Οι εργασίες αναβάθμισης στα 12,5 χλμ. και κατασκευής της νέας χάραξης 3 χλμ. εξελίσσονται με αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς.
Στους πρώτους μήνες του 2023 προγραμματίζει να παραδώσει στην κυκλοφορία ολοκληρωμένο τον άξονα Θέρμη – Γαλάτιστα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ένα έργο, που ταλαιπωρεί Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική από το 2013.
Μέχρι σήμερα το υπουργείο έχει δείξει συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα, δεδομένου ότι ο διαγωνισμός έγινε, όπως είχε εξαγγελθεί, το 2020 και πλέον τα συνεργεία δουλεύουν χωρίς ζητήματα τις παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί τους τελευταίους οχτώ μήνες.
Ο άξονας στο σύνολό του (Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος) έχει μήκος 24 χλμ. Η αναβάθμιση που πραγματοποιείται σήμερα αφορά στα εναπομείναντα 12,5 χιλιόμετρα από τη Θέρμη μέχρι τη Γαλάτιστα, με κομβική την κατασκευή νέου δρόμου μήκους 3 χλμ. (νέα χάραξη Αγία Αναστασία – κόμβος για Πολύγυρο).
Η εργολαβία περιλαμβάνει παρεμβάσεις πλήρους αναμόρφωσης οχτώ ισόπεδων κόμβων, αναβάθμιση και ανακατασκευή των κάθετων οδών, κατασκευή υπόγειου αγωγού ομβρίων υδάτων στη Νέα Ραιδεστό και παραλλαγή του δικτύου ύδρευσης στα Βασιλικά, όπως αναφέρει σε σχετικό του σημείωμα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, ο οποίος έχει επισκεφτεί τουλάχιστον δυο φορές το έργο, προκειμένου να το επιθεωρήσει.
Ο δρόμος εξυπηρετεί αυξημένο αριθμό μετακινήσεων σε όλη τη διάρκεια του έτους, με την κορύφωση να είναι τα καλοκαίρια, δεδομένου ότι αποτελεί την πιο σύντομη (χιλιομετρικά) οδό πρόσβασης στη Βόρεια Χαλκιδική, τη Σιθωνία και το Άγιον Όρος.
Τα προβλήματα είναι αναγνωρισμένα εδώ και πολλά χρόνια. Πέρα από τις χαμηλές ταχύτητες λόγων αυξημένης κίνησης, πέρα από τα εμπόδια στις μεταφορές, πέρα από τα ελλιπή γεωμετρικά χαρακτηριστικά και πέρα από τα πολλά επικίνδυνα σημεία, υπάρχει το μεγάλο πρόβλημα στις στροφές και τη μικρή γέφυρα (περιοχή Πανικόβη, μετά την Αγία Αναστασία), που είναι όλα αυτά τα χρόνια και το μεγάλο «αγκάθι». Αρκεί κάποιος να αναλογιστεί ότι τόσο το συγκεκριμένο τμήμα, όσο και άλλα του δρόμου έχουν κατασκευαστεί το 1916.
Στις σημαντικές παρεμβάσεις περιλαμβάνονται οι ανακατασκευές των κόμβων Λακκιάς και Περιστεράς και οι δραστικές βελτιώσεις στο τμήμα Λακκιά – Βασιλικά.
Ο σχεδιασμός όμως πηγαίνει και μετά το 2023, καθώς βούληση των αρμοδίων είναι να κατασκευαστεί και σύνδεση του άξονα με την περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης, με την κατασκευή νέου δρόμου, που όμως πρώτα πρέπει να αποκτήσει μελετητική ωριμότητα και χρηματοδότηση.
Πηγή: voria.gr