Μια πρόταση για την ανακούφιση του κέντρου της πόλης από τα δίκυκλα που παρκάρουν σε πεζοδρόμια και πλατείες. Τα οκτώ σημεία για τις θέσεις στάθμευσης
Μια πρόταση που δημιουργεί 150 – 165 θέσεις στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να λύσει το διαχρονικό και εκρηκτικό πρόβλημα της στάθμευσής τους πάνω σε πεζοδρόμια, πλατείες κτλ., κατέθεσε στη διοίκηση του δήμου η Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας, Δημόσιου Χώρου και Αστικού Σχεδιασμού της Α’ Κοινότητας.
Πρόκειται για μια σημαντική πρόταση, η οποία μάλιστα περιλαμβάνει και επανασχεδιασμό της οδού Αλεξάνδρου Σβώλου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό για τον συγκεκριμένο δρόμο, που εκπόνησε ο αρχιτέκτονας, Γιώργος Συνεφάκης (μέλος της Επιτροπής), δημιουργούνται 163 θέσεις στάθμευσης ΙΧ μονίμων κατοίκων (έναντι των υφιστάμενων 102) και 72 θέσεις στάθμευσης δικύκλων (έναντι των υφιστάμενων 26), ενώ, παράλληλα, αποτρέπεται το καθημερινό φαινόμενο της παράνομης διπλοστάθμευσης και δίνεται έμφαση στη διεύρυνση των διαβάσεων των πεζών σε όλο το μήκος του δρόμου.
«Στο κέντρο της πόλης, δυστυχώς, παρατηρείται καθημερινά το θλιβερό φαινόμενο της στάθμευσης δικύκλων επάνω σε πεζοδρόμια, πλατείες κλπ., με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα τόσο στην ασφάλεια των πεζών όσο και στην ομαλή μετακίνησή τους. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο της πόλης είναι πολύ λιγότερες από τις απαιτούμενες, γεγονός που επιτείνει το πρόβλημα. Κατά συνέπεια, είναι αναγκαίο να δημιουργηθούν περισσότερες, νόμιμες, θέσεις στάθμευσης δικύκλων, ώστε να βελτιωθεί η ευταξία της πόλης και να αποδοθεί στους πεζούς ο χώρος που τους ανήκει. Ακόμα, θα πρέπει να επισημανθεί ότι και οι δημόσιες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων είναι, επίσης, πολύ λιγότερες από τις απαιτούμενες, ειδικά οι διατιθέμενες στους μονίμους κατοίκους του κέντρου. Αν, επομένως, μετατραπούν κάποιες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων σε θέσεις στάθμευσης δικύκλων, θα βελτιωθεί η κατάσταση για τους χρήστες δικύκλων αλλά θα οξυνθεί το πρόβλημα με τους χρήστες αυτοκινήτων», αναφέρει στο υπόμνημά της η Επιτροπή.
Προκειμένου να βρεθεί λύση στα προβλήματα αυτά, τα μέλη της Επιτροπής κλήθηκαν, έπειτα από πρόσκληση του συντονιστή της, Γιώργο Μουμουζιά, να εντοπίσουν σημεία της πόλης στα οποία θα μπορούσαν να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης δικύκλων, χωρίς να επηρεασθεί, ουσιαστικά, η ομαλή κίνηση των πεζών ή ο αριθμός των θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων.
Έτσι κατέληξαν ομόφωνα σε μια πρόταση δημιουργίας πάνω από 150 θέσεων στάθμευσης δικύκλων.
Τα οκτώ σημεία
Τα οκτώ σημεία στα οποία εντοπίζεται η πρόταση της Επιτροπής με τη σχετική αιτιολόγησή τους είναι:
1.Πλατεία Αντιγονιδών: Εκτιμώμενος αριθμός θέσεων: 15. Αιτιολογία: Εξαιτίας του μεγάλου πλάτους του οδοστρώματος υπάρχει διπλοστάθμευση αυτοκινήτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Με τη δημιουργία θέσεων στάθμευσης δικύκλων αποτρέπεται η διπλοστάθμευση χωρίς να χάνονται θέσεις στάθμευσης ΙΧ.
2.Αριστοτέλους και Ολύμπου: Εκτιμώμενος αριθμός θέσεων: 40. Αιτιολογία: Το πεζοδρόμιο στη νότια πλευρά του πάρκου βρίσκεται περίπου 3 μ. βορειότερα από τη νοητή γραμμή των παρακείμενων επί της οδού Ολύμπου πεζοδρομίων. Προκειμένου να μην εμποδίζονται από οχήματα που «διπλοπαρκάρουν», οι οδηγοί σταθμεύουν σε απόσταση περίπου 3 μ. από το υφιστάμενο επί του πάρκου πεζοδρομίου, με αποτέλεσμα να υπάρχει ανεκμετάλλευτος χώρος σε όλο το μήκος του τετραγώνου. Προτείνεται να δημιουργηθούν σε αυτό τον χώρο 40 θέσεις δικύκλων, μια στενή λωρίδα πεζοδρομίου για να εξυπηρετείται η στάση του ΟΑΣΘ και να μεταφερθούν οι υφιστάμενες θέσεις στάθμευσης μονίμων κατοίκων νοτιότερα κατά 3 μ. Η κίνηση επί της Ολύμπου δεν θα παρακωλύεται, δεδομένου ότι τα σταθμευμένα οχήματα θα βρίσκονται στο ίδιο ύψος με αυτά που βρίσκονται στα παρακείμενα τετράγωνα επί της Ολύμπου.
