Θεσσαλονίκη: Πότε και πού ξεκινούν οι εργασίες για το Fly Over – Πώς θα εξελιχθούν τα έργα

Τα πρώτα κατασκευαστικά έργα που θα γίνουν και οι αναγκαίες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις – Πώς θα προχωρήσουν τα εργοτάξια

Στην τελική ευθεία έχει μπει η κατασκευή του Fly Over, που έχει προσδιοριστεί για το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου.

Σε λίγες μέρες τα εργοτάξια αναμένεται να πάρουν θέση, προκειμένου να αρχίσουν οι κατασκευαστικές εργασίες για το έργο που θα αλλάξει τον οδικό χάρτη της πόλης, αλλά θα προκαλέσει και προβλήματα στα περίπου τέσσερα χρόνια που θα χρειαστούν για την αποπεράτωσή του.

Τα πρώτα έργα θα γίνουν στην κεντρική νησίδα της περιφερειακής οδού με αφετηρία τον κόμβο του νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Η νησίδα προβλέπεται να καταργηθεί, προκειμένου να καταστεί δυνατό να μετακινηθεί ο άξονας του δρόμου προς την πόλη. Άλλωστε, στο πρώτο αυτό τμήμα του έργου μήκους 9,5 χιλιομέτρων μέχρι τα Κωνσταντινουπολίτικα, προβλέπεται η κυκλοφοριακή αναβάθμιση της υφιστάμενης περιφερειακής οδού με προσθήκη λωρίδας έκτακτης ανάγκης κατά τμήματα. Όπως εξήγησε στη Voria.gr ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, Νίκος Ταχιάος, σε πρώτη φάση θα μετακινηθεί το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού από τη νησίδα στα πλάγια και μετά θα αρχίσει η αποξήλωση της νησίδας για να δημιουργηθεί ελεύθερος χώρος, καθώς τα εργοτάξια θα βρίσκονται εκατέρωθεν του άξονα.

Μετά τη μετακίνηση του δικτύου, θα γίνει ασφαλτόστρωση και παράλληλα θα ολοκληρωθούν έργα αποχέτευσης ομβρίων και αποκαταστάσεις δικτύων κοινής ωφέλειας. Για όσο διάστημα διαρκούν οι συγκεκριμένες εργασίες η κυκλοφορία θα διεξάγεται από τις δύο ακραίες λωρίδες, ενώ μετά την ολοκλήρωσή τους η κίνηση των οχημάτων θα μετατοπιστεί στο κέντρο. Όπως εξήγησε ο κ. Ταχιάος, κατά το πρώτο δίμηνο το έργο θα είναι στην ανάπτυξή του με κατεύθυνση προς ανατολικά, ενώ στη συνέχεια οι εργασίες θα εξελίσσονται παράλληλα και θα είναι πλήρης η κατάληψη μίας λωρίδας ανά κατεύθυνση σε όλο το μήκος του άξονα.

Σε δεύτερη φάση θα αρχίσουν οι εργασίες για την κατασκευή του υπερυψωμένου τμήματος, που θα ξεκινά μετά τον κόμβο του Παπαγεωργίου και θα καταλήγει πριν από τη σήραγγα στον κόμβο των Κωνσταντινουπολίτικων. Στο ύψος του Παπαγεωργίου θα γίνει ράμπα ανόδου και σταδιακά θα αρχίσουν να μπαίνουν τα βάθρα, ενώ μετά τον κόμβο Νεάπολης θα πιάσει την αριστερή πλευρά στο πρανές του δρόμου, στο Σέιχ Σου.

Σε επόμενο στάδιο θα γίνουν οι εργασίες διαπλάτυνσης στο δεύτερο τμήμα του έργου, από τα Κωνσταντινουπολίτικα μέχρι τον Κ12, δηλαδή την έξοδο προς την εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Χαλκιδικής. Εκτός από τη δημιουργία μίας επιπλέον λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, για το συγκεκριμένο τμήμα προβλέπεται η ανακατασκευή του κόμβου Κ11 (Πυλαίας – Πανοράματος) και η προσθήκη ενός ανισόπεδου κόμβου (Κ11Α) στην περιοχή σύνδεσης της Πυλαίας με τη Θέρμη, που θα εξυπηρετεί την πρόσβαση σε Πολύγυρο και Σιθωνία.

Άμεσα οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη

Ενόψει της έναρξης των εργασιών, μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να εφαρμοστούν και τα μέτρα που έχει προτείνει το συντονιστικό όργανο υπό τον υφυπουργό Εσωτερικών (τομέα Μακεδονίας – Θράκης), Στάθη Κωνσταντινίδη, για τον περιορισμό των αναπόφευκτων επιπτώσεων που θα έχει η κατασκευή του έργου στην κυκλοφορία στην πόλη. Κάποια από αυτά έχουν ήδη οριστικοποιηθεί, όπως να γίνεται η φορτοεκφόρτωση και η αποκομιδή των απορριμμάτων στο κέντρο κατά τις νυχτερινές ώρες, ενώ άλλα ακόμα εξετάζονται, όπως η επανατοποθέτηση των διαχωριστικών πασσάλων σε δρόμους όπως η Λεωφόρος Στρατού και η Μητροπόλεως και η κατάργηση του ποδηλατόδρομου της Λεωφόρου Νίκης. Το πρώτο μέτρο εκτιμάται ότι θα αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα του ΟΑΣΘ κατά 30% με τον ίδιο στόλο και το ίδιο προσωπικό, ενώ το δεύτερο θα απελευθερώσει μία λωρίδα κυκλοφορίας που κρίνεται κρίσιμη ειδικά τις μεσημεριανές ώρες.

Ήδη, εξάλλου, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τον ΟΣΕΘ αποφάσισε την άμεση δρομολόγηση τριών υποστηρικτικών γραμμών express του ΟΑΣΘ και επιπλέον 2-3 γραμμών σε αμέσως επόμενη φάση. Παράλληλα, η Τροχαία έχει κάνει σαφώς πιο αισθητή την παρουσία της σε κεντρικούς δρόμους της πόλης, μοιράζοντας κλήσεις για παράνομη στάθμευση και κατάληψη των λεωφορειολωρίδων. Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση της υπηρεσίας, τελικά γίνεται μέσω μετατάξεων από τη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, καθώς το προηγούμενο διάστημα μόνο 8 αστυνομικοί είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον να μετακινηθούν στη διεύθυνση Τροχαίας από γύρω περιοχές. Η λίστα των μετατάξεων, πάντως, περιλαμβάνει μόνο 60 άτομα, που ακόμα και μαζί με τους οχτώ που μετακινήθηκαν οικειοθελώς απέχουν αρκετά από τον αριθμό των 100 επιπλέον τροχονόμων που είχε ανακοινωθεί από την κυβέρνηση.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial