Θα είναι μεγαλύτερος της Μίκρας και θα εκτείνεται σε 12 στρέμματα. Διάνοιξη της Μ. Ψελλού για να εξυπηρετηθεί όλη η περιοχή κυκλοφοριακά.
Ένα σύνολο περίπου δέκα μελετών, καθώς και μια σειρά άλλων παρεμβάσεων θα απαιτηθούν για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός για τη δημιουργία του μεγάλου τερματικού σταθμού μετεπιβίβασης, στην περιοχή της Νέας Ελβετίας Θεσσαλονίκης.
Ο συγκεκριμένος πολυτροπικός τερματικός σταθμός μετεπιβίβασης, σε έκταση περίπου 12 στρεμμάτων, θα είναι στα πρότυπα, αλλά μεγαλύτερος εκείνου της Μίκρας που έχει σχεδιαστεί και θα κληθεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες που θα προκύψουν από τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τους αρμόδιους, θα απαιτηθούν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή και περίπου δέκα μελέτες, απαλλοτριώσεις και συνεννόηση πολλών εμπλεκόμενων φορέων, προκειμένου να γίνει ένα έργο το οποίο είναι κομβικό για την αρμονική λειτουργία της Θεσσαλονίκης με το μετρό.
Στον σταθμό πρέπει, εκτός της εξυπηρέτησης του τερματικού του μετρό, να συνδεθούν μια σειρά από μέσα μεταφοράς, όπως τα αστικά λεωφορεία, τα ταξί, πιθανώς τα ποδήλατα και φυσικά τα ΙΧ.
Την πρωτοβουλία για τον τερματικό ανέλαβε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την εκπόνηση των μελετών ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.
Σε πρώτη φάση θα αρχίσουν οι διαδικασίες των απαλλοτριώσεων για τη διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού. Ο δρόμος με τη σημερινή του μορφή είναι αδύνατο να εξυπηρετήσει τις ανάγκες που θα προκύψουν από τη λειτουργία του μετρό. Από την αερογέφυρα στη συμβολή με την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών (περιοχή Βούλγαρη) και μέχρι τη Νέα Ελβετία ο δρόμος δεν έχει διανοιχτεί και θα απαιτήσει απαλλοτριώσεις και σημαντικές παρεμβάσεις, προκειμένου να αποκτήσει ικανοποιητικά χαρακτηριστικά εξυπηρέτησης της αναμενόμενης κίνησης.
Αυτό είναι το πρώτο βήμα και η βάση για τη σωστή λειτουργία του τερματικού σταθμού του μετρό στη Νέα Ελβετία. Από εκεί και πέρα πρέπει να γίνει και το έργο της μετεπιβίβασης, που προϋποθέτει τη λειτουργία στην περιοχή ενός συστήματος εξυπηρέτησης των μέσων μετακίνησης εκτός του μετρό. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει υπαίθριους χώρους στάσης, στάθμευσης και μετεπιβίβασης για το μετρό, για τα αστικά λεωφορεία, για τα ταξί, αλλά και πάρκινγκ για τα ΙΧ.
Η χωροθέτηση έχει ουσιαστικά γίνει σε 12 στρέμματα, όμως πρέπει να γίνουν μελέτες για την οργάνωση του τερματικού, για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, για τη λειτουργία όλης της περιοχής και για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πολιτών και όλων των μέσων μετακίνησης.
Η δουλειά αυτή είχε γίνει για τη Μίκρα, όπου έχει σχεδιαστεί ανάλογος σταθμός μετεπιβίβασης ως τερματικός του μετρό στην επέκταση της Καλαμαριάς. Στην περίπτωση της Νέας Ελβετίας όμως ο σταθμός θα είναι μεγαλύτερος, όπως τονίζουν οι αρμόδιοι του ΟΣΕΘ και του υπουργείου.
Οι μελέτες έχουν ήδη αρχίσει, καθώς τα χρονοδιαγράμματα είναι πιεστικά και οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν πολλές, ενώ θα πρέπει να επιτευχθεί συντονισμός πολλών εμπλεκόμενων (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, δήμος Θεσσαλονίκης, Αττικό Μετρό ΑΕ κτλ.). Επίσης, σημαντική είναι η εξεύρεση χρηματοδότησης για τις εργασίες που θα απαιτηθούν, εκτός των μελετών. Γι’ αυτό και υπάρχουν διαρκείς συσκέψεις, ώστε να εξευρεθούν τα κονδύλια (κυρίως από ευρωπαϊκούς πόρους), το ύψος των οποίων θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση των μελετών και την ωρίμανσή τους.
Πηγή: voria.gr