Θεσσαλονίκη: Σε τροχιά υλοποίησης η δημιουργία δικτύου ηλεκτροκίνησης

Και η αύξηση του στόλου των δημοσίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων

Σε τροχιά υλοποίησης εισέρχεται το έργο της δημιουργίας ολοκληρωμένου δικτύου ηλεκτροκίνησης στην ευρύτερη περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και η αύξηση του στόλου των δημοσίων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το έργο εντάσσεται στη Στρατηγική Ολοκληρωμένης Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΣΒΑΑ) η οποία χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ενώ για τις δράσεις του, συνεργάζονται η  ομάδα Σχεδιασμού και Αξιολόγησης της ΣΒΑΑ, το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ (ΙΜΕΤ / ΕΚΕΤΑ), οι οκτώ Δήμοι του νομού Θεσσαλονίκης που θα προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα και ο ΦΟΣΔΑ Κεντρικής Μακεδονίας.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου κατά τον απολογισμό πεπραγμένων της Περιφέρειας, στα τέλη του 2018 η αντιπεριφέρεια πήρε το ρίσκο να ξεκινήσει την διαδικασία προκειμένου να δημιουργηθεί το πρώτο δίκτυο δημοτικών ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και σταθμών φόρτισης, στη Θεσσαλονίκη. Το 2019 ξεπεράστηκαν τα εμπόδια που είχε αυτή η  διαδικασία και το 2020 πραγματοποιήθηκαν οι πρώτες εντάξεις έργων που αφορούσαν την συγκεκριμένη πρόσκληση. Επιπλέον το 2020 η Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης ξεκίνησε τις ενέργειες για μια νέα δράση, την ενσωμάτωση ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους στόλους καθαριότητας των δήμων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό τα 15 εκατομμύρια ευρώ. Η υλοποίηση του έργου θα πραγματοποιηθεί μέσω του Περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων.

Το περασμένο χρονικό διάστημα οι Δήμοι Θεσσαλονίκης, Πυλαίας -Χορτιάτη, Αμπελοκήπων -Μενεμένης, Νεάπολης -Συκεών, Δέλτα, Παύλου Μελά, Καλαμαριάς και Κορδελιού – Ευόσμου κλήθηκαν να  λάβουν τις αποφάσεις τους για τους τύπους και τον αριθμό των οχημάτων που χρειάζονται και να ενημερώσουν τη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης. Από την πλευρά του το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ κατέγραψε τους διαθέσιμους τύπους ηλεκτροκίνητων οχημάτων προκειμένου να εξεταστεί το κατά πόσο πληρούνται οι προϋποθέσεις και καλύπτονται οι ανάγκες για να προχωρήσει γρήγορα το έργο. Στο πλαίσιο αυτό, παρουσιάστηκε η νέα δράση και συμφωνήθηκε η κατανομή του προϋπολογισμού ανά δικαιούχο. 

Αναφερόμενη γενικότερα στη Στρατηγική Ολοκληρωμένης Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης η κ. Πατουλίδου σημείωσε ότι το 2020 υπήρξε, λόγω της πανδημίας, ένα έτος με δυσκολίες, όμως επιτεύχθηκε η έκδοση νέων προσκλήσεων αλλά και η ένταξη νέων έργων. «Αυτό ήταν αποτέλεσμα της πολύ καλής συνεργασίας που έχουμε ως Αστική αρχή με τους 8 Δήμους της περιοχής παρέμβασης, τους 20 φορείς που είναι τελικοί δικαιούχοι, με τα στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και με τα μέλη της Μητροπολιτικής Επιτροπής» υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Η Στρατηγική Ολοκληρωμένης Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2014-2020 της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 84,5 εκατ. ευρώ από τα οποία: τα 68,5 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και 16 εκατ. ευρώ από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ). Όπως γνωστοποίησε, τέλος, η κ. Πατουλίδου, μετά από ενέργειες της Περιφέρειας υπάρχουν οι προϋποθέσεις έτσι ώστε η Στρατηγική να χρηματοδοτηθεί κι άλλο, με ένα ποσό γύρω στα 15 εκατομμύρια ευρώ και να  φτάσει τελικά σε συνολικό προϋπολογισμό ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ. 

ΠΗΓΗ: typosthes.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial