Από νωρίς «μύρισε» Χριστούγεννα σε αρτοποιεία και ζαχαροπλαστεία της Θεσσαλονίκης καθώς τα χριστουγεννιάτικα εδέσματα έχουν ήδη «πλημμυρίσει» τις βιτρίνες αν και η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού χαρακτηρίζεται από τους ιδιοκτήτες ακόμη «μουδιασμένη».

Οι επαγγελματίες αρτοποιοί και ζαχαροπλάστες κινούνται, ωστόσο, σε ρυθμούς…Χριστουγέννων με την παραγωγή των γλυκών να έχει ξεκινήσει από τέλη Νοέμβρη προσπαθώντας να γλυκάνουν και παράλληλα να δελεάσουν τους καταναλωτές, στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού. Αποφασισμένοι εμφανίζονται και φέτος να κερδίσουν το στοίχημα της ζήτησης παρά τις ολοένα και περισσότερες αυξήσεις που δέχονται στην ενέργεια και τις πρώτες ύλες.

Όπως δηλώνει στο ThessToday.gr η Έλσα Κουκουμέρια, πρόεδρος του Σωματείου Αρτοποιών Θεσσαλονίκης «Ο Προφήτης Ηλίας», «η παραγωγή έχει ξεκινήσει, υπάρχει ένα μικρό ενδιαφέρον αλλά ακόμη επικρατεί ένα «μούδιασμα» στην αγορά. Αισιοδοξούμε ότι μετά τις 15 Δεκεμβρίου θα σημειωθεί μεγαλύτερη κινητικότητα χωρίς να αποκλείεται βέβαια ότι θα τρέχουμε τελευταία στιγμή για να εξυπηρετήσουμε τους πελάτες μας». Παράλληλα, ανέφερε ότι τα πρώτα γλυκά – κουραμπιέδες και μελομακάρονα- έχουν εμφανιστεί από νωρίς. «Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε ένα χριστουγεννιάτικο κλίμα ώστε να βοηθήσουμε τόσο τα καταστήματά μας όσο και το καταναλωτικό κοινό», επισήμανε.

Μικρές αυξήσεις στις τιμές των χριστουγεννιάτικων γλυκών

Σε λογικά πλαίσια αναμένεται να κυμανθούν οι φετινές τιμές στα εορταστικά εδέσματα καθώς, σύμφωνα με την κα Κουκουμέρια, δεν αποκλείονται, ωστόσο, οι μικρές αυξήσεις αφού η άνοδος του κόστους ενέργειας αλλά και των πρώτων υλών, επηρεάζει το τελικό προϊόν. «Έχοντας επίγνωση τις ανάγκες των πολιτών και των καταστημάτων μας, ενδεχομένως να μείνουν είτε στα ίδια επίπεδα με πέρσι είτε να σημειωθεί μια άνοδος έως και 10%. Δεν θα δούμε υπερβολικές τιμές στα γλυκά», τόνισε. Εξέφρασε, μάλιστα την αισιοδοξία της ότι όλοι οι επαγγελματίες του κλάδου προβλέπεται να δουλέψουν περισσότερο στις γιορτές και αν δεν ξεπεράσουν τα περσινά επίπεδα στους τζίρους, να αγγίξουν τουλάχιστον τα ίδια.

χριστουγεννιάτικα

Από την πλευρά του ο Μάριος Παπαδόπουλος, πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών – Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης μιλώντας στο ThessToday.gr είπε ότι προσδοκούν στην έλευση των πελατών και στην υλοποίηση του τζίρου με βάση την κατανάλωση. «Όλες οι αυξήσεις που βιώνουμε έχουν ως αποτέλεσμα να μειώσουν την αγοραστική δύναμη του κοινού. Ωστόσο, ο χριστουγεννιάτικος προϋπολογισμός ελάχιστα επηρεάζεται από την αγορά των γλυκών».

Ο νικητής και φέτος το μελομακάρονο – «Ποντάρουν» στη βασιλόπιτα

Νικητής και φέτος στη Θεσσαλονίκη παρουσιάζεται το μελομακάρονο το οποίο είναι ένα νηστίσιμο γλυκό που προτιμούν αρκετοί κατά την περίοδο της νηστείας. «Από τέλη Νοέμβρη οι αρτοποιοί ξεκινούν να μελώνουν τα μελομακάρονα και λόγω της νηστείας είναι από τα πρώτα γλυκά που εμφανίζονται στις βιτρίνες των καταστημάτων και αγοράζουν οι καταναλωτές. Παρ ‘όλα αυτά και η βασιλόπιτα έχει μια δυναμική από μόνη της καθώς πρόκειται για ένα καθιερωμένο έθιμο που τηρείται σε όλα σχεδόν τα νοικοκυριά. Όλοι προσμονούν να κόψουν βασιλόπιτα την Πρωτοχρονιά και να βρεθεί ο τυχερός της χρονιάς», εξήγησε η πρόεδρος ενώ, συνέχισε, συμπληρώνοντας ότι «μπορεί για παράδειγμα κάποιος να μην προμηθευτεί τα υπόλοιπα γλυκά των εορτών αλλά την βασιλόπιτα θα την αγοράσει. Μια βδομάδα πριν τα Χριστούγεννα ξεκινούν οι παραγγελίες ώστε να τις παραλάβουν την Πρωτοχρονιά».

χριστουγεννιάτικα

Οι ιδιαίτερες παραγωγές γλυκών

Ο πρόεδρος της Συντεχνίας Καταστηματαρχών – Ζαχαροπλαστών Θεσσαλονίκης τόνισε ότι κάθε χρόνο οι ιδιοκτήτες επιχειρούν να παράγουν ιδιαίτερα και ξεχωριστά εδέσματα για το κοινό ώστε να το δελεάσουν. Ενδιαφέρον για φέτος έχουν τα μπισκοτόσπιτα με τα οποία έχουν αρχίσει να στολίζονται οι βιτρίνες αλλά και το γλυκό «Beigli» με καταγωγή από την Ουγγαρία που έχει ετοιμάσει ο κ. Παπαδόπουλος για τους πελάτες του.

χριστουγεννιάτικα

«Η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη του γλυκού και σε αυτό ποντάρουν οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων. Είμαστε κομμάτι της αγοράς και επιθυμούμε όλοι να δουλέψουμε τις ημέρες των εορτών. Οι τιμές και η ποικιλία θα είναι τα κίνητρα που θα δοθούν στους καταναλωτές ώστε να επισκεφθούν τις επιχειρήσεις μας για τις χριστουγεννιάτικες γλυκές τους αγορές», είπε κλείνοντας ο κ. Παπαδόπουλος.

Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial