ΟΑΣΘ: Απολύμανση των αστικών λεωφορείων με υπεριώδη ακτινοβολία

Η διοίκηση επέλεξε να προχωρήσει σε πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος απολύμανσης λεωφορείων με τη μέθοδο της εκπομπής υπεριώδους ακτινοβολίας.

Σταδιακή αύξηση της επιβατικής κίνησης αναμένει ο ΟΑΣΘ εξ αιτίας της επικείμενης αύξησης της κινητικότητας, λόγω της επανεκκίνησης του λιανεμπορίου, αλλά προσεχώς και άλλων οικονομικών δραστηριοτήτων καθώς και των σχολείων. Η εκτίμηση αυτή έχει θέσει σε εγρήγορση των Οργανισμό ο οποίος, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Γιώργο Σκόδρα, λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να αντιμετωπίσει με επάρκεια και με ασφάλεια την αναμενόμενη αύξηση του αριθμού των επιβατών.

Στο πλαίσιο αυτό, πέρα από τον διαθέσιμο αριθμό των λεωφορείων τα οποία, στις γραμμές του πολεοδομικού συγκροτήματος υπερβαίνουν σταθερά πλέον, σύμφωνα με τον κ. Σκόδρα τα 420 με 430, λαμβάνονται και κάποια άλλα μέτρα για την όσο το δυνατόν ασφαλέστερη μετακίνηση των επιβατών και τον περιορισμό του κινδύνου της περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού. Ένα από τα πρώτα μέτρα τα οποία εφαρμόστηκαν για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η καθημερινή απολύμανση των λεωφορείων, με τη μέθοδο ψεκασμού με υγρή απολυμαντική ουσία. Μάλιστα η απολύμανση γίνεται μετά το πέρας των δρομολογίων, κατά τη διάρκεια της διανυκτέρευσής τους στα αμαξοστάσια ώστε να παρέλθει ο απαιτούμενος χρόνος έως ότου βγουν ξανά σε κυκλοφορία τις πρωινές ώρες.

Εδώ και λίγες ημέρες, παράλληλα, με την βραδινή απολύμανση, ο ΟΑΣΘ υλοποιεί πιλοτικά και ένα ακόμη πρόγραμμα απολυμάνσεων οι οποίες γίνονται στο ενδιάμεσο των δρομολογίων. “Απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό είναι η διαδικασία να ολοκληρώνεται σε σύντομο χρονικό διάστημα και το λεωφορείο να δρομολογείται αμέσως προκειμένου να μην επηρεάζεται η εξυπηρέτηση, αλλά ούτε και να υπάρχει κίνδυνος για τους επιβάτες”, αναφέρει ο κ. Σκόδρας.

Για τους λόγους αυτούς η διοίκηση του ΟΑΣΘ επέλεξε να προχωρήσει σε πιλοτική εφαρμογή ενός προγράμματος απολύμανσης λεωφορείων με τη μέθοδο της εκπομπής υπεριώδους ακτινοβολίας (UVC), με ειδικούς επαγγελματικούς λαμπτήρες. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας η οποία κάνει αυτές τις απολυμάνσεις “οι λαμπτήρες UVC χρησιμοποιούνται για δεκαετίες στην υγειονομική περίθαλψη, σε βιομηχανικές, εμπορικές και ερευνητικές εφαρμογές για τη θανάτωση βακτηριδίων ή ιών στον αέρα. Η διάρκεια της απολύμανσης είναι περίπου 10 λεπτά της ώρας για κάθε λεωφορείο”.

Σύμφωνα με τον ίδιο, για την απολύμανση δεν χρειάζεται καμία προηγούμενη προετοιμασία του λεωφορείου και γίνεται χωρίς την παρουσία ανθρώπινου παράγοντα. “Το μόνο που χρειάζεται είναι να τοποθετηθεί η συσκευή στο κέντρο του λεωφορείου και να ενεργοποιηθεί. Η ενεργοποίηση μπορεί να γίνει απο την συσκευή ή μέσω τηλεχειριστηρίου. Μόλις ενεργοποιηθεί η συσκευή ξεκινάει η διαδικασία της απολύμανσης μέσω της ακτινοβολίας. Χάρης στην διάχυση της ακτινοβολίας ο χώρος απολυμαίνεται ολόκληρος αποτελεσματικά και με ασφάλεια. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα είναι ότι μετά την απολύμανση ο χώρος είναι απ’ ευθείας έτοιμος προς χρήση. Δεν χρειάζεται αερισμό και δεν αφήνει κατάλοιπα”.

Όπως τονίζει ο εκπρόσωπος της εταιρείας “κατά τη διάρκεια της απολύμανσης λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία, τόσο του προσωπικού που διενεργεί την απολύμανση όσο και την πρόληψη τυχαίας έκθεσης προσώπων στην ακτινοβολία, είτε πρόκειται για προσωπικό του ΟΑΣΘ είτε για επιβάτες που αναμένουν να επιβιβαστούν. Επιπρόσθετα, κατά την εφαρμογή διασφαλίζεται η προστασία ορισμένων υλικών των λεωφορείων που ενδεχομένως να είναι περισσότερα ευαίσθητα στην ακτινοβολία”.

Το πρόγραμμα εφαρμόζεται πιλοτικά σε δύο τερματικούς σταθμούς του ΟΑΣΘ, τον Ανατολικό Σταθμό ΙΚΕΑ (στις γραμμές 2Κ, 3Κ και 72) και τον Τερματικό Σταθμό του Ευόσμου (στις γραμμές 21 και 32). Στα λεωφορεία τα οποία χρησιμοποιούνται σε αυτές τις γραμμές οι απολυμάνσεις με ακτινοβολία γίνονται μία φορά σε κάθε όχημα, μεταξύ δρομολογίων, σε καθημερινή βάση. Παράλληλα, γίνονται βεβαίως και οι νυχτερινές απολυμάνσεις μετά το τέλος της βάρδιας.

“Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά για ένα δίμηνο και θα το αξιολογήσουμε. Εάν κρίνουμε ότι είναι αποτελεσματικό, ότι ενισχύει την ασφάλεια των μετακινούμενων και των οδηγών μας, θα το επεκτείνουμε και στο υπόλοιπο δίκτυο των λεωφορειακών γραμμών”, τονίζει ο κ. Σκόδρας.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial