Διαδικτυακές ξεναγήσεις στη Θεσσαλονίκη | Typosthes

Με κακούς οιωνούς ξεκινάει η χρονιά για τους ξεναγούς της Βόρειας Ελλάδος, οι οποίοι βλέπουν ήδη ακυρώσεις στις προγραμματισμένες ξεναγήσεις τους λόγω της επέλασης της μετάλλαξης Όμικρον στην χώρα.

Έχοντας συνηθίσει τον χειμώνα να μην υπάρχει ζήτηση για ξεναγήσεις, οι επαγγελματίες του κλάδου περιμένουν την άνοιξη και το καλοκαίρι για να δουλέψουν, υποστηρίζοντας πως παρά τις ακυρώσεις διατηρούν μια συγκρατημένη αισιοδοξία για το 2022. Η Πρόεδρος του συνδέσμου ξεναγών Θεσσαλονίκης και Βορείου Ελλάδος, Αναστασία Γαϊτάνου μίλησε στο ThessToday.gr για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοί της, οι οποίοι μετά από το 2018 και το 2019 που η κίνηση ήταν ασυνήθιστα μεγάλη, βρέθηκαν με την εμφάνιση του κορωνοϊού ξαφνικά στο μηδέν.

«Μέσα στο 2020 η μεγάλη πλειοψηφία των ξεναγών δεν δούλεψε καθόλου, ούτε ένα ημερομίσθιο. Κάποιοι δούλεψαν ελάχιστα. Εγώ μέσα στο 2020 δούλεψα 18 μέρες και θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που είχα κι αυτές τις 18 μέρες. Είναι πολύ δύσκολο γιατί πόσα να έχεις βάλει στην άκρη; Το 2021 τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα. Καλά δεν ήταν όμως. Δηλαδή πάλι η Βόρειος Ελλάδα είχε στο σύνολο ένα δίμηνο δουλειά, με καλύτερο μήνα τον Σεπτέμβρη. Σε ένα δίμηνο τι να πρωτοκαλύψεις;

Το 2018 και το 2019 ήταν φαινομενικές χρονιές, ειδικά το 2019. Είχε ανέβει πάρα πολύ ο τουρισμός. Τότε ήταν πολύ δύσκολο να βρεις ξεναγό διαθέσιμο για δουλειά. Υπήρξαν περιπτώσεις όπου ακυρώθηκαν εκδρομές γιατί δεν υπήρχε ξεναγός ελεύθερος. Ήταν πραγματικά εξαιρετικές χρονιές. Αυτό άλλαξε άρδην. Κι αν δεν είχε εμφανιστεί ο κορωνοϊός, όπως έδειχναν τα πράγματα, το 2020 θα ήταν ακόμη καλύτερο», αναφέρει χαρακτηριστικά.

«Συνάδελφοι άλλαξαν δουλειά γιατί δεν υπήρχε άλλη λύση»

Πλέον η κατάσταση όμως για τον κλάδο είναι δραματική, με πολλούς να στρέφονται σε άλλου είδους εργασίες ώστε να εξασφαλίσουν τα προς το ζην. «Πολλοί ξεναγοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν δουλειά για να επιβιώσουν. Δεν υπήρχε άλλη λύση. Ξέρω συναδέλφους που εργάστηκαν σε εταιρείες καθαρισμού, σε σούπερ μάρκετ, σε τηλεφωνικά κέντρα και κάποιοι από αυτούς εργάζονται ακόμη εκεί. Γιατί δεν είμαστε σίγουροι για το τι θα γίνει. Ελπίζουμε να είναι μια σχετικά καλή σεζόν, σε σχέση με τις δύο προηγούμενες τουλάχιστον, άλλα κανείς δεν ξέρει τι και πώς. Έχουν αρχίσει ήδη ακυρώσεις γιατί ο κόσμος φοβάται με την Όμικρον».

