Σε μία καταγγελία βιασμού το ερώτημα δεν μπορεί να είναι τι γύρευε εκεί η γυναίκα, τι φορούσε, αν είχε πιει.
Μία ακόμη γυναίκα κατήγγειλε βιασμό. Αυτή τη φορά μία 24χρονη κοπέλα, που κατήγγειλε ότι βιάστηκε σε ξενοδοχείο την παραμονή της Πρωτοχρονιάς στη Θεσσαλονίκη. Η υπόθεση επιτέλους θα πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης και η αλήθεια στο τέλος θα λάμψει.
Και αυτή τη φορά όμως βρέθηκαν κάποιοι (και κάποιες) που το μόνο που είχαν να ρωτήσουν ήταν τι γύρευε στο ξενοδοχείο η κοπέλα. Το ερώτημα όμως σε μία καταγγελία βιασμού δεν είναι αυτό.
Το ερώτημα δεν είναι τι γύρευε εκεί, που υπονοεί ότι πήγαινε γυρεύοντας. Το ερώτημα δεν είναι ποτέ, τι φορούσε το θύμα.
Το ερώτημα δεν είναι ποτέ αν το θύμα “προκάλεσε”, αν είχε πιει, αν φλέρταρε, αν είχε πολλές ή λίγες ερωτικές σχέσεις, αν ήταν “ελευθέρων ηθών” που θα έλεγαν κάποτε, αλλά δε γίνεται να το λέμε εν έτει 2022.
Θύμα βιασμού μπορεί να πέσει μία καλόγρια, μία γυναίκα που είναι καλυμμένη από την κορφή μέχρι τα νύχια με μπούργκα, μία σύζυγος από το σύζυγο της, ένα αθώο παιδί, μία πόρνη που επειδή παρέχει επ’ αμοιβή ερωτικές υπηρεσίες δε σημαίνει ότι θέλει να πάει και μαζί σου τσάμπα ή και με λεφτά.
Σε μία καταγγελία βιασμού άλλα είναι τα ερωτήματα που πρέπει να θέτουμε.
Τι γύρευε ο βιαστής στο ξενοδοχείο με την 24χρονη;
Πώς είναι δυνατόν κάποιος να θεωρεί ότι μπορεί να υπάρχει “συναίνεση” από μία μεθυσμένη ημιλιπόθυμη γυναίκα;
Πώς είναι δυνατόν να παριστάνει κανείς ότι αγνοεί πως η συναίνεση είναι κάτι που πρέπει να συμβαίνει διαρκώς και ότι μπορεί κανείς να αλλάξει γνώμη;
Οι ίδιοι άντρες πώς θα αντιδρούσαν αν μία φορά είχαν δανείσει το αυτοκίνητο τους σε ένα φίλο τους και εκείνος θεωρούσε ότι μπορεί να το δανείζεται όποτε γουστάρει χωρίς να ρωτήσει;
Για ορισμένους “άντρες” δυστυχώς βέβαια ένα ανθρώπινο ον γένους θηλυκού έχει μικρότερη αξία από ένα ΙΧ…
Γιατί κάποιος θεωρεί ότι μία γυναίκα οφείλει να του πει “ναι”, πρέπει να τιμωρηθεί αν του πει “όχι”, αλλά να τιμωρηθεί και εάν απολαμβάνει τη σεξουαλικότητα της;
Γιατί κάποιος να θεωρεί ότι το σώμα μίας γυναίκας του ανήκει με το έτσι θέλω, ότι μία γυναικα είναι ντεκόρ σε ένα πάρτι, αξεσουάρ για τον εύθραυστο (υποτιθέμενο) “ανδρισμό” του;
Γιατί κάποιος να θεωρεί ότι το χρήμα και η λάμψη μπορεί να του δίνουν ελευθέρας;
Γιατί κάποιος να θεωρεί ότι μπορεί να κρίνει την ηθική αξία μίας γυναίκας και αν τη βρει κατώτερη, να τη βιάσει;
Ο σεξισμός και η πατριαρχία δημιουργούν τους βιαστές. Ο κάθε άνθρωπος όμως έχει την ευθύνη των πράξεων του και για αυτές θα πρέπει να απολογείται στη δικαιοσύνη. Το θύμα δεν έχει να απολογηθεί σε κανέναν.
Σεξισμός και πατριαρχία. Δύο λέξεις που ενοχλούν. Γιατί ενοχλεί η αλήθεια. Ενοχλεί η αλήθεια πως ο κόσμος παρά τα βήματα που έχουν αναμφίβολα γίνει, πρέπει να κάνει πολλά βήματα ακόμη. Ενοχλεί η ευθύνη να τον αλλάξεις.
Μην εκπλήσσεστε πάντως όταν γυναίκες ρωτάνε “τι γύρευε εκεί η κοπέλα”. Ένα σύστημα καταπίεσης έχει πραγματικά επιτύχει, όταν έχει καταφέρει να το υπερασπίζονται τα άτομα που ανήκουν στην καταπιεζόμενη ομάδα. Και η πατριαρχία είναι ένα επιτυχημένο σύστημα καταπίεσης.
Ή μάλλον, ήταν. Δεν είναι πια. Και δεν θα είναι όσο συνεχίζουμε να θέτουμε τις σωστές ερωτήσεις.
Πηγή: news247.gr