Εικόνες συνωστισμού συνεχίζονται να καταγράφονται στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, καθώς η πτώση της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με την έλευση της εορταστικής περιόδου έχει οδηγήσει στη σημαντική αύξηση των επιβατών που χρησιμοποιούν καθημερινά το μοναδικό μέσο συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης για την εξυπηρέτησή τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το λεωφορείο της γραμμής 1Χ που εξυπηρετεί το επιβατικό κοινό από τα ΚΤΕΛ «Μακεδονία» έως το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και αντιστρόφως, με το δρομολόγιο να διασχίζει όλον τον κεντρικό άξονα της πόλης. Σε εικόνες που έστειλε αναγνώστης του ThessToday.gr εύκολα διακρίνει κανείς τον έντονο συνωστισμό που παρατηρείται εντός του οχήματος, με τους επιβάτες να περιμένουν ακόμη και από την αφετηρία, στο αεροδρόμιο.
Πρόκειται για μια γραμμή που ουσιαστικά αποτελεί τη βιτρίνα του ΟΑΣΘ και της Θεσσαλονίκης και ταυτοχρόνως συνθέτει την πρώτη εντύπωση της πόλης για τους τουρίστες από Ελλάδα και εξωτερικό σε περίπτωση που δεν μπορούν να μετακινηθούν με ιδιωτικά ΙΧ ή ταξί.
Τι απαντά ο ΟΑΣΘ
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας μιλώντας στο ThessToday.gr υπογράμμισε ότι ο Οργανισμός παρακολουθεί στενά τις όποιες αντιξοότητες παρουσιάζονται εντός των οχημάτων, εξηγώντας παράλληλα ότι το πιο δραστικό μέτρο είναι εκείνο της μάσκας.
«Το 85% σε ένα λεωφορείο 150 θέσεων σημαίνει 127 άτομα. Ήδη από τους 80 – 90 επιβάτες η εικόνα εντός του οχήματος δείχνει ότι βρίσκεται ο ένας πάνω στον άλλον, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι. Όταν ωστόσο μέσα στο λεωφορείο υπάρχουν 120 άτομα, οι αποστάσεις δεν μπορούν να κρατηθούν. Αυτό που μπορεί να γίνει είναι να φοράμε μάσκες, ένα μέτρο το οποίο οι μελέτες έδειξαν ότι η διασπορά του κορωνοϊού στα ΜΜΕ μειώνεται κατά 98%», τόνισε ο κ. Σκόδρας.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ επισήμανε επίσης ότι ο Οργανισμός εξακολουθεί να προσπαθεί και να θέτει διαρκώς σε κυκλοφορία όσο το δυνατόν περισσότερα λεωφορεία είναι εφικτό, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «σε λίγο θα είμαστε στο σημείο όπου δεν θα έχουμε οδηγούς όχι λεωφορεία».
Όπως δήλωσε ο ίδιος, οι εικόνες συνωστισμού που καταγράφονται εντός των οχημάτων του ΟΑΣΘ εξετάζονται ενδελεχώς από τον ίδιο προσωπικά και τους ιθύνοντες του Οργανισμού, με στόχο την αντιμετώπιση του ζητήματος. «Είναι κάποιες ώρες που παρουσιάζεται συνωστισμός σε κάποιες γραμμές, αλλά ποτέ και σε κανένα λεωφορείο δεν ξεπερνάμε το 85% πληρότητας. Προσπαθούμε να δούμε σε ποιες ώρες εμφανίζεται εντονότερα ο συνωστισμός για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα», πρόσθεσε ο κ. Σκόδρας, επισημαίνοντας ότι έχουν ήδη γίνει παρεμβάσεις στο λεωφορείο της γραμμής 27. «Η συγκεκριμένη γραμμή είχε πρόβλημα σε ώρες που δεν περιμέναμε, όπως Παρασκευή και Σάββατο βράδυ, κυρίως στην κατεύθυνση με προορισμό τη Σταυρούπολη. Πυκνώσαμε και θα συνεχίσουμε να πυκνώνουμε τα δρομολόγια εκεί που αντιλαμβανόμαστε ότι κρίνεται αναγκαίο, με στόχο τη βελτίωση της αστικής συγκοινωνίας για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκόδρας, συμπληρώνοντας ότι εξετάζουν λύσεις ακόμη και για το δρομολόγιο που εξυπηρετεί επιβάτες από το αεροδρόμιο.
Θα κάνουν συστάσεις για τα μέτρα οι στάσιμοι ελεγκτές
Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα για τους «στάσιμους ελεγκτές» του ΟΑΣΘ, κλιμάκια των οποίων θα διενεργούν από 1η Δεκέμβρη ελέγχους εντός των λεωφορείων, ο πρόεδρος του Οργανισμού εξήγησε ότι θα ενταχθούν στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης του επιβατικού κοινού για την τήρηση των υγειονομικών μέτρων. «Οι στάσιμοι ελεγκτές θα κάνουν συστάσεις στο επιβατικό κοινό και πρέπει οι πολίτες να γνωρίζουν ότι δεν είναι εχθροί τους», τόνισε ο κ. Σκόδρας.
Παράλληλα, ο κ. Σκόδρας ισχυρίζεται ότι ο ΟΑΣΘ ανέβασε κατακόρυφα τον αριθμό των λεωφορείων που βγαίνουν καθημερινά στους δρόμους της Θεσσαλονίκης με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας και της βιωσιμότητας των αστικών συγκοινωνιών της πόλης. Και μπορεί, πράγματι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης να ανέρχεται στα 400, ωστόσο οι εικόνες που καταγράφονται -κυρίως στις ώρες αιχμής- συνεχίζουν να προκαλούν ανησυχία.
Πηγή: thesstoday.gr