Στις ευνοημένες από την πανδημία επιχειρήσεις φαίνεται να συγκαταλέγονται τα pet shops. Την περασμένη εβδομάδα, μια ακόμη εταιρεία με προϊόντα για κατοικίδια που “άνθισε” κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ανέφερε ότι απέκτησε εκατομμύρια νέους πελάτες κατά το τελευταίο έτος- οι περισσότεροι από τους οποίους πιστεύει οτι θα παραμείνουν.

Η Petco, γνωστή Αμερικάνικη αλυσίδα pet shop, επωφελήθηκε από το “pet boom” που συνέβη κατά τη διάρκεια της πανδημίας και των lockdowns, όταν περισσότερα από τρία εκατομμύρια νέα κατοικίδια αγοράστηκαν ή υιοθετήθηκαν .

«Έκαναν την παραμονή στο σπίτι πιο πολύτιμη και πρόσφεραν μία αγκαλιά », ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Petco Ron Coughlin.

Ωστόσο, η τάση αυτή δε φανερώνει μόνο το πώς οι Αμερικανοί χειρίστηκαν τα συναισθήματά τους το περασμένο έτος. Αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με το πώς οι μήνες διαβίωσης και εργασίας στο σπίτι δημιούργησαν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες σε απίθανα μέρη. Η ιδιοκτησία κατοικίδιων ζώων αποτελεί οικονομικό βαρόμετρο για τις Η.Π.Α. Η έκρηξη κουταβιών είναι κάτι περισσότερο από αξιολάτρευτο. Αντικατοπτρίζει το πώς θέλουμε να εργαζόμαστε και να ζούμε σε έναν μετα-πανδημικό κόσμο.

Ο κος Coughlin βλέπει το μέλλον της εταιρίας του να προμηνύεται πολύ καλό, όχι μόνο επειδή η βιομηχανία κατοικίδιων μπορεί να βασίζεται σε πολλά ακόμη χρόνια καταναλωτικών δαπανών για τρόφιμα, παιχνίδια και άλλα είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και γιατί οι τάσεις στις πωλήσεις σπιτιών και οι αλλαγές στην εργασιακή ζωή φαίνεται να ευνοούν την επιχείρησή του.

Οι τιμές πώλησης σπιτιών σε προάστια ξεπέρασαν τις αντίστοιχες στις πόλεις των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας κι αυτός είναι βασικός λόγος για τον οποίο ο κ. Coughlin λέει ότι η Petco, η Chewy και άλλες εταιρείες που είναι προσανατολισμένες προς τα κατοικίδια βλέπουν τα έσοδα να αυξάνονται. «Περισσότεροι Αμερικανοί αναζητούν σπίτια με περισσότερο χώρο», ανέφερε η αναλύτρια της Bank of America Elizabeth Suzuki την περασμένη εβδομάδα σε μια έκθεση που αναβάθμισε τη μετοχή Petco, λέγοντας ότι η τάση των ακινήτων θα επέτρεπε «θετική ανάπτυξη το 2021″. (Σε μια απλή εξίσωση του κ. Coughlin, «προάστια» ισούται με «μεγαλύτερες αυλές» ισούται με «μεγαλύτερα σκυλιά» ισούται με «περισσότερες σκυλοτροφές που πωλούνται».)

Τα έσοδα για το 2020 αυξήθηκαν κατά 11% στην Petco, η οποία προσέθεσε ένα εκατομμύριο νέους πελάτες σε κάθε ένα από τα δύο τελευταία τρίμηνα του έτους, ανεβάζοντας το σύνολο της εταιρείας σε περισσότερα από 20 εκατομμύρια δολάρια.

Τα κουτάβια είναι ένα είδος επένδυσης που συνδυάζει τόσο αγορές online όσο και με φυσική παρουσία. Οι ιδιοκτήτες κατοικίδιων επισκέπτονται έναν κτηνίατρο ή ένα κατάστημα, όπως η Petco, για εμβολιασμούς, αλλά πολλές αγορές ειδικά όταν περιλαμβάνουν πολλά είδη, μπορούν να παραγγελθούν στο διαδίκτυο και να παραδοθούν στην πόρτα τους.

Επιπλέον, υπάρχει ίσως η μεγαλύτερη οικονομική συνέπεια του Covid-19: μείωση των γεννήσεων σε πολλές προηγμένες οικονομίες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ. Στα τέλη του περασμένου έτους, το ίδρυμα Brookings υπολόγισε ότι υπήρχαν τουλάχιστον 300.000 λιγότερες γεννήσεις το 2020 από ό, τι το 2019, καθώς τα νέα ζευγάρια ανέβαλαν τα πλάνα τους για παιδιά λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας αλλά και των κινδύνων της δημόσιας υγείας.

Οι νέοι μπορεί να μην κάνουν πολλά παιδιά, αλλά αποκτούν σκύλους, γάτες και σαύρες, και έτσι κάποια από τα διαθέσιμα budget που θα προορίζονταν για παιδικά παπούτσια πηγαίνουν πλέον σε δερμάτινα κολάρα και φανταχτερά λουριά.

Ο κ. Cullings παίρνοντας υπόψη του τα τελευταία στατιστικά, έχει λανσάρει μια πολυτελή σειρά προϊόντων κατοικίδιων ζώων που έχουν σχεδιαστεί για εκείνους τους πελάτες που τείνουν να υποκαθιστούν το παιδί με ένα κατοικίδιο, έως ότου τελικά εκείνο έρθει. Η μάρκα, η οποία περιλαμβάνει puffer μπουφάν και hoodies, ονομάζεται Reddy.

Τίθεται βέβαια το ερώτημα του τι συμβαίνει όταν όλοι αυτοί οι νέοι ιδιοκτήτες εγκαταλείψουν το σπίτι για πρώτη φορά μετά από μήνες. Η Τράπεζα Citigroup ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα επιτρέψει στους περισσότερους υπαλλήλους να εργάζονται από το σπίτι τουλάχιστον ένα μέρος του χρόνου ακόμα και μετά τη λήξη της πανδημίας.

Κατά την τελευταία δεκαετία οι χώροι εργασίας μεταμορφώθηκαν σε χώρους που μοιάζουν με πανεπιστημιούπολη, διαθέτοντας τοίχους αναρρίχησης και τραπέζια πινγκ πονγκ. Το επόμενο βήμα ίσως είναι γραφεία με περισσότερη ευελιξία για τους εργαζόμενους, είτε πρόκειται για επιτόπια φροντίδα παιδιών, ή σκύλους στο γραφείο.

Ο κ. Coughlin προσδιορίζει ήδη μια άλλη επιχειρηματική ευκαιρία για όταν επιστρέψουμε στο γραφείο μετά από περισσότερο από ένα χρόνο με τα νέα μας κατοικίδια. Η Petco έχει εντείνει τις προσπάθειές της να συνεργαστεί με εταιρείες για τρόπους μετατροπής των γραφείων τους σε πιο pet friendly περιβάλλοντα.

Πάντως το πιο πιθανό είναι οτι τους επόμενους μήνες οι ψυχολόγοι που ειδικεύονται στο άγχος του χωρισμού – για τους ιδιοκτήτες όσο και τα κατοικίδια ζώα τους, θα κάνουν “χρυσές” δουλειές.

ΠΗΓΗ: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial