Θεσσαλονίκη: Στολίστηκαν με αποκριάτικα τα εποχικά καταστήματα-Φαβορί οι στολές «Squid Game»

Αποκριές 2020: Πατρινό και ξανθιώτικο καρναβάλι, γενίτσαροι και μπούλες,  αλευρομουτζουρώματα, βλάχικος γάμος, κούλουμα

Με αποκριάτικες στολές και αξεσουάρ στολίστηκαν τα εποχικά καταστήματα στη Θεσσαλονίκη αναμένοντας την έναρξη των Αποκριών και ελπίζοντας ότι φέτος θα είναι μια καλύτερη αποκριάτικη χρονιά. Το φαβορί, ωστόσο, για φέτος έχει σχεδιαστεί και όπως λένε οι καταστηματάρχες θα σημειώσει ρεκόρ στις πωλήσεις.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΑΓΚΑ

Ο Δημήτρης Στράκας, ιδιοκτήτης βιοτεχνίας με στολές, αξεσουάρ και του παλαιότερου καταστήματος στη Θεσσαλονίκη από το 1989 ανέφερε στο ThessToday.gr ότι η παραγωγή φέτος για τις Απόκριες ξεκίνησε αρκετά νωρίς καθώς λόγω των μέτρων της πανδημίας και των ακυρώσεων των προηγούμενων εκδηλώσεων, ασχοληθήκαν όλο τον χρόνο με τις αποκριάτικες στολές. «Για να απασχολούμε και να μη χάσουμε το προσωπικό μας όλο το διάστημα που ήταν κλειστά τα σχολεία και οι παρελάσεις είχαν ακυρωθεί, φτιάχναμε κυρίως αποκριάτικες στολές ελπίζοντας ότι φέτος θα υπάρξει κινητικότητα».

Το φαβορί για φέτος

Σύμφωνα με τον κ. Στράκα οι στολές που θα σημειώσουν ρεκόρ στις πωλήσεις είναι από την κορεάτικη σειρά «Squid Game». Ήδη, το καταναλωτικό ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί όπως λένε καταστηματάρχες στο ThessToday.gr. Οι στολές που έχουν σχεδιαστεί είναι η χαρακτηριστική στολή των φρουρών με τη μάσκα και η πράσινη στολή των παικτών.

Κάθε χρόνο στις βιοτεχνίες παράγονται 150-170 διαφορετικά σχέδια για παιδιά και 100-150 σχέδια για τους ενήλικες ενώ όλες ηλικίες φαίνεται να δείχνουν την προτίμησή τους στην μεταμφίεση.

Σε χαμηλά επίπεδα το καταναλωτικό ενδιαφέρον

Μετά το άτονο ενδιαφέρον των Χριστουγέννων για στολές, η κινητικότητα ενόψει των αποκριάτικων εκδηλώσεων κινείται σε χαμηλά επίπεδα ακόμη αν και το εμπόρευμα είναι άφθονο. «Όλοι οι ιδιοκτήτες έχουν γεμίσει τα καταστήματα και τις αποθήκες τους με στολές και αξεσουάρ. Αν και θεωρείται νωρίς ακόμη για αγορές καθώς το Τριώδιο ανοίγει μέσα Φεβρουαρίου, υπάρχει ένα μικρό ενδιαφέρον. Ενθαρρυντικό στοιχείο για τις επόμενες εβδομάδες καθώς όσο πλησιάζουμε στην έναρξη των Αποκριών, το καταναλωτικό κοινό θα προμηθευτεί τα αποκριάτικα με τη προϋπόθεση βέβαια, ότι δεν θα υπάρξουν αυστηρά περιοριστικά μέτρα λόγω του κορωνοϊού», τόνισε ο κ. Στράκας.

