Απάντηση του ΚΑΣ στις αντιδράσεις για τα αρχαία του Μετρό Θεσσαλονίκης

Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, με το ποσοστό υλοποίησης της διαδικασίας να ξεπερνά το 90%.

Τα φορτηγά σε καθημερινή βάση πραγματοποιούν δρομολόγια μεταφοράς των αρχαιοτήτων προς τον αποθηκευτικό χώρο στο Καλοχώρι, ενώ έχει ξεκινήσει και η ανασκαφή στα υποκείμενα στρώματα κάτω από τα αρχαία, στον πολύπαθο σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης. Ένας σταθμός, του οποίου η κατασκευή σύμφωνα με πληροφορίες του ThessToday.gr αναμένεται να ξεκινήσει-εκτός απροόπτου- προς την άνοιξη, κάτι που σημαίνει πως λύνονται τα χέρια της Αττικό Μετρό Α.Ε. για την εξέλιξη του έργου. Άλλωστε, όπως υπογραμμίζουν αρμόδιες πηγές στο ThessToday.gr, το σενάριο για παράδοση του μετρό στη Θεσσαλονίκη τέλη του 2023 φαίνεται πως είναι ακόμη αρκετά εφικτό, αν και εφόσον δεν προκύψουν νέα κωλύματα, με αγωγές και προσφυγές στο Σύμβουλο της Επικρατείας.

Πρόσφατα μάλιστα η Αττικό Μετρό αναδείχθηκε νικήτρια σε ακόμη μια δικαστική διαμάχη για την απόσπαση των αρχαιοτήτων, ωστόσο εκκρεμεί ακόμη μια αγωγή. Πάντως, στις τάξεις της εταιρείας επικρατεί αισιοδοξία ότι αν δεν παρουσιαστούν νέα προσκόμματα και καθυστερήσεις το μετρό θα μπει κανονικά στις ράγες προς χρήση του επιβατικού κοινού της Θεσσαλονίκης, καθώς μαζί με τον σταθμό Βενιζέλου σε βάθος χρόνου θα έχουν ολοκληρωθεί και οι μετρήσεις του software που αφορούν τα δρομολόγια.

Το πλάνο μετά την ολοκληρωτική απόσπαση ξεκινά με την κατασκευή του σταθμού και την επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων στις θέσεις τις οποίες βρέθηκαν ακριβώς, κάτι που σημαίνει ότι θα δημιουργηθεί ένα ανοιχτό μουσείο για τους χρήστες αλλά και για τους επισκέπτες της Θεσσαλονίκης. Το δύσκολο έργο το οποίο καλούνται να αναλάβουν οι αρχαιολόγοι αφορά και την ανάταξη του συνόλου των αρχαιοτήτων, ενώ στα σκαριά υπάρχει και σχέδιο για να φωτιστεί με τον κατάλληλο εξοπλισμό το «ζωντανό» μουσείο στον σταθμό Βενιζέλου, ώστε να δημιουργηθεί ένα ατμοσφαιρικό τοπίο που θα συνδυάζει την παλιά και σύγχρονη ιστορία της πόλης.

Έρχονται ακόμα 15 συρμοί για τη βασική γραμμή και την επέκταση Καλαμαριάς

Δημοπρατήθηκε πρόσφατα ο διαγωνισμός για την αγορά 15 νέων συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης από την Αττικό Μετρό. Πρόκειται για συμπληρωματική αγορά τρένων για να καλύψει τις ανάγκες τόσο στη βασική γραμμή (Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός) όσο και την επέκταση προς Καλαμαριά (Πατρικίου-Μίκρα).

Σήμερα στο Μετρό Θεσσαλονίκης έχουν έρθει οι 16 από τους 18 συρμούς που προβλέπει η σύμβαση για το βασικό έργο προκειμένου όταν λειτουργήσει σταδιακά το δίκτυο από το 2024 να μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του συστήματος. Είναι Ιταλικής κατασκευής από την εταιρεία Hitachi/Ansaldobreda. Πρόκειται για τρένα τα οποία λειτουργούν χωρίς οδηγό αλλά μέσω ενός υπεραυτόματου συστήματος που έχει εγκατασταθεί στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Από τους 15 συρμούς οι έξι προβλέπονται για τη βασική γραμμή που έτσι θα φτάσει τους 24 συρμούς και οι υπόλοιποι 9 θα καλύψουν την επέκταση προς Καλαμαριά. Οι συρμοί θα λειτουργούν αυτόματα χωρίς οδηγό (Grade of-Automation 4 GoA4) σύμφωνα με το IEC 62290-1.Οι συρμοί θα είναι φυσικά και λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης ήτοι, με το Βασικό Έργο, την επέκταση προς Καλαμαριά, το Αμαξοστάσιο Πυλαίας με τον υπάρχοντα εξοπλισμό συντήρησης του Τροχαίου Υλικού καθώς και με το υπάρχον τροχαίο υλικό.

Τεχνικά στοιχεία των νέων συρμών

Η δημοπράτηση για την αγορά 15 συρμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σαφή τεχνικά χαρακτηριστικά: Οι συρµοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήµατα έκαστος. Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρµό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου. Οι επεκτάσεις που προβλέπονται είναι προς τα δυτικά προάστια και προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία.

Οι συρµοί θα είναι πλήρως αυτόµατης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρµού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωµες καλλιτεχνικές δηµιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.

Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m ενώ οι 15 νέοι συρµοί αναµένεται να έχουν παρόµοιο µήκος µε πιθανή µικρή απόκλιση.

Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial