Διερευνητική μελέτη στη γέφυρα Αξιού. Παραδίδεται πριν το Πάσχα η γέφυρα Κορινού. Άλλα δυο χρόνια για τη νέα γέφυρα Αλιάκμονα. Παραδόθηκε στα Τέμπη.
Τρεις κομβικές γέφυρες στον αυτοκινητόδρομο Θεσσαλονίκης – Αθηνών βρίσκονται υπό ανακατασκευή, έπειτα από πολλά χρόνια, προκειμένου να «ανανεωθούν» και να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα φθορών, που αντιμετωπίζουν, ώστε να μην υφίστανται ζητήματα οδικής ασφάλειας.
Η «Εγνατία Οδός ΑΕ» έχει αναλάβει τη γέφυρα του Αξιού και η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» τις γέφυρες Αλιάκμονα και Κορινού. Στο μεταξύ σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία η ολοκληρωμένη και ανανεωμένη γέφυρα της Λάρισας, στα Τέμπη.
Σήμερα όποιος μετακινείται από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα και αντίθετα συναντά τρία μεγάλα εργοτάξια, εντός των ορίων της Κεντρικής Μακεδονίας (Θεσσαλονίκη και Πιερία), που εκτρέπουν ή περιορίζουν τις λωρίδες κυκλοφορίας στην περιοχή των τριών γεφυρών. Η πανδημία του κορωνοϊού και η περιορισμένη κυκλοφορία έδωσαν την ευκαιρία στους αρμόδιους να εκτελέσουν με μεγαλύτερη άνεση μια σειρά από εργασίες, προκειμένου να αποκαταστήσουν ζητήματα ασφάλειας των γεφυρών, όπως άλλωστε και εργασίες ασφαλτόστρωσης και αποκατάστασης των στηθαίων ασφαλείας στον αυτοκινητόδρομο.
Οι «βαριές» εργασίες όμως αφορούν στις τρεις γέφυρες.
Στη γέφυρα Αξιού, η «Εγνατία Οδός ΑΕ», όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, γίνονται σήμερα διερευνητικές μελέτες που αφορούν στην κατάστασή της. Εκεί οι λωρίδες κυκλοφορίας έχουν περιοριστεί, καθώς μέρος τους καταλαμβάνει το εργοτάξιο. Οι έλεγχοι αφορούν σε μια σειρά από ζητήματα φθοράς, όπως η ανάγκη ενίσχυσης των δοκαριών, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα οξείδωσης. Σύμφωνα με τον κ. Κουτσούκο, «σήμερα είμαστε στη φάση της διερευνητικής μελέτης, προκειμένου να εντοπιστούν τα προβλήματα στη γέφυρα και αμέσως μετά να αποκατασταθούν. Θεωρούμε ότι τον επόμενο χρόνο θα είμαστε σε θέση να ολοκληρώσουμε τις παρεμβάσεις μας και να αποδώσουμε μια πιο ασφαλή και καλύτερη γέφυρα στους πολίτες».
Στη γέφυρα του Αλιάκμονα η αναβάθμιση, που ήδη υλοποιείται, είναι ριζική καθώς ξηλώνονται ήδη τα πάντα και μένουν μόνο τα βάθρα. Σύμφωνα με τους μελετητές πρόκειται ουσιαστικά για νέα γέφυρα, καθώς θα διατηρηθούν μόνον ορισμένα βάθρα και η υπόλοιπη θα ανακατασκευαστεί. Οι εργασίες στη γέφυρα του Αλιάκμονα έχουν αρχίσει εδώ και τρεις μήνες και η διάρκειά τους είναι περίπου δύο χρόνια, διότι η συνολική ανακατασκευή αφορά σε μια γέφυρα που ξεπερνά σε μήκος τα 500 μέτρα.
Πολύ νωρίτερα και μάλιστα πριν από το Πάσχα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις που είναι σε εξέλιξη στη γέφυρα του Κορινού. Η συγκεκριμένη γέφυρα αντιμετωπίζει μεταξύ άλλων και στατικό πρόβλημα. Και εκεί εκτός από τις ενισχύσεις απαιτήθηκαν «βαριές» εργασίες κατασκευαστικές και πολλά ξηλώματα, όμως το εργοτάξιο έχει προχωρήσει πολύ και σε δυο μήνες αναμένεται η απόδοσή της στην κυκλοφορία.
Το πρόβλημα με τις γέφυρες σε αυτοκινητοδρόμους και εθνικές οδούς είναι πλέον διαγνωσμένο και οι αρμόδιοι φορείς προγραμματίζουν βελτιωτικές ή και κατασκευαστικές επεμβάσεις, αφού πρώτα γίνεται μια εκτεταμένη διερεύνηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει καθεμιά. Άλλωστε οι περισσότερες γέφυρες είναι κατασκευασμένες εδώ και πολλές δεκαετίες…
Όπως υπογραμμίζει ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, «τα προβλήματα των γεφυρών είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει πολύ σοβαρά τον τεχνικό κόσμο, αφού πλέον οι περισσότερες έχουν κατασκευαστεί στις δεκαετίες του 1970 και του 1980 και λογικά εμφανίζουν φθορές. Παλαιότερα υπήρχε ένα κενό με τις επιθεωρήσεις, προκειμένου να εντοπίζονται εγκαίρως τα προβλήματα σε κάθε γέφυρα και να προγραμματίζεται η αποκατάστασή τους. Οι σοβαρές επιθεωρήσεις είναι το κλειδί για να διατηρήσουμε ένα υψηλό επίπεδο ασφάλειας στις γέφυρες. Πλέον γίνονται τακτικές επιθεωρήσεις ανά πενταετία για τα πολύ σοβαρά ζητήματα και ετήσιες για τις πιο “ελαφρές” επεμβάσεις που απαιτούνται. Υπάρχει ένα θέμα ενισχύσεων, το οποίο αποκαθίσταται στις τρεις γέφυρες (Αξιού, Αλιάκμονα και Κορινού), ενώ έχει ήδη αποκατασταθεί στα Τέμπη. Ένα μείζον ζήτημα στις γέφυρες είναι τα προβλήματα οξείδωσης στα δοκάρια. Με την πάροδο των ετών οι περισσότερες γέφυρες συσσώρευσαν τέτοιου είδους ζητήματα, λόγω του ανεπαρκούς δικτύου αποχέτευσης των ομβρίων υδάτων. Πλέον με το ετήσιο και το πενταετές πρόγραμμα επιθεωρήσεων τα προβλήματα εντοπίζονται, προγραμματίζονται οι εργασίες αποκατάστασης και υλοποιούνται σταδιακά και με ιεράρχηση».
Πηγή: voria.gr