Το άδοξο τέλος ενός προχειροσχεδιασμένου ποδηλατόδρομου

Θυμάμαι σαν τώρα τι έγραφα όταν κατασκευάστηκαν οι πρόχειροι ποδηλατόδρομοι από το Δήμο Θεσσαλονίκης στην Κ. Καραμανλή και στη Λ. Νίκης με αφορμή την ειδική νομοθεσία λόγω COVID.

Αφενός ήμουν σίγουρος ότι αυτός της Καραμανλή θα αποδειχθεί μια μεγάλη αποτυχία και αφετέρου ότι η διοίκηση έπρεπε να δείξει μεγαλύτερη τόλμη σε αυτόν της Λ. Νίκης και να τον συνέχιζε στη δεξιά μεριά του οδοστρώματος μέχρι το Ποσειδώνιο.

Πρόσφατα η διοίκηση αποφάσισε να καταργήσει τον ποδηλατόδρομο της Κ. Καραμανλή και να διατηρήσει σε αυτή τη μορφή αυτόν της Λ. Νίκης μέχρι δεν ξέρω και εγώ πότε. Άλλοι λένε μέχρι 31/3 ή μέχρι να ξεκινήσει η κατασκευή του deck (!).

Αυτές οι πρωτοβουλίες παρθήκαν γιατί ήθελε η διοίκηση να δείξει γρήγορο έργο και εκμεταλλεύτηκε το νομικό παράθυρο.

Όμως, εκτός από την προσωρινή νομιμότητα και την κατασπατάληση των χρημάτων για να γίνουν, υπάρχει και ένα βαθύτερο πρόβλημα. Αυτό της υπονόμευσης της πολιτικής υπέρ του ποδηλάτου. Ήταν τόσο πρόχειρος ο τρόπος με τον οποίο επιβλήθηκε ο ποδηλατόδρομος στην Κ. Καραμανλή, όπου λογικά δεν άφησε κανέναν ικανοποιημένο. Ούτε τους ποδηλάτες που δεν το χρησιμοποιούσαν, ούτε τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους που αγανάκτησαν με την αναποτελεσματικότητα της παρέμβασης.

Δεν είναι εύκολο να αγαπήσουν οι Θεσσαλονικείς το ποδήλατο. Έχουν εξάρτηση με το ΙΧ λόγω ανύπαρκτων ΜΜΜ και έχουν και την εμπειρία των λάθος χειρισμών από όλες διαχρονικά τις διοικήσεις.

Αυτά τα προβλήματα ήρθε να απαντήσει ειδική νομοθεσία για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να κατασκευάζονται οι υποδομές που αφορούν στην ασφαλή χρήση του ποδηλάτου.

Καλά θα κάνει η διοίκηση του Δήμου να τις μελετήσει και να σταματήσει να ασκεί πολιτική με «εντέλεσθε». Να διεκδικήσει πόρους από την Περιφέρεια για να μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των προδιαγραφών και να συνεργαστεί με όμορους Δήμους για την παρουσίαση ενός όσο πιο ολοκληρωμένου μητροπολιτικού σχεδίου γίνεται για την ασφαλή προώθηση του ποδηλάτου. Αυτό απαιτεί χρόνο, αλλά η αλήθεια είναι ότι χρόνος για αυτή τη διοίκηση δεν υπάρχει. Και ο νοών νοείτο.

*Ο Γιώργος Δημαρέλος είναι πολιτικός μηχανικός και συγκοινωνιολόγος, πρώην αντιδήμαρχος του Δήμου Θεσσαλονίκης. O ποδηλατόδρομος της Κ. Καραμανλή που σχεδιάστηκε με πρόχειρο τρόπο σταματά τη λειτουργία του. 

Πηγή: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial