Τι θα ισχύει για όσους οδηγούν μεθυσμένοι από το 2022

Μπορεί να είναι άσχημα τα νέα για όσους «συνηθίζουν να οδηγούν» μεθυσμένοι, όμως ακούγονται μια χαρά στα αυτιά εκείνων που υπακούνε στον κ.ο.κ, και σέβονται τα άρθρα και τις επισημάνσεις του. Εγκρίθηκαν οι νέοι κανόνες και τα συστήματα ασφαλείας, με τα οποία θα πρέπει να εφοδιάζονται όλα τα καινούργια οχήματα που θα κυκλοφορούν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους από το 2022! Μάλιστα δε τα οχήματα θα έχουν δυνατότητα να εμποδίζουν την εκκίνηση τους στην περίπτωση που ανιχνεύσουν ότι ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ! Το θέμα είχε ξανασυζητηθεί μεταξύ της Ευρωβουλής και του Συμβουλίου, τον περασμένο Μάρτιο, όμως η επικύρωσή του έρχεται λίγο πριν κλείσει ο το 2020.

Κατά την επισήμανσή της η φινλανδική προεδρία, αναφέρει ότι, οι νέοι κανόνες θα συμβάλουν σημαντικά στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών στους δρόμους της Ε.Ε., ενώ θα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά.

Η νέα νομοθεσία έρχεται δέκα χρόνια μετά την έγκριση της προηγούμενης, ενισχύοντας την ώθηση για δράση σε θέματα οδικής ασφάλειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ε.Ε. μετά από τα αλλεπάλληλα τροχαία ατυχήματα που έχουν συμβεί τα τελευταία 2 χρόνια, για πρώτη φορά ασχολείται με τα προβλήματα που απασχολούν πεζούς και ποδηλάτες.

Τι θα πρέπει να έχει ο Εξοπλισμός ενός αυτοκινήτου!!!

* ευφυής έλεγχος ταχύτητας,

* εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος,
* συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού,
* προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού,
* σήματα επείγουσας στάθμευσης,
* συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
* συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος,
* ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών.

Η πιο πάνω συνταγή νομίζω πως είναι από τις καλύτερες καθώς φροντίζει να αποκλείσει την οποιαδήποτε περίπτωση ατυχήματος, η οποία θέσει σε κίνδυνο όχι μόνον την ζωή του οδηγού αλλά και την σωματική ακεραιότητα ανυποψίαστων ανθρώπων, πεζών, ή ποδηλατών!

Συμπληρωματικά μέτρα ασφάλειας και για τα αυτοκίνητα και τα ημιφορτηγά. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εξής:

* προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
* συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη,
* διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.

Επιπρόσθετα των γενικών απαιτήσεων και των συστημάτων που ήδη προβλέπονται (όπως είναι η προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και το προηγμένο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης), τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται κατά τέτοιο τρόπο που τα τυφλά σημεία γύρω από το όχημα να μειώνονται σημαντικά. Θα πρέπει επίσης να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα συστήματα, ικανά να ανιχνεύουν τους πεζούς και τους ποδηλάτες που βρίσκονται σε πολύ μικρή απόσταση από το όχημα.

Επιπλέον, ο κανονισμός δίνει τη δυνατότητα στην Επιτροπή να θεσπίζει ειδικούς κανόνες για την ασφάλεια των υδρογονοκίνητων οχημάτων και των αυτοματοποιημένων οχημάτων. Ο κανονισμός θα τεθεί σε εφαρμογή 30 μήνες μετά την έναρξη ισχύος του. Προβλέπεται πιο μακρινή ημερομηνία εφαρμογής για περιορισμένο αριθμό χαρακτηριστικών, ώστε να μπορέσουν οι κατασκευαστές να προσαρμόσουν την παραγωγή τους στις νέες απαιτήσεις.

ΠΗΓΗ: thessnews.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial