Φαρμάκι… η βενζίνη στη Θεσσαλονίκη – Που οφείλεται η εκτόξευση της τιμής

Τι λένε οι πρατηριούχοι για την αύξηση στην τιμή των υγρών καυσίμων στις αντλίες. Από αρχές του 2021 οι τιμές αυξάνονται διαρκώς κι η τάση συνεχίζεται

Στα 1,525 ευρώ το λίτρο κυμαίνεται τις τελευταίες μέρες η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα πρατήρια υγρών καυσίμων του νομού Θεσσαλονίκης. Η τιμή βαίνει διαρκώς αυξανόμενη από την αρχή του 2021, ενώ βάσει της κίνησης των διεθνών τιμών και σήμερα οι αυξήσεις θα συνεχιστούν…

Οι καταναλωτές βλέπουν πλέον την τιμή της βενζίνης (και των άλλων καυσίμων) να εκτοξεύονται στα ύψη, σε μια περίοδο που τα οικονομικά των περισσότερων είναι περιορισμένα.

Είναι χαρακτηριστικό όμως ότι αφενός η διεθνής τιμή αυξάνεται εδώ και ένα εξάμηνο, αφετέρου και η διυλιστηριακή τιμή στη χώρα μας ακολουθεί τον ίδιο δρόμο. Αποτέλεσμα είναι η αύξηση να φτάνει στην αντλία και στους καταναλωτές.

Για να έχουν οι πολίτες μια εικόνα, η διεθνής τιμή από τα 45 δολάρια το βαρέλι τον προηγούμενο Σεπτέμβριο έφτασε στα 67 σήμερα…

Μάλιστα, οι πρατηριούχοι επισημαίνουν ότι η αύξηση πέρασε στην τελική τιμή με μεγάλη καθυστέρηση και ότι λογικά οι τιμές θα έπρεπε να έχουν αυξηθεί εδώ και πολύ καιρό, πλην όμως συγκρατήθηκαν λόγω των αποθεμάτων που υπήρχαν με χαμηλότερες τιμές στα πρατήρια. Πλέον όμως περαιτέρω συγκράτηση δεν μπορεί να υπάρξει.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης, Θεμιστοκλής Κιουρτζής, επισήμανε στη Voria.gr ότι «οι τιμές αυξήθηκαν κατά πολύ στα διυλιστήρια από το Δεκέμβριο και οι καταναλωτές βλέπουν ετεροχρονισμένα τις αυξήσεις στην αντλία. Κανονικά θα έπρεπε να έχουμε ανεβάσει τις τιμές στα πρατήρια πριν από ενάμιση μήνα, όμως υπήρξε συγκράτηση. Οι καταναλωτές θα πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μπορούμε να πουλάμε φτηνότερα από όσο αγοράζουμε… Η διεθνής τιμή αυξήθηκε και συνεχίζει να αυξάνεται. Οι τιμές που αγοράζουμε από τα διυλιστήρια αυξήθηκαν. Η αύξηση στο πρατήριο ήρθε ετεροχρονισμένα. Κι αυτό επειδή η αγορά των υγρών καυσίμων είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και όλοι οι πρατηριούχοι προσπαθούν να διατηρήσουν τις τιμές στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο με τη διαχείριση των αποθεμάτων. Αυτό που λέμε εμείς στους πολίτες είναι ότι η αύξηση στην τιμή γίνεται ετεροχρονισμένα και μάλιστα με μεγαλύτερη καθυστέρηση από τη μείωση των τιμών, αναλόγως πάντα της διεθνούς τιμής και της τιμής αγοράς από το διυλιστήριο».

Παρατηρώντας την κίνηση της διεθνούς τιμής, ο κ. Κιουρτζής, θεωρεί πως και το επόμενο διάστημα δεν προβλέπεται μείωση των τιμών, αντιθέτως οι διυλιστηριακές τιμές και αύριο θα αυξηθούν περαιτέρω.

Ενδεικτική είναι η διαφορά της μέσης τιμής αγοράς της αμόλυβδης βενζίνης 95 οκτανίων των ΕΛΠΕ από τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών, με τη μέση τιμή πώλησής της στα πρατήρια.

Από τις 25 Φεβρουαρίου μέχρι και σήμερα η μέση τιμή της βενζίνης στο διυλιστήριο είναι 1,43 ευρώ το λίτρο και η μέση τιμή στο πρατήριο από τις 26 Φεβρουαρίου μέχρι σήμερα είναι 1,525 ευρώ το λίτρο, ακολουθώντας πιστά τη διακύμανση της τιμής αγοράς από το διυλιστήριο.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial