«Θα περάσεις καλά, θα σου αρέσει»: Παρενόχλησαν φοιτήτρια στις ντουζιέρες του ΑΠΘ

Αίσθηση προκαλεί στη φοιτητική κοινότητα της Θεσσαλονίκης η καταγγελία μίας κοπέλας για παρενόχληση από τρεις άνδρες στις κοινόχρηστες ντουζιέρες των φοιτητικών εστιών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην καταγγελία, η οποία κοινοποιήθηκε ανώνυμα σε φοιτητική σελίδα στο Facebook, το περιστατικό συνέβη πριν από πέντε ημέρες, στην Α’ εστία του ΑΠΘ, όταν η καταγγέλλουσα πήγαινε στα κοινόχρηστα μπάνια για να κάνει ντουζ.

Όπως αναφέρει, την ακολούθησαν στον διάδρομο τρία άτομα, ηλικίας περίπου 25 έως 30 ετών. Κατάλαβε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Μπήκε στο μπάνιο και κλείδωσε την πόρτα. Τα άτομα που την ακολουθούσαν άρχισαν να χτυπούν την πόρτα με σκοπό να την ανοίξουν. Κάποιος από αυτούς της είπε «θα περάσεις καλά, θα σου αρέσει».

Η καταγγέλλουσα αναφέρει πως ούρλιαξε προκειμένου να ζητήσει βοήθεια, όμως δεν υπήρξε ανταπόκριση λόγω του περασμένου της ώρας (σ.σ. ξημερώματα). Τέλος, σημειώνει στην καταγγελία ότι μετά από λίγα λεπτά οι δράστες έφυγαν, λέγοντάς της: «θα ξανασυναντηθούμε».

Τι λέει το ΑΠΘ για την καταγγελία

«Από τη στιγμή που είναι μία ανώνυμη καταγγελία, μπορεί και να μην ισχύει» τόνισε μιλώντας στο thestival.gr ο αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΑΠΘ και πρόεδρος των Φοιτητικών Εστιών του Αριστοτελείου ΠανεπιστημίουΔημήτρης Κωβαίος. Ο ίδιος σημείωσε πως μόλις ενημερώθηκε για την καταγγελία επικοινώνησε με τον υπεύθυνο της εταιρείας φύλαξης των φοιτητικών εστιών, καθώς και με τους ίδιους τους φύλακες οι οποίοι δήλωσαν άγνοια για το περιστατικό. «Ένα τέτοιο περιστατικό μπορεί να γίνει και σε ένα πολύ καλό ξενοδοχείο. Άρα δεν μπορώ να αποκλείσω ότι έγινε κάτι τέτοιο και στις εστίες, αλλά δεν μπορώ και να το επιβεβαιώσω γιατί δεν μου είπαν κάτι σχετικό οι φύλακες. Τους είπα να αυστηροποιήσουν τους ελέγχους στα άτομα που εισέρχονται στις εστίες, ασχέτως της καταγγελίας» επεσήμανε ο αντιπρύτανης και συμπλήρωσε πως «λόγω του μεγέθους του κτιρίου των εστιών, ο έλεγχός τους μπορεί να είναι πλημμελής».

Με αφορμή την εν λόγω καταγγελία, ο κ. Κωβαίος μίλησε στο thestival.gr για την πλατφόρμα επικοινωνίας των τροφίμων με την πρυτανεία, που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι φοιτητές σε περίπτωση που αισθανθούν ότι κινδυνεύουν. «Μπορώ να μιλήσω άμεσα με 1.280 φοιτητές, μπορεί να στέλνει ο καθένας ανά πάσα στιγμή ένα μήνυμα». Υπογράμμισε μάλιστα πως οι τρόφιμοι των εστιών έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν και σε συγκεκριμένους αριθμούς τηλεφώνων, καθώς υπάρχει τηλέφωνο στην είσοδο του κτιρίου, εκεί όπου βρίσκεται ο φύλακας.