Ανάγκη των ιδιοκτητών είναι να κινηθεί σε καλά επίπεδα η αγορά προκειμένου να αγγίξουν οι πωλήσεις τουλάχιστον το 50-60% του 2019. «Η καλύτερη εποχή για εμάς με τους μεγαλύτερους τζίρους είναι οι Απόκριες. Προ κορωνοϊού φτιάχναμε κάθε χρόνο πάνω από 50.οοο αποκριάτικες στολές ενώ φέτος δεν φτάσαμε, ούτε ξεπεράσαμε αυτόν τον αριθμό. Είμαστε πιο συγκρατημένοι λόγω της επιδημιολογικής κατάστασης της χώρας που αλλάζει διαρκώς τα μέτρα», επισήμανε ο κ. Στράκας.

Δύο χρόνια χωρίς παραγγελίες από καρναβάλια 

Εξαιτίας των δύο lockdown πάγωσαν όλες οι αποκριάτικες εκδηλώσεις στη χώρα με αποτέλεσμα να παραμείνουν στο μηδέν οι παραγγελίες για τις αποκριάτικες στολές. «Δύο χρόνια τώρα δεν είχαμε καμία παραγγελία αφού όλα τα καρναβάλια στη χώρα είχαν ακυρωθεί. Ακόμη και φέτος που ενδεχομένως θα γίνουν δεν έχουμε πολλές παραγγελίες καθώς δεν είναι εφικτό να καλύψουμε τη ζήτηση», ανέφερε, ενώ παράλληλα, εξήγησε ότι «Χρειάζεται από 6 έως 9 μήνες ώστε να παράγουμε τις στολές που προορίζονται για τα οργανωμένα γκρουπ τα οποία συμμετέχουν στα καρναβάλια όπως στην Ξάνθη. Οπότε και να επιτραπούν, μπορούμε να εξυπηρετήσουμε ατομικά τον καθένα και όχι ομάδες πολλών ατόμων».

Κίνδυνος να μείνουν στα ράφια οι στολές

Σχετικά με τις οικονομικές επιπτώσεις που επέφερε η πανδημία στις επιχειρήσεις των εποχικών, σχολίασε ότι «ακόμη και τώρα που ανοίξαμε είμαστε οριακά. Το προηγούμενο εμπόρευμα έμεινε στα ράφια αφού δεν πραγματοποιήθηκαν ούτε παρελάσεις ούτε αποκριάτικες εκδηλώσεις. H πρώτη επιστροφή για εμάς ήταν οι πρόσφατες μαθητικές παρελάσεις. Πήραμε μια ανάσα μετά από την ρευστοποίηση ενός ποσοστού. Ακολούθησαν τα Χριστούγεννα και φτάσαμε στις Απόκριες με χιλιάδες στολές και τον κίνδυνο να μην μείνουν πάλι στο ράφι αν δεν πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις και πάρτι λόγω πανδημίας», είπε με δυσαρέσκεια.

Οι αυξήσεις επηρέασαν το κόστος παραγωγής

Οι αυξήσεις έχουν επηρεάσει το κόστος των εισαγόμενων πρώτων υλών, δηλαδή των υφασμάτων διότι τα μεταφορικά έχουν αυξηθεί. «Ωστόσο, εμείς θα προσπαθήσουμε να κρατήσουμε τις ίδιες τιμές στα αποκριάτικα και αν υποστούν άνοδο των τιμών, να είναι μικρή ώστε να είναι προσιτές στον καταναλωτή», δήλωσε.

Χαρακτήρισε, μάλιστα τις Απόκριες ως μια μορφή διασκέδασης και οι πολίτες έχουν ανάγκη να διασκεδάσουν. Με το μήνυμα «κάτω από τη μάσκα να φοράμε την αποκριάτικη μάσκα» έκλεισε ο κ. Στράκας παροτρύνοντας όλους, μικρούς και μεγάλους να φορέσουν την αγαπημένη τους αποκριάτικη στολή και να διασκεδάσουν τηρώντας τα μέτρα προστασίας.

Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial