H ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, η θετική πρωτοβουλία του ΑΠΘ και η νέα αναβολή για την ΕΒΖ.
Καλημέρα σας!
•Το σημερινό μας καφεδάκι είναι εσπρέσο αμερικάνο. Ένας εσπρέσο που πήρε το όνομα του επειδή τον προτιμούν κατά κόρον στην Αμερική. Πρόκειται για ένας εσπρέσο τον οποίο χύνουμε μέσα σε ζεστό νερό –όχι βραστό-, ώστε το καϊμάκι να μένει στην επιφάνεια.
•Ακόμη προσπαθεί η τουριστική αγορά της Θεσσαλονίκης –από χθες που η είδηση έγινε γνωστή (διαβάστε ΕΔΩ) μέσω της Voria.gr- να κατανοήσει τους λόγους που η ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, έστω μία φορά την εβδομάδα, θα διακοπεί τους καλοκαιρινούς μήνες, από τα μέσα Ιουνίου έως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Δεν θα υπάρχει, δηλαδή, την περίοδο των διακοπών των Ελλήνων και των Βαλκάνιων, οι οποίοι θα μπορούσαν να προσεγγίζουν πολλά νησιά απευθείας και με σχετική άνεση. Μόνο που την… επίμαχη περίοδο το πλοίο θα ξεκινάει από τον Πειραιά και με σταθμούς τη Σύρο, τη Μύκονο, την Ικαρία, τους Φούρνους, τη Σάμο, τη Χίο, τη Μυτιλήνη και τη Λήμνο δεν θα καταλήγει στη Θεσσαλονίκη, αλλά στην Καβάλα.
•Η ρύθμιση αυτή συνδέεται και με την επιδότηση από το δημόσιο ενός τμήματος αυτού του δρομολογίου. Αλλά –λέμε τώρα- εάν ξαφνικά παρουσιαστεί μεγάλη ζήτηση δεν αποκλείεται η ίδια ακτοπλοϊκή εταιρεία, εν προκειμένω η Blue Star Ferries, ή οποιαδήποτε άλλη να το ξανασκεφτεί. Κάτι δύσκολα θα συμβεί, αφού ή ίδια η ζωή, δεκαετίες τώρα –και μάλιστα σε εποχές χωρίς οικονομική και υγειονομική κρίση-, έχει αποδείξει ότι οι ακτοπλοϊκές γραμμές από τη Θεσσαλονίκη είναι ασύμφορες. Αυτό που λέμε αντιεμπορικές. Ίδωμεν…
•Εξαιρετικά θετική εντύπωση έκανε στον επιχειρηματικό κόσμο η πρωτοβουλία του ΑΠΘ να προτείνει στον ΣΕΒΕ –ο ΣΒΕ δεν απάντησε ακόμη- τη δημιουργία στη Θεσσαλονίκη «Κέντρου Προηγμένου Χαρακτηρισμού Υλικών (ΚεΠΧαΥ)» με στόχο την έκδοση βιομηχανικών πιστοποιητικών ποιότητας σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα, που πρωτίστως θα καλύπτει τις ανάγκες των εγχώριων μεταποιητικών επιχειρήσεων. Πρόκειται για μια συνεργασία win-win, όπως λένε οι άνθρωποι της αγοράς. Η δημιουργία σοβαρών και τεχνολογικά προηγμένων υποδομών προφανώς απαιτεί αφενός την εμπλοκή των πανεπιστημίων, που διαθέτουν τη γνώση και χρειάζεται να επενδύσουν στην εφαρμοσμένη έρευνα, και του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος χρειάζεται τις υπηρεσίες αυτές και μπορεί να τις πληρώσει. Κάποιοι λένε ότι η συγκυρία δεν είναι πιο κατάλληλη. Εάν εννοούν το πολιτικό κλίμα, τότε μάλλον ποτέ δεν υπάρξει ευνοϊκή συγκυρία, όπως την εννοούν οι ακαδημαϊκοί μας. Επομένως «τράβα μπρος και μη σε μέλλει».
•Άλλα είναι τα σοβαρά θέματα. Και στην περίπτωση του ΚεΠΧαΥ –όπως και στη δημιουργία κάθε νέας δομής και υποδομής- ένα πρώτο σημαντικό πρόβλημα είναι η αρχική χρηματοδότηση. Η μελέτη προβλέπει από 5 έως 10 εκατ. ευρώ, αλλά για κάτι τέτοιες δράσεις δεν υπάρχουν τα κοινοτικά κονδύλια;
• Ως γνωστόν ένα σημαντικό κομμάτι των εσόδων της ΔΕΘ – Helexpo –σήμερα περί το 10%- προέρχεται από την αξιοποίηση των ακινήτων, δηλαδή από τη μίσθωση των κτηρίων που βρίσκονται στις οδούς Αγγελάκη, 3ης Σεπτεμβρίου και Εγνατίας, αλλά και την παραχώρηση εκθεσιακών και συνεδριακών χώρων σε τρίτους χρήστες. Με την ανακατασκευή του εκθεσιακού κέντρου αυτό το ποσοστό προβλέπεται να αλλάξει εντυπωσιακά, προς τα πάνω φυσικά. Οι υπολογισμοί δείχνουν ότι τα έσοδα από το –ας πούμε- real estate μπορεί να φτάσουν να αντιπροσωπεύουν και το 15% του κύκλου εργασιών της εταιρείας. Καθόλου άσχημα…
• Αναβλήθηκε για δεύτερη φορά η δικαστική διαδικασία για την ένταξη της Ελληνικής Βιομηχανίας Ζάχαρης στην πτωχευτική διαδικασία του άρθρου 106β, λόγω κορωνοϊού. Η ολοκλήρωση της υπόθεσης πηγαίνει –επομένως- κάποιους μήνες πίσω. Ως αποτέλεσμα φέτος είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει καμπάνια ζαχαρότευτλων, τα οποία θα επεξεργαστεί το εργοστάσιο Σερρών και θα προκύψουν ζάχαρη και τα υποπροϊόντα της. Μάλλον για βιοκαύσιμα θα πάνε τα τεύτλα, κάτι που ενδεχομένως να επηρεάσει και τις τιμές τους. Ενδεχομένως…
Πηγή: voria.gr