Επιπλέον, μιλώντας για το ενδεχόμενο να συμβεί κάποιο έκνομο περιστατικό εντός των φοιτητικών εστιών, ο αντιπρύτανης εξέφρασε την ανησυχία του για το γεγονός ότι «ο φύλακας δεν έχει δικαίωμα να παρέμβει αν κάποιος κινδυνεύει. Δεν μπορεί να κάνει σύλληψη». Τόνισε, βέβαια, ότι ο φύλακας μπορεί να ειδοποιήσει τις αρχές, όμως η παρέμβαση δεν θα είναι άμεση. «Η παρέμβαση της πολιτείας πρέπει να γίνεται άμεσα. Γι’ αυτό είναι χρήσιμη η Ομάδα Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων. Δεν χρειάζεται να είναι μέσα στο πανεπιστήμιο, αρκεί να έρχεται άμεσα όταν την καλώ» δήλωσε στο thestival.gr ο κ. Κωβαίος.

Διαμαρτυρία φοιτητών για συντήρηση και φύλαξη των εστιών

Με αφορμή την ανώνυμη καταγγελία στα social media, μέλη του Συλλόγου Οικότροφων Φοιτητών Εστιών Θεσσαλονίκης (ΣΟΦΕΘ) προχώρησαν σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο διοίκησης του ΑΠΘ το πρωί της Τετάρτης (01.02), ζητώντας καλύτερη φύλαξη των φοιτητικών εστιών και επισκευή των κτιριακών υποδομών, με έκτακτο κονδύλι από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Επιπλέον, μέλη του ΣΟΦΕΘ κατέθεσαν σχετικό ψήφισμα στον αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας του ΑΠΘ, στο οποίο απαιτούν επισκευή των χαλασμένων πορτών, την ύπαρξη επαρκή φωτισμού, ξεχωριστά μπάνια και αύξηση κρατικής χρηματοδότησης, για τις φοιτητικές εστίες.

«Όλα αυτά είναι μέτρα, που και να γίνουν, θα υλοποιηθούν μετά από 2-3 χρόνια. Ακόμα κι αν είχαμε σήμερα τα χρήματα» υπογράμμισε ο κ. Κωβαίος στο thestival.gr για τα αιτήματα των φοιτητών και εξήγησε ότι «το πανεπιστήμιο δεν έχει καμία αρμοδιότητα να επισκευάσει -για παράδειγμα- μία χαλασμένη βρύση. Είναι αρμοδιότητα του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, που εδρεύει στην Αθήνα. Θα πρέπει το ΙΝΕΔΙΒΙΜ να έχει ένα παράρτημα στη Θεσσαλονίκη και να ασχολείται με την οικονομική διαχείριση των εστιών της πόλης» κατέληξε.

«Καθόλου ευχαριστημένοι» οι τρόφιμοι των φοιτητικών εστιών με την καθαριότητα και τη φύλαξη

Ενδιαφέροντα είναι τα αποτελέσματα της έρευνας που διενήργησε ο αντιπρύτανης, Δημήτρης Κωβαίος, για τις φοιτητικές εστίες και παρουσίασε στο Συνέδριο Πρυτάνεων Ελληνικών Πανεπιστημίων. Στο ερωτηματολόγιο απάντησαν 401 φοιτητές, το διάστημα 1-6 Νοεμβρίου.

Μεταξύ άλλων ζητημάτων, στο ερώτημα «πόσο ευχαριστημένος/νη είστε από τις υπηρεσίες φύλαξης και ασφάλειας», το 27,68% των ερωτηθέντων απάντησε «καθόλου» και το 27,18% «λίγο».

Αξίζει επίσης να αναφερθεί πως η πλειονότητα (37,16%) των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν είναι καθόλου ευχαριστημένη από τις παρεχόμενες υπηρεσίες συντήρησης των εστιών, ενώ μόλις το 23,94% δήλωσε «αρκετά».

Ενθαρρυντικές είναι οι απαντήσεις για τις υπηρεσίες καθαριότητας των φοιτητικών εστιών, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία (41,15%) δήλωσε «αρκετά ευχαριστημένη» και μόλις το 5,74% «καθόλου».

Πηγή: thestival.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial