Κρεοπώλες ετοιμάζονται για παραγγελίες πελατών – Πάνω από… 1 εκατομμύριο σουβλάκια στις ψησταριές της εστίασης και στις ψησταριές των σπιτιών
Πυρετωδώς έχουν αρχίσει οι προετοιμασίες για την Τσικνοπέμπτη, μέρα κατά την οποία οι περισσότεροι καταναλώνουν κρέας. Εστιατόρια, ταβέρνες και σουβλατζίδικα έχουν ήδη κάνει παραγγελίες για την αυξημένη πελατεία που αναμένεται, ενώ στο παιχνίδι μπαίνουν και τα καφέ / μπαρ που θα στήσουν ψησταριές.
Παράλληλα κάποιοι προτιμούν να το τσικνίσουν στο σπίτι είτε με την οικογένειά τους ή με λίγους φίλους, οπότε θα προμηθευτούν κρεατικά τις επόμενες ημέρες.
«Οι παραγγελίες έχουν αρχίσει. Όσοι θα έχουν πχ φίλους στο σπίτι ή στην αυλή, και φυσικά όσοι έχουν καταστήματα, φροντίζουν νωρίτερα για να προμηθευτούν ποσότητες κρέατος. Όμως μην ξεχνάμε πως πρόκειται για εργάσιμη ημέρα. Οι πιο πολλοί καταναλωτές συνήθως αποφασίζουν την τελευταία στιγμή. Πιστεύουμε πως η πελατεία θα αυξηθεί από το απόγευμα της Τετάρτης και μέχρι το πρωί της Πέμπτης», ανέφερε στο «ΤyposThes» ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Θεσσαλονίκης κ. Νίκος Μπαλαμπανίδης.
«Βασιλιάς» της ημέρας το σουβλάκι!
Όσο για το ποια κρέατα προτιμούν οι πελάτες, τόνισε πως «το χοιρινό σουβλάκι έχει σίγουρα την τιμητική του! Μετά ακολουθούν η χοιρινή πανσέτα, ενώ όσοι προσέχουν την σιλουέτα τους θα προτιμήσουν το κοτόπουλο σουβλάκι ή το φιλέτο κοτόπουλο. Από την άλλη οι πιο μερακλήδες θα πάνε για παϊδάκια, προβατίνα ή αρνί».
Ο ίδιος σημείωσε πως την φετινή Τσικνοπέμπτη «αναμένεται μεγαλύτερη κίνηση, καθώς έχουμε άρση των περιοριστικών μέτρων, και επιτρέπονται πλέον οι όρθιοι. Επίσης ο κόσμος έχει ανάγκη να βγει έξω για να ξεσκάσει λίγο. Έχει κουραστεί αυτά τα δύο χρόνια με την πανδημία. Αλλά και εμείς ως κλάδος περιμένουμε αυτή την αύξηση στην πελατεία. Τον Γενάρη η κίνηση έπεσε λόγω και της εξέλιξης της πανδημίας, ενώ υπήρξε και αυξημένο κόστος στην ενέργεια που σίγουρα επηρέασε όλους μας. Και τους πελάτες που έχουν λιγότερο διαθέσιμο εισόδημα, αλλά και εμάς που αυξάνονται τα έξοδά μας. Παράλληλα ο Φεβρουάριος μέχρι στιγμής πάει δειλά δειλά. Και ο καλός καιρός όσο να ‘ναι δεν προδιαθέτει πολλούς να βάλουν πχ κατσαρόλα και να μαγειρέψουν. Θα βολευτούν με ένα σάντουιτς, και θα προτιμήσουν να πάνε για καφέ ή μια βόλτα. Ευελπιστούμε την Τσικνοπέμπτη να αυξηθεί η πελατειακή κίνηση».
Τιμές σταθερές σε γενικές γραμμές
Εστιάζοντας στο κομμάτι του κόστους συμπλήρωσε πως «παρά το γεγονός πως υπάρχει αύξηση στους λογαριασμούς για ρεύμα, αέριο, πετρέλαιο, οι επιχειρηματίες του κλάδου των κρεοπωλών δεν ανέβασαν τις τιμές τους. «Υπήρξε μόνο άνοδος κατά 10% στο μοσχάρι και αυτό έγινε επειδή έχει ανεβεί και η τιμή αγοράς του. Κατά τα άλλα στα παραδοσιακά και συνοικιακά κρεοπωλεία του σωματείου μας δεν υπήρξαν αλλαγές στις τιμές. Τις έχουμε απορροφήσει και δεν τις μετακυλήσαμε στους πελάτες. Ενδεικτικά θα αναφέρω πως στο χοιρινό από το 2007 οι τιμές παραμένουν σταθερές».
Σχετικά με το τσίκνισμα ο κ Μπαλαμπανίδης ανέφερε πως ο κόσμος είτε θα πάει σε καφέ / μπαρ που θα βάλουν υπαίθριες κυρίως ψησταριές για να το Τσικνίσουν ή θα πάει σε ταβέρνες , εστιατόρια και σουβλατζίδικα που θα υπάρχουν πολλές ποσότητες και επιλογές κρεατικών.
Όσο για το πόσα σουβλάκια αναμένεται να μπουν στη… φωτιά την Τσικνοπέμπτη μάς είπε πως αυτό είναι ένας αριθμός που δύσκολα μπορούμε να ξέρουμε. Ωστόσο σχολίασε ότι «αν πχ έχουμε 900 κρεοπωλεία στη Θεσσαλονίκη και το καθένα πχ δώσει από 1500 σουβλάκια μπορούμε να δούμε πως ένας ενδεχόμενος αριθμός είναι το 1.350.000!».
Πηγή: typosthes.gr