«Μέχρι τώρα τα υγειονομικά πρωτόκολλα δεν ήταν ξεκάθαρα – Να υπάρξει συγκεκριμένο πλαίσιο»

Η κα. Γαϊτάνου υπογραμμίζει παράλληλα πως για να είναι καλύτερη η τουριστική σεζόν, θα πρέπει να υπάρξει πρόληψη από την κυβέρνηση, με υγειονομικά πρωτόκολλα που θα είναι ξεκάθαρα για τους ταξιδιώτες. «Μέχρι τώρα τα υγειονομικά πρωτόκολλα δεν ήταν ξεκάθαρα και άλλαζαν συνεχώς με τρόπο που δεν ήταν λογικός κάποιες φορές. Για παράδειγμα, πέρυσι είχες ένα αεροπλάνο με 100% πληρότητα, τον έναν δίπλα στον άλλο, μετά στο τουριστικό λεωφορείο είχες 85% πληρότητα, που σημαίνει πάλι ο ένας δίπλα στον άλλο, αλλά στον αρχαιολογικό χώρο έμπαιναν συγκεκριμένα νούμερα, με ενάμιση μέτρο απόσταση και σε ένα μουσείο μετά έμπαιναν δέκα άτομα. Το άλλο τραγελαφικό που ζήσαμε στο Εθνικό Μουσείο στην Αθήνα ήταν ότι στην πρώτη αίθουσα έπρεπε να μπεις με οκτώ, στη δεύτερη με έξι, μετά με τέσσερα και έπειτα πάλι με έξι άτομα. Και έλεγες τους υπόλοιπους τι θα τους κάνω; Αυτά τα πράγματα είναι γελοία. Πρέπει να υπάρχει μια συνέπεια».

«Ο νεαρός Άγγλος που θα έρθει στη Χαλκιδική για να πιει μπύρες και να διασκεδάσει, το τελευταίο που θα σκεφτόταν θα ήταν να πάρει έναν ξεναγό»

Ερωτηθείσα μάλιστα σχετικά με το αν ένας επισκέπτης που θα προσλάμβανε ξεναγό στο παρελθόν, κάνει πλέον δεύτερες σκέψεις, προτιμώντας να δαπανήσει χρήματα κάπου αλλού, η κα. Γαϊτάνου υποστηρίζει πως όσοι προσλάμβαναν ξεναγό, θα το κάνουν και τώρα. «Ένας ξεναγός μπορεί να ζωντανέψει αυτό το οποίο βλέπει ο τουρίστας στην επίσκεψή του. Και όχι μόνο τα αρχαιολογικά. Είμαστε εκεί όχι μόνο για το παρελθόν αλλά και για το παρόν. Προσπαθούμε να δώσουμε μια συνολική εικόνα της χώρας και του σήμερα. Πολλές φορές οι ερωτήσεις που δεχόμαστε έχουν να κάνουν με την οικονομία, με την εξωτερική πολιτική, με τις σχέσεις με τους γείτονες, με την καθημερινότητα. Όλα αυτά είναι κομμάτι μιας ξενάγησης».

Οι επισκέπτες ποιων χωρών προσλαμβάνουν ξεναγούς – Η κουλτούρα των Ελλήνων τουριστών

Όσον αφορά το ποιοι επισκέπτες συνηθίζουν να προσλαμβάνουν ξεναγούς και ποιοι όχι, η πρόεδρος του συνδέσμου ανέφερε πως οι Κεντροευρωπαίοι τείνουν να προτιμούν την εμπειρία μιας ξενάγησης σε αντίθεση με τους Βαλκάνιους. «Ο νεαρός Άγγλος που θα έρθει στη Χαλκιδική για να πιει μπύρες και να διασκεδάσει, προφανώς το τελευταίο που θα σκεφτόταν θα ήταν να πάρει έναν ξεναγό. Αλλά ο μεγαλύτερος σε ηλικία Άγγλος που θα έρθει και θα θέλει να γνωρίσει τη χώρα, αυτός θα πάρει. Βέβαια υπάρχουν και λαοί που δεν συνηθίζουν να παίρνουν και τόσοΠιο πολύ οι Βαλκάνιοι. Αλλά και οι Έλληνες δεν παίρνουν ξεναγούς, δεν είναι συνηθισμένοι. Οι Ευρωπαίοι γενικά παίρνουν. Και οι Ρώσοι. Το βλέπουμε και στα πριβέ. Έρχονται ιδιωτικά και πολλοί από αυτούς θα πάρουν ξεναγό».

Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial