Υποβλήθηκαν 606 καταγγελίες, 333 παράπονα, 1.736 ερωτήματα καταναλωτών

To 2020, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2.675 ερωτήματα – καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Η ανάλυσή τους είναι:

A/AΚατηγορίαΑριθμόςΠοσοστό
1Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών80630,13
2Πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών37213,91
3Ελαττωματικά προϊόντα – Εγγυήσεις2318,64
4Πωλήσεις από απόσταση1927,18
5Δικαιώματα επιβατών1264,71
6Λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες1114,15
7Κακή παροχή υπηρεσιών από ελ. επαγγελματίες1053,93
8Ρύθμιση χρεών υπερχρεωμένων νοικοκυριών1023,81
9Δημόσιες υπηρεσίες – υπηρεσίες ΟΤΑ873,25
10Λοιπές καταγγελίες873,25
11Τουριστικές υπηρεσίες843,14
12Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας572,13
13Ασφαλιστικές υπηρεσίες421,57
14Ινστιτούτα – γυμναστήρια421,57
15Ενοίκια – κοινόχρηστα – ακίνητα361,35
16Προκαταβολές331,23
17Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές271,01
18Ακατάλληλα τρόφιμα271,01
19Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών240,90
20Πάροχοι νερού210,79
21Πάροχοι φυσικού αερίου150,56
22Αυξήσεις τιμών150,56
23Εκπτώσεις120,45
24Ασφάλεια προϊόντων (πλην τροφίμων)90,34
25Φάρμακα – Υγεία90,34
26Παραβίαση προσωπικών δεδομένων & Ιδιωτικής ζωής30,11
 ΣΥΝΟΛΟ2.675100,00

Όπως αναφέρει το ΚΕΠΚΑ:

Μέσα στο 2020, δεχτήκαμε 606 καταγγελίες, 333 παράπονα, 1.736 ερωτήματα καταναλωτών. 

Πρέπει να τονίσουμε ότι από το σύνολο των 2.675 ερωτημάτων, παραπόνων και καταγγελιών, μόνο το 32,82% κατατέθηκε, από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. Το υπόλοιπο 67,18% κατατέθηκε, από καταναλωτές, που «ανακάλυψαν» το ΚΕ.Π.ΚΑ., όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, το χρησιμοποίησαν, για συμβουλές, αλλά δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν, με το να γίνουν μέλη. 

Το 85,15% των καταγγελιών επιλύθηκαν, υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές. Το 1,5% των καταγγελιών δεν επιλύθηκαν, λόγω ελλιπών, στοιχείων, που προσκόμισαν οι καταναλωτές, ή λόγω αδράνειας των μηχανισμών ελέγχου της Πολιτείας, ή λόγω υπερβολικών απαιτήσεων των καταναλωτών. Για το 12,87% των καταγγελιών δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της επίλυσης, η οποία συνεχίζεται το 2021. To 0,48% των καταγγελιών παραπέμφθηκε στην Ε.Φ.Δ, όπου δόθηκε συμβιβαστική λύση. 

Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό των 107.275,23 ευρώ. Αναλυτικά από:

  • Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 66.415,50 ευρώ
  • Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών: 8.689,47 ευρώ
  • Αποζημιώσεις για ελαττωματικά προϊόντα: 6.164,73 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από ελεύθερους επαγγελματίες: 5.250,00 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 4.308,03 ευρώ 
  • Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 4.255,71 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας: 4.224,15 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 4.209,81 ευρώ
  • Αποζημιώσεις, από παρόχους φυσικού αερίου: 2.080,83 ευρώ 
  • Αποζημιώσεις, από αθέμιτες εμπορικές πρακτικές: 1.197,00 ευρώ 
  • Επιστροφές νοσηλίων: 480,00 ευρώ 


Γνωρίζουμε ότι ο αριθμός των καταγγελιών – παραπόνων θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Για αυτό, ζητούμε, από όλους τους καταναλωτές, όποτε συναντούν κάποιο πρόβλημα με τις αγορές ή συναλλαγές τους, να μη διστάζουν να επικοινωνούν, με το ΚΕ.Π.ΚΑ. Άλλωστε, όταν οι καταναλωτές ασκούν υπεύθυνη εποπτεία, στην αγορά και καταγγέλλουν «τα στραβά», στο ΚΕ.Π.ΚΑ., τα αποτελέσματα είναι θεαματικά. Όμως, το ΚΕ.Π.ΚΑ., για να επιλύσει τα προβλήματα των καταναλωτών και να συμβουλέψει όλους όσους το χρησιμοποιούν, χρειάζεται περισσότερα μέλη. 

Εάν συνεχίσει η ίδια νοοτροπία να «θυμόμαστε» το ΚΕ.Π.ΚΑ. και να το χρησιμοποιούμε, μόνον όταν έχουμε πρόβλημα, χωρίς να γινόμαστε μέλη, σύντομα δεν θα το βρίσκουμε.
Ας γίνουμε όλοι μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. 
Ας δυναμώσουμε τη φωνή μας.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,
τηλ. 2310-233333, ώρες 09:00 – 14:30.

ΠΗΓΗ: typosthes.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial