Άμεση συνδρομή βοήθειας σε κάθε περίπτωση επείγουσας ανάγκης εξασφαλίζεται σε φοιτητές, καθηγητές και προσωπικό του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), με την ενεργοποίηση της λειτουργίας «Panic Button» της υπηρεσίας «Campus Safety», που αναπτύχθηκε από το Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ιδρύματος (ΚΗΔ-ΑΠΘ).
Ένα άγγιγμα στην εφαρμογή, στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου οποιουδήποτε μέλους της πανεπιστημιακής κοινότητας κινείται στο campus και αναγνωρίζει κάποια απειλή ασφάλειας ή κίνδυνο για την υγεία του, θα είναι αρκετό για την άμεση κινητοποίηση της υπηρεσίας ασφάλειας του ΑΠΘ και την αντιμετώπιση του περιστατικού.
Η υπηρεσία θα είναι εντός των ημερών διαθέσιμη στην πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ και άμεσα προσβάσιμη με την εγκατάσταση της σχετικής εφαρμογής (app) για φορητές έξυπνες συσκευές (κινητά και tablets), μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες διανομής εφαρμογών. Πατώντας το κουμπί συναγερμού, οι χρήστες θα κοινοποιούν μέσω της λειτουργίας γεωγραφικού εντοπισμού GPS τη θέση τους, ώστε να σπεύδει άμεσα βοήθεια στο σημείο του συμβάντος. Πρόκειται για πρωτοποριακή υπηρεσία για τα ελληνικά δεδομένα, που εφαρμόζεται σε μεγάλα πανεπιστήμια της Ευρώπης, των ΗΠΑ και του Καναδά.
Στην πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και σε σχετικό υπόμνημα που τού κατέθεσε τον περασμένο Σεπτέμβριο, στο πλαίσιο της ΔΕΘ, ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθηγητής Νίκος Παπαϊωάννου παρουσίασε την καινοτόμο εφαρμογή «Panic Button», που στόχο έχει την εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας σε όσους κινούνται στους χώρους των πανεπιστημίων. Για τον λόγο αυτό μάλιστα γνωστοποίησε την πρόθεση του ΑΠΘ να παρέχει την τεχνογνωσία του για την ανάπτυξη της εφαρμογής, σε όποια άλλα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας επιθυμούν να την προσφέρουν στα μέλη τους.
«Στόχος η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας»
«Από την αρχή του ακαδημαϊκού έτους 2019-20 θέσαμε ως απόλυτη προτεραιότητα σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας μέσα στο campus του ΑΠΘ, που είχε λάβει διαστάσεις ανεξέλεγκτης δράσης κάθε λογής εγκληματικών στοιχείων», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ, παραπέμποντας σε έρευνα του ΠΑΜΑΚ για τα περιστατικά βίας και ανομίας στα ΑΕΙ της χώρας την περίοδο 2011-17, η οποία «έδινε στο ΑΠΘ τη θλιβερή πρωτιά με 113 στο σύνολο 358 καταγεγραμμένων συμβάντων σε όλη τη χώρα, που περιλάμβαναν εμπρησμούς, ένοπλες ληστείες, διαρρήξεις, ξυλοδαρμούς, διακίνηση ναρκωτικών, βιασμό».
«Η εκδίωξη των παραβατικών στοιχείων δε θα μπορούσε να γίνει χωρίς τη συνδρομή των δημόσιων αρχών, οι οποίες ασκούν όλες τις κατά νόμο αρμοδιότητές τους στο campus, ως αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής επικράτειας. Είναι μια μάχη που δίνεται και θα δίνεται καθημερινά, όταν για πολλά χρόνια, το campus του ΑΠΘ λόγω της μεγάλης του έκτασης, των πολλών του εισόδων, των πολλών κτιρίων είχε γίνει καταφύγιο για διακινητές, ληστές, βιαστές. Έτσι αφού επανασχεδιάστηκε ο τρόπος λειτουργίας και η διάταξη της υπηρεσίας ασφαλείας και έγιναν πρακτικές παρεμβάσεις, όπως το κλείδωμα των εισόδων κτιρίων και του campus το βράδυ, το κλάδεμα θάμνων, ολοκληρωμένα έργα φωταγώγησης, σήμερα τις όποιες νέες απόπειρες εγκληματικής δράσης εντός του ΑΠΘ τις αντιμετωπίζουμε εν τη γενέσει», επισήμανε ο κ. Παπαϊωάννου.
Στο πλαίσιο αυτό, εξήγησε πως «το panic button είναι ένα εργαλείο που εκτιμούμε πως θα συνεισφέρει σημαντικά στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας των μελών μας, τόσο μέσα από την πρόληψη της τέλεσης αδικημάτων με την άμεση κινητοποίηση της υπηρεσίας ασφάλειας, όσο και με την δυνατότητα άμεσου εντοπισμού εκείνων που αποπειρώνται να διαπράξουν κάποιο αδίκημα».
Η χρησιμότητα του panic button, όπως διευκρίνισε ο πρύτανης του ΑΠΘ, δεν περιορίζεται στην αντιμετώπιση των απειλών ασφάλειας των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας από παραβατικά στοιχεία, καθώς «με την ενεργοποίηση του αντίστοιχα θα κινητοποιούνται οι υπηρεσίες του πανεπιστημίου σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών, πυρκαγιών, ανάγκης εξυπηρέτησης ΑμεΑ, αλλά και σε έκτακτα ιατρικά περιστατικά».
«Το πανεπιστήμιο οφείλει να επιστρέφει στην κοινωνία τη γνώση και καινοτομία που παράγεται στα εργαστήρια του, όπως και να ανταποδίδει στα μέλη του για την προσφορά τους, τα οφέλη των τεχνολογιών που μετουσιώνονται σε υπηρεσίες. Αυτός είναι ο ρόλος μας, το καθήκον μας», κατέληξε ο κ. Παπαϊωάννου, εκφράζοντας ευχαριστίες στα μέλη του Αριστοτελείου που συνέβαλαν στην υλοποίηση της υπηρεσίας.
Πηγή: thesstoday.gr