Πιο ομαλή η κίνηση στους δρόμους τις τελευταίες ημέρες λόγω των νέων μέτρων κατά της πανδημίας
Εντατικούς ελέγχους στους δρόμους για εντοπισμό παραβάσεων προγραμματίζει η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης ενόψει των γιορτών. Μπορεί αυτή την στιγμή η κίνηση στην πόλη να είναι σε μια ομαλοποίηση σε σχέση με τις αρχές του φθινοπώρου, ωστόσο οι δυνάμεις της Δημοτικής Αστυνομίας είναι έτοιμες για να αντιμετωπίσουν την αναμενόμενη αυξημένη κίνηση των επόμενων ημερών.
«Αυτή την στιγμή υπάρχει μια ομαλοποίηση τα κατάστασης σε σχέση με τον Σεπτέμβριο. Τότε μετά από τους καλοκαιρινούς μήνες είχε σημειωθεί ραγδαία αύξηση στην κίνηση των οχημάτων και είχαμε καθημερινά μποτιλιάρισμα. Πλέον είμαστε σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς. Σε αυτό έχουν επηρεάσει και οι εξελίξεις στο κομμάτι της πανδημίας. Με τα νέα μέτρα στην εστίαση και στα εμπορικά καταστήματα, λιγότεροι πολίτες κυκλοφορούν στους δρόμους, υπάρχει μια κάμψη στην κίνηση, και αυτό αποτυπώνεται και στην εικόνα που βλέπουμε στους δρόμους», ανέφερε στο «ΤyposThes» ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας Πέτρος Παπαφίλης.
Παράλληλα πρόσθεσε ότι «στο οδικό σύστημα υπάρχει η τάση της αυτορρύθμισης». Αυτό όπως εξήγησε, σημαίνει ότι «αν πχ ένας οδηγός για να πάει στην δουλειά του πρέπει να περάσει την ίδια ώρα κάθε μέρα από την οδό Βασιλίσσης Όλγας και δει πως έχει μποτιλιάρισμα, τότε θα επιλέξει μελλοντικά ένα εναλλακτικό δρομολόγιο πχ την οδό Δελφών. Αν αυτό πολλαπλασιαστεί επί έναν αριθμό οδηγών που πράξουν αναλόγως τότε αλλάζει το μοτίβο μετακίνησης. Μεταβάλλεται ουσιαστικά η συνολική εικόνα».
Στους δρόμους για ελέγχους
Στο αν μπορούμε να προβλέψουμε πώς θα είναι η κίνηση στις γιορτές ο κ. Παπαφίλης τόνισε πως το μοντέλο κίνησης στην πόλη είναι απρόβλεπτο, όμως υπογράμμισε πως «το σύνολο των διαθέσιμων δυνάμεων της δημοτικής αστυνομίας θα είναι στους δρόμους για συστηματικούς ελέγχους σε θέματα παράνομης στάθμευσης και διευκόλυνση της ομαλής κίνησης στους κεντρικούς οδικούς άξονες». «Αντιλαμβάνεστε πως όσο περισσότερες παραβάσεις έχουμε πχ στο θέμα του παράνομου παρκαρίσματος τόσο δυσκολεύει η ομαλή κίνηση των οχημάτων», συμπλήρωσε.
Πιο συχνή παράβαση το παρκάρισμα χωρίς πληρωμή
Η πιο συχνή παράβαση στο θέμα του παρκαρίσματος είναι σε ποσοστό 35-45% η στάθμευση χωρίς πληρωμή στις λευκές γραμμές (χώρος ελεγχόμενης στάθμευσης), ενώ ακολουθεί η στάθμευση σε θέση μόνιμου κατοίκου που, όπως είπε ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημοτικής Αστυνομίας, κυμαίνεται στο 11-12%. Όλα αυτά φυσικά αναφέρονται στις ώρες που γίνονται περιπολίες, δηλαδή από τις 8 το πρωί έως τις 8 το βράδυ.
Από το ’22 νέα πάρκινγκ
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έχει υπάρξει κάποια αλλαγή το τελευταίο διάστημα στο ζήτημα του πάρκινγκ το οποίο προβληματίζει τόσο τους οδηγούς, όσο και τους αρμόδιους φορείς. Υπενθυμίζεται ότι επτακόσιες εξήντα τέσσερις θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες για τους πολίτες, πρόκειται να διαμορφώσει μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα ο δήμος Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την επίλυση του κυκλοφοριακού και των προβλημάτων που δημιουργεί η έλλειψη πάρκινγκ.
Οι ελεύθεροι χώροι στάθμευσης, όπως προβλέπεται από τη σχετική μελέτη, θα διαμορφωθούν στα ακόλουθα οικόπεδα: Αγίου Δημητρίου – Ελαφονήσου (10 θέσεις), Κων.Καραμανλή – Κερκύρας (20 θέσεις), Κωλέττη – προέκταση (100 θέσεις), Βοσπόρου 64 (8 θέσεις), Λεωτυχίδου – Αλκινόου (26 θέσεις), Μερκουρίου – έναντι 12-14 (60 θέσεις), Μ. Κάλλας – Μέγαρο (96 θέσεις), Μ. Κάλλας – Ποσειδώνιο (190 θέσεις), Μ. Κάλλας – Λασκαράτου 2 (52 θέσεις), Σανταρόζα – Αισώπου (20 θέσεις), Γρ.Λαμπράκη 217 (16 θέσεις), Ολυμπιάδος 59Α (16 θέσεις), Κ. Καραμανλή – Μεταλλινού 12 – 14 (10 θέσεις), Κηφισιά Ο.Τ. Γ131Β (8 θέσεις), Μελενίκου 5 (6 θέσεις), Προφήτη Ηλία 4Α (5 θέσεις), Νέα Ελβετία Ο.Τ. Γ365 (46 θέσεις), Νέα Ελβετία Ο.Τ. Γ130 (48 θέσεις), Μ. Κάλλας 1 (14 θέσεις) και Σόλωνος 97 (13 θέσεις).
Σημειώνεται ότι τα έργα αναμένεται ότι θα υλοποιηθούν μέσα στο 2022.
Πηγή: thestival.gr