΑΔΕ «στήνει φάκα» μέσω των social media
- Ειδική ομάδα ελεγκτών κάνει φύλλο και φτερό το FACEBOOK, INSTAGRAM, TIK TOK και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
- Ειδικός αλγόριθμος τρέχει συνδυαστικές διασταυρώσεις και αποκαλύπτει φοροδιαφυγή.
- Ελέγχουν πωλήσεις μέσω διαδικτύου και υπηρεσίες προβολής και προώθησης προϊόντων.
- Επικεντρώνονται σε αγορές, ταξίδια, ακίνητα καθώς και τον τρόπο ζωής των influencers.
- Γίνεται έλεγχος περιουσιακών στοιχείων, ανάλωσης κεφαλαίου, καταθέσεων, φορολογικών δηλώσεων.
Στο στόχαστρο της ΑΑΔΕ οι influencers
Mega influencers
500.000 έως 2 εκατομμύρια followers
3.000-10.000 ευρώ ανά post
Macro influencers
100.000 έως 500.000 followers
1.000-3.000 ευρώ ανά post
Micro influencers
3.000 έως 30.000 followers
300-1.000 ευρώ ανά post
Νano influencers
Έως 3.000 followers
100-500 ευρώ ανά post
Πηγή:newsbeast.gr