3.Ολύμπου και Μαν. Κυριακού: Εκτιμώμενος αριθμός θέσεων: έως 40. Αιτιολογία: Στο σημείο υπάρχει διαπλάτυνση του δρόμου και οι οδηγοί των αυτοκινήτων, προκειμένου να μην «κλείνονται» από οχήματα που διπλοσταθμεύουν, σταθμεύουν μακριά από το πεζοδρόμιο και τις οριζόμενες θέσεις στάθμευσης. Δημιουργείται έτσι ένα «τρίγωνο» αναξιοποίητο και επιπλέον δυσκολεύεται η αριστερή στροφή από τη Μ. Κυριακού προς την Ολύμπου.
4.Εθνικής Αμύνης 32: Εκτιμώμενος αριθμός θέσεων: 4. Αιτιολογία: Στο παρελθόν, στον χώρο υπήρχε περίπτερο, το οποίο έχει απομακρυνθεί. Οι θέσεις μπορούν να δημιουργηθούν δίπλα από την υφιστάμενη εσοχή στάθμευσης αυτοκινήτων επί της Εθν. Αμύνης, μέχρι τη νοητή προέκταση της οικοδομικής γραμμής επί της Δ. Μαργαρίτη, με υποβάθμιση του υπάρχοντος πεζοδρομίου στο συγκεκριμένο σημείο στο ύψος του οδοστρώματος. Δεν επηρεάζεται η διέλευση πεζών.
5.Μακένζυ Κινγκ (βόρεια πλευρά, ανάμεσα στις δενδροδόχους): Εκτιμώμενος αριθμός θέσεων: 30-45. Αιτιολογία: Ο χώρος ανάμεσα στις δενδροδόχους δεν χρησιμοποιείται από τους πεζούς για βάδιση, παρά μόνο για διάσχιση του δρόμου. Οι θέσεις θα δημιουργηθούν με υποβάθμιση του υπάρχοντος πεζοδρομίου στα συγκεκριμένα σημεία στο ύψος του οδοστρώματος. Η δημιουργία των προτεινόμενων θέσεων, εκτός από λύση στο πρόβλημα στάθμευσης δικύκλων θα αποτρέψει τη διέλευση των πεζών εκτός των διαβάσεων, βελτιώνοντας τις συνθήκες ασφάλειας, χωρίς να στερήσει ωφέλιμο χώρο βάδισης.
6.Δαγκλή και Τσόπελα (όπισθεν ΚΘΒΕ): Εκτιμώμενος αριθμός θέσεων: 2. Αιτιολογία:. Στον χώρο υπάρχει μία ράμπα διέλευσης ΑΜΕΑ, η οποία όμως δεν είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί, αφενός διότι βρίσκεται εκτός διαβάσεων και αφετέρου διότι δεν υπάρχει δυνατότητα διέλευσης πεζού απέναντι, εξαιτίας των αλύσεων από τις θέσεις στάθμευσης οχημάτων του ΚΘΒΕ. Οι θέσεις στάθμευσης μπορούν να δημιουργηθούν με υποβάθμιση του υπάρχοντος πεζοδρομίου στο ύψος του οδοστρώματος.
7.Νοτιοδυτική γωνία Τσιμισκή και Π. Μελά: Εκτιμώμενος αριθμός θέσεων: 16. Αιτιολογία: Η καμπυλότητα του πεζοδρομίου υπάρχει από την περίοδο αμφίδρομης κίνησης οχημάτων επί της Τσιμισκή και επί της Π. Μελά και πλέον δεν εξυπηρετεί. Η οριοθέτηση των θέσεων θα γίνει επί της νοητής προέκτασης της ευθείας των δρόμων Τσιμισκή και Π. Μελά. Με τη δημιουργία των προτεινόμενων θέσεων θα αποτραπεί η παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων (κάτι μόνιμο).
8.Μητροπόλεως και Ν. Φωκά: Εκτιμώμενος αριθμός θέσεων: 2. Αιτιολογία: Οι θέσεις δημιουργούνται δίπλα από την υφιστάμενη εσοχή στάθμευσης αυτοκινήτων, με υποβάθμιση του πεζοδρομίου στο συγκεκριμένο σημείο στο ύψος του οδοστρώματος. Δεν επηρεάζεται η κίνηση οχημάτων, διότι δεν επιτρέπεται ούτε αριστερή στροφή από τη Μητροπόλεως προς τη Ν. Φωκά, ούτε δεξιά στροφή της Ν. Φωκά προς τη Μητροπόλεως.
Πηγή: voria